Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند خط نگار با بیان اینکه در حوزه هنرهای تجسمی نه تنها به شهدای ترور بلکه به شهدای مدافع حرم هم کمتر پرداخته شده است، گفت: پرداختن به شهدای ترور در آثار فرهنگی هنری باید به یک مطالبه عمومی از مسئولان تبدیل شود.

«علی تن»،  هنرمند خط نگار درباره ضرورت پرداختن به شهدای ترور و شهدا در تولیدات فرهنگی و هنری به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در حوزه هنرهای تجسمی نه تنها به شهدای ترور بلکه به شهدای مدافع حرم هم پرداخته نشده است،   در این حوزه به موضوعاتی مثل دفاع مقدس نیز کمتر پرداخته شده است، متاسفانه این تنها برای شهدای ترور نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این هنرمند با بیان اینکه باید رشادت های  شهدا و رزمندگان و  ایثارگران پر رنگ تر در آثار فرهنگی و هنری جلوه گر می شد، اظهار کرد:  متاسفانه نه برای شهدای ترور و نه دیگر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آن گونه که باید در آثار هنری مثل نقاشی دیواری، مجسمه و فیلم پرداخته نشده است و این ضعف در دیگر حوزه ها هم مشهود است و به ضعف مدیریت فرهنگی برمی گردد  و از طرفی خود هنرمندان هم به این موضوعات نمی پردازند  و این می طلبد که موضوعات اینچنینی در صدا و سیما مطرح شود و به شکل گفتمان ترویج شود وقتی به شکل گفتمان مطرح شود هنرمند هم نسبت به آن اقبال بیشتری خواهد داشت.

 

علی تن در پاسخ به این سوال که وظیفه نهادهای فرهنگی در پر رنگ جلوه کردن موضوع شهدای ترور و دفاع مقدس در برنامه های فرهنگی و هنری چیست، گفت:  دستگاه های فرهنگی از دو طریق می توانند به این کار بپردازند یکی سفارش اثر دهند و دیگری از طریق برگزاری جشنواره های متعدد اثر تولید کنند اما چون در جشنواره ها هنرمندان بنام کمتر شرکت می کنند آثاری که به جشنواره می رسد فاخر نیست بنابراین باید سفارش  کار بدهند . البته در جشنواره کاریکاتور با موضوع ترور آثار خوبی به جشنواره رسید، درحوزه کاریکاتور خوب به این موضوع پرداخته شده است اما ما یک  مجسمه و نقاشی دیواری در حوزه ترور نداریم می طلبد در جشنواره های دولتی بر روی این موضوعات بیشتر کار شود .

 

این هنرمند از رسانه ها خواست که به موضوع شهدای ترور بیشتر بپردازند تا به شکل مطالبه از مسئولان درآید و گفت:  رسانه ها باید طرح سئوال کنند که چرا شهدای ترور در تولیدات فرهنگی و هنری غافل مانده اند و کمتر به آنها پرداخته شده است. رسانه ها باید درباره شهدای ترور جریان سازی کنند تا در شبکه های اجتماعی و رسانه های جهان هم انعکاس پیدا کند .

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: آثار فرهنگی و هنری شهدای ترور علی تن مطالبه مسئولان پرداخته شده فرهنگی و هنری شهدای ترور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه