Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد رحیمی ضمن گفت: استکبار جهانی به خوبی می‌دانند که تلاش دانشمندان ایرانی نوید بخش طلوع صبحی روشن در خودکفایی و شکوفایی علمی و ظهور استعدادهای درخشان در عرصه‌فناوری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بهزاد رحیمی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید به این اقدام خصمانه واکنش نشان دهند اظهار کرد: بی شک نمایندگان مجلس یازدهم  اینگونه حوادث تروریستی را در راستای ضدیت مستکبران و سلطه گران بین المللی با پیشرفتهای علمی و فناوریهای هسته ای کشور ارزیابی می نمایند و از مسئولان ذیربط اطلاعاتی و امنیتی می خواهند هرچه سریع تر عوامل اینگونه جنایات را ریشه یابی و شناسایی و معرفی نموده تا هم دست مدعیان دروغین حقوق بشر که از آستین مزدوران تروریست بیرون آمده است آشکار شود و هم با مجازات جنایتکاران ریشه این حوادث تروریستی خشکانده شود

وی افزود : دشمنان ما به خوبی می‌دانند که نسل تلاشگر امروز با الطاف الهی و در سایه اقتدار نظام جمهوری اسلامی با شتاب و قدرت فراوان در گستر‌های علمی حرکت کرده است؛ دانشمندان مؤمن و انقلابی در عرصه‌ انرژی هسته‌ای نشان داده‌اند که راه این شهیدان والامقام را تداوم می‌بخشند و این حوادث،‌ آنان را در پیمودن این راه مصمم‌تر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی با اشاره به ترور کور یک دانشمند که نشانه ضعف و استیصال دشمن است تاکید کرد : دشمن  توان مقابله علمی، سیاسی و حتی نظامی را ندارد و از سوی دیگر از توان هسته ای و موشکی ایران هراس دارد ،این ترورها هرگز به نتیجه ای که آنها دنبال می کنند، نخواهد رسید زیرا دیدیم که با ترور دانشمندان هسته ای  صدها و هزاران دانشمند انگیزه یافته و تغییر رشته دادند تا راه این شهیدان  را ادامه دهند، این ترورها نه تنها صنعت موشکی و هسته ای ایران را متوقف نمیکند بلکه مردم را بیدارتر از قبل و جوانان را با انگیزه تر برای کسب علم کرد.

وی با انتقاد از دولت وعدم اهمیت به مسئله هسته ای و توجه به شخصیتهای این حوزه بیان کرد :دولت به جای تمرکز به مذاکره بر سر مسائل هسته ای با دشمنان این کشور به فکر راهی برای هموار کردن مسیر پیشرفت در حوزه هسته ای با نگاه ویژه به نخبگان و دانشمندان کشور باشد و بی شک توان علمی ما برای دشمن یک شکست بزرگ محسوب می شود چرا که از پیشرفت ایران اسلامی واهمه دارند.

رحیمی خاطر نشان کرد : ترور دانشمند ایرانی عمق دشمنی استکبار جهانی و صهیونیست غاصب را با ملت ایران اسلامی بیشتر آشکار می کند ، دشمنان اسلام و انقلاب باید بدانند که شهادت فرزندان دانشمند ایرانی نه تنها کشور را از مسیر پیشرفت و آرمان های خود دور نمی کند بلکه عزم و اراده جامعه علمی مضاعف خواهد شد.

وی ادامه داد : ترور دانشمند هسته ای ایران شهید  محسن فخری زاده بخش دیگری از سناریوی کثیف استکبار و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی است که در سایه ولایتمداری و هوشمندی مردم و نخبگان علمی جامعه به شکست محکوم است.

رحیمی با اشاره بر حفظ انسجام ملی در برابر دشمنان بیان کرد: اگر می خواهیم پاسخگوی خون شهدا بوده و مدیون آنها نباشیم، باید وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و با پیروی از رهبری و اطاعت از فرمایشات ایشان، مسیر اقتدار کشور را ادامه دهیم.

رحیمی در پایان ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع دشمنان، شهادت محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به محضر مقام معظم انقلاب (مدظله العالی)، جامعه دانشمندان هسته‌ای و وزارت دفاع، خانواده وی و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت و علو درجات برای این شهید بزرگوار و صبر جزیل برای بازماندگان را از محضر خداوند منان خواستار شد. 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ترور دانشمند هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آیین آغاز به کار این کنفرانس بین المللی گفت: در این رویداد بین المللی با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های مختلف در زمینه آخرین دستاورد‌های به روز فناوری هسته‌ای بحث و تبادل نظر می‌شود.


جواد کریمی ثابت افزود: در این دوره از برگزاری این کنفرانس بین المللی استقبال پژوهشگران از داخل و حارج قابل توجه و بیش از انتظار است.


وی گفت: ۵۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه این رویداد ارسال شده و استادان ۵۰ دانشگاه کشورمان در فرایند داوری این مقاله‌ها مشارکت دارند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه از بین مقاله ها، ۴۲۰ مقاله پذیرفته شد، افزود: ۱۰۰ سخنرانی علمی، ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی در این رویداد ارائه می‌شود.

جواد کریمی ثابت، برگزاری این رویداد را در قالب ۱۳ محور و چهار بخش اصلی شامل سخنرانی علمی، میزگرد‌های تخصصی، نشست‌هایی با موضوع همکاری‌های علمی با موسسه‌های بین‌المللی و نمایشگاه آخرین دستاورد‌های فناوری هسته‌ای برشمرد و گفت: بیش از ۸۰ سخنران علمی در میزگرد‌ها حضور خواهند داشت.


رییس انجمن هسته‌ای ایران، برخی از محور‌های این کنفرانس را تغییرات اقلیمی و نقش موثر فناوری هسته‌ای برای رفع چالش‌های مرتبط با آن دانست و گفت: یکی از محور‌هایی که مورد استقبال پژوهشگران برای ارسال مقاله به کنفرانس قرار گرفت، کاربرد پرتو‌ها بویژه در زمینه رادیو دارو‌ها بود که کشورمان نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.


جواد کریمی ثابت با اشاره به تجربه‌های کشورمان در زمینه رادیو داروها، کشاورزی هسته‌ای و تامین امنیت غذایی، افزود: برگزاری این کنفرانس فرصت خوبی برای به اشتراک گذاری این تجربه هاست.

در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی علوم وفنون هسته ای پیام دبیر فدراسیون هسته ای روسیه قرائت شد.

در بخشی از این پیام به دانش وفناوری ایرانی در توسعه فناوری هسته ای و کاربردی کردن آن در علوم وفنون مختلف و صنایع گوناگون اشاره شد.

همچنین در این پیام، توسعه همکاری دوجانبه در حوزه های چرخه سوخت ، رادیو داروها و زیرساخت ها هم توصیه شده است.

سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان ادامه دارد.


کاربرد پرتو‌ها (صنعت، پزشکی و محیط زیست)، راکتور‌های هسته ای، فیزیک هسته ای، اندازه گیری تشعشعات، ایمنی و امنیت هسته ای، تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای و حکمرانی هسته‌ای از جمله محور‌های سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • گرگ و میش توافق