Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:20:12 GMT

بالکان نگران از شیوع دیوانه‌وار کرونا

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۲۷۲۲

بالکان نگران از شیوع دیوانه‌وار کرونا

به گزارش ایرنا، صربستان با حدود هفت میلیون نفر جمعیت، با هفت هزار و ۷۸۰ نفر مبتلا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا و جان باختن  ۵۷ نفر جان در بیست و چهار ساعت گذشته بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان را از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا از مارس امسال تا کنون داشته است.

بنا بر آخرین داده های دریافتی در بیست وچهار ساعت گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۴ نفر در صربستان مورد آزمایش قرار گرفتند که جواب ۷ هزار و ۷۸۰ نفر مثبت بوده  همچنین ۲۴۵ بیمار به دستگاه تنفسی متصل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

« آنا برنابیچ» نخست وزیر صربستان  با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ و جان باختگان روز به روز بیشتر می شود و  کشور با یک وضعیت همه گیر دشوار  مواجه شده است، تمامی شهروندان را به احترام اقدامات پیشگیری فراخواند.

« گوران استوانوویچ» مدیر کلینیک بیماری های عفونی صربستان  در این رابطه اظهار کرد که در آینده همه شهروندان با ظاهر شدن علائم عفونت در بدنشان باید ابتدا به آمبولانس «کووید» مراجعه کنند تا در آنجا مورد آزمایش و تشخیص قرار بگیرند.

« پریدراگ کان» متخصص اپیدمیولوژی و عضو ستاد بحران بیماری ویروس کزونا در صربستان در همایش خبری گفت که نتایج اقدامات اعلام شده از ۳ روز پیش برای پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ و افزایش مبتلایان از قبیل کاهش کار فروشگاه های بزرگ و پاساژها و دیگر مراکز جمعی می تواند طی دو هفته آینده مشخص شود.

« ماریان ایوانوش» مدیر سازمان بهداشت جهانی در صربستان نیز در این خصوص با اشاره به وضعیت دشوار صربستان در یک هفته اخیر بخاطر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا گفت که این کشور از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در  مقابل هر ۱۰۰ هزار نفر  در بین سه کشور اول در جهان قرار دارد.

 تا کنون در صربستان ۱۵۵ هزار و ۹۹۴ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

بوسنی و هرزگوین دیگر کشور در بالکان غربی نیز با جمعیت نزدیک به چهار میلیون نفر، در 24 ساعت گذشته با بحران افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مواجه بوده است. بطوریکه یک هزار و ۱۷۹ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا و ۶۲ نفر در سراسر این کشور به این دلیل جان خود را از دست دادند.

در این کشور نیز اقدامات پیشگیری برای کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان به اجرا گذاشته شده است و نهادهای ذیربط مردم را به رعایت مقررات از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی فراخواندند.

کرواسی به عنوان عضو اتحادیه اروپا در بالکان غربی نیز با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر، در 24 ساعت گذشته ۴ هزار و ۸۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و  ۵۱ نفر جان خود را از دست داه اند.

همچنین بر اساس آخرین اطلاعات منشر شده؛  ۲ هزار و ۲۴۰  نفر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مختلف در کرواسی بستری و ۲۶۶ نفر از این تعداد به دستگاه تنفسی متصل شده اند.

« کرونوسلاو ساپاک» رئیس اداره بهداشت عمومی کرواسی  در این باره اظهار کرد که در هفته های اخیر تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

با توجه به تعداد جان باختگان از ویروس کرونا، کرواسی با نرخ مرگ و میر  ۳۶۸ در هر یک ملیون نفر در جایگاه دوازدهم در جهان قرار دارد.

در کرواسی برای پیشگیری ار افزایش مبتلایان به ویروس کرونا محدودیت های جدیدی را از صبح امروز ( شنبه ) از جمله ممنوعیت برگزاری مراسم عمومی با حضور بیش از ۲۵ نفر و ممنوعیت اجتماعات خصوصی بیش از ده نفر، استفاده از ماسک در فضای بسته و آزاد و همچنین رعایت فاصله ۴ متر مربع  مساحت  برای هر نفر در فضاهای عمومی اعلام شده است.

اسلوونی

در اسلوونی نیز در بیست و چهار ساعت گذشته یک هزار و ۶۰۹ نفر به ویروس کووید -۱۹ مبتلا و ۴۸ نفر جان باختند و به این دلیل تعداد افرادی که امروز بخاطر ابتلا شدن به ویروس کرونا در بیمارستان های مختلف در سراسر این کشور بستری شده اند افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

بنا به آمارهای انتشار یافته در اسلوونی، در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۶ هزار و ۵۸۷ نفر مورد آزمایش قرار گرفتند که در صد میزان مثبت ۲۴.۴ درصد بوده  است.

 در حال حاضر یک هزار و ۳۲۴ بیمار بخاطر مبتلا شدن به ویروس کرونا در بیمارستان های مختلف بستری و ۲۰۶ نفر از این تعداد تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

از ابتدای شیوع بیماری همه گیر کرونا در اسلوونی ۷۲ هزار و ۶۶۲ نفر به این ویروس ابتلا و یک هزار و ۲۹۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها کرونا سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان جهانی بهداشت کرونا سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور مبتلایان به ویروس کرونا تعداد مبتلایان به ویروس ویروس کرونا ویروس کووید جان باختگان ساعت گذشته یک هزار ۱۹ مبتلا کووید ۱۹ شده اند نفر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • عملکرد دیوانه کننده لیونل مسی در بازی شب گذشته اینتر میامی
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند