Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت:‌ کمیته تامین اقلام بهداشتی ضروری برای مبارزه با کرونا در قزوین ایجاد می‌شود تا بتواند بخشی از بودجه دستگاه‌های دولتی را صرف خرید اقلام بهداشتی کند. - اخبار استانها -

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ،   با تاکید بر لزوم ساماندهی نحوه تامین و توزیع اقلام بهداشتی ویژه کرونا از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی ‌‌کننده اظهار داشت: کمیته تامین اقلام بهداشتی ضروری برای مبارزه با کرونا در استان قزوین ایجاد می‌شود تا بتواند بخشی از بودجه دستگاه‌های دولتی را صرف خرید اقلام بهداشتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کمیته به عنوان زیرمجموعه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا فعالیت خواهد کرد، افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین، بازرس کل استان قزوین و مسئول دیوان محاسبات در استان اعضای اصلی این کمیته هستند و خرید اقلام ضروری برای مقابله با کرونا با تایید این 3 مسئول صورت می‌گیرد.

حبیبی ادامه داد: همچنین خرید و تهیه 400 کپسول اکسیژن برای اکسیژن ‌درمانی بیماران کرونایی از طریق این کمیته انجام می‌شود و در این خصوص قرار شده سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشند که البته بخش اندکی از این کپسول‌ها در اختیار قرارگاه جهادی شهید سلیمانی قرار گرفته و برای تحویل مابقی کپسول‌ها موارد قانونی باید طی شود تا مشکلی ایجاد نشود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان همچنین از تشکیل 10 کمیته مختلف ذیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: تشکیل این 10 کمیته به تصویب ستاد مقابله با کرونای استان رسیده و به‌زودی مسئولان کمیته‌های قرارگاه معرفی می‌شوند تا کار آنها جنبه قانونی پیدا کند و بتوانند تصمیم‌های لازم را بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: پلاسما درمانی جزو درمان‌های تایید‌ شده کرونا نیست 2 مهمانسرای قزوین به قرنطینه بیماران کرونایی اختصاص می‌یابند رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: کرونا داروی قطعی ندارد؛ تایید اثر داروهای گیاهی در مرحله تحقیق است

حبیبی همچنین درباره مشکل کمبود دارو برای بیماران کلیوی و پیوند کلیه استان قزوین اضافه کرد:‌ برای حل این مشکل به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی قزوین دستور داده‌ایم که از طریق وزارت‌خانه بهداشت نسبت به تامین این داروها و توزیع آنها در داروخانه‌های دولتی سطح استان به ویژه داروخانه هلال‌احمر اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین مقرر کرده‌ایم که دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف هستند که از طریق تلفن همراه، پیامک و تلفن ثابت اطلاع‌رسانی لازم را به خانواده‌ها برای غربالگری و نحوه مراقبت از بیماران کرونایی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مقابله با کرونا مبارزه با کرونا اقلام بهداشتی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان ۳۷ هزار و ۸۶۰ نفر حمایت از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۹ نفر از جامعه معلمان و فرهنگیان هستند.

وی اضافه کرد: پارسال فرهنگیان خیر که حمایت از فرزندان معنوی را برعهده دارند ۷۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به حساب فرزندان تحت حمایت خود واریز کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از ابتدای امسال ۳ هزار و۶۶۳ حامی به جمع حامیان طرح اکرام افزوده شده اند که ۱۴۵ نفر آنان معلمان هستند.

ظاهری افزود: در حال حاضر هزار و ۴۴۸ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۴۰۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که غالبا در رده سنی ۶ تا ۱۸ قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که برای این دانش آموزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره تحصیلی، اردو‌های زیارتی و سیاحتی و کلاس‌های تقویتی شامل دروس سال تحصیلی و کنکوری، مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • نانوایی‌های پدافندی در یزد ایجاد شد
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟