Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@22:46:46 GMT

موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزا نداشته‌ایم

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۱۰۹

موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزا نداشته‌ایم

رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: نه تنها هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزای پرندگان در کشور نداریم بلکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی انسانی هم در کشور نداشته‌ایم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا نجاری، اظهار کرد: وضعیت بیماری آنفلوانزا در سراسر کشور از طریق پایگاه‌های دیده بانی فعال رصد و پایش می‌شود و علاوه بر مراکز بهداشتی کشور، وضعیت این بیماری در بیمارستانها و مراکز درمانی نیز رصد و پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوانزای فصلی در کشور گزارش نشده است و هنوز با مسأله‌ای به نام شیوع آنفلوانزای فصلی مواجه نیستیم و امسال هیچ موردی از ابتلاء و مرگ ناشی از آنفلوانزا در کشور نداشته‌ایم.

نجاری تصریح کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان نیز تاکنون هیچ مورد ابتلای انسانی در کشور نداشته است و فقط در یک یا دو نقطه کشور در دو مرغداری به صورت محدود موارد ابتلاء به این بیماری در تعدادی از مرغ‌ها دیده شده که همه آنها معدوم شده‌اند و هیچ موردی از ورود این مرغ‌های محدود به بازار وجود نداشته است.

رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت، گفت: مردم مطمئن باشند که موارد ابتلای مرغ‌ها به آنفلوانزای پرندگان در این دو مرغداری به طور کامل پاکسازی شده و مرغ‌های موجود در بازار کاملاً سالم و تحت نظر سازمان دامپزشکی هستند. موارد ابتلاء به آنفلوانزای پرندگان در دو مرغداری اعلام شده نیز محدود بوده، تعداد مرغ‌های مبتلا قابل شمارش و در مقابل کل بازار مرغ کشور بسیار محدود است بنابراین این مساله تأثیری در بازار مرغ کشور نداشته است و گرانی مرغ در بازار هیچ ارتباطی به ابتلای تعداد محدود مرغ در دو مرغداری به آنفلوانزای پرندگان ندارد.

نجاری درباره واکسن آنفلوانزا، خاطرنشان کرد: امسال با تصمیم کمیته ملی کشوری آنفلوانزا واکسیناسیون آنفلوانزا با اولویت توزیع رایگان در شبکه بهداشتی کشور برای گروه‌های خاص انجام شد و با توزیع حدود ۱.۵ میلیون دوز واکسن در شبکه به صورت رایگان، کادر بهداشتی- درمانی مراکز دولتی و خصوصی، زنان باردار و بیماران خاص مانند افراد دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس واکسن آنفلوانزا را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز با شیوع آنفلوانزا در کشور مواجه نشده‌ایم، زمان تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نشده است، سازمان غذا و دارو در تلاش است تا میزان بیشتری واکسن آنفلوانزا وارد کشور شود تا بتوانیم واکسن آنفلوانزا را برای گروه‌های بیشتری از مردم تزریق کنیم و اگر افرادی از بین بیماران خاص، زنان باردار یا کادر بهداشتی- درمانی هنوز این واکسن را نزده‌اند می‌توانند برای دریافت این واکسن به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی مراجعه کنند.

رئیس اداره آنفلوانزای وزارت بهداشت به ایرنا، گفت: پیش بینی وزارت بهداشت این است که با توجه به رعایت اصول بهداشتی پیشگیری از کووید ۱۹ توسط مردم شامل ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مدام دست‌ها، امسال با موارد قابل توجه آنفلوانزا در کشور مواجه نمی‌شویم.

کد خبر 458166

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا واکسیناسیون اصول بهداشتی ماسک صورت آلرژی وزارت بهداشت آنفلوانزای فصلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آنفلوانزای پرندگان واکسن آنفلوانزا ابتلای انسانی وزارت بهداشت هیچ موردی کشور نداشته دو مرغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا