Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@16:30:22 GMT

هشدار معترضان تایلندی درباره احتمال وقوع کودتا

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۲۲۶

آفتاب‌‌نیوز :

 هدف اصلی اعتراضات حامیان دموکراسی در تایلند برکناری پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و دولتش، تغییرات قانون اساسی و اصلاحات در پادشاهی تایلند است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مساله اصلی معترضان، پادشاهی است چون نهاد پادشاهی از دید سنت و قانون تایلند غیرقابل دسترسی است و از سوی بسیاری در این کشور اساس و پایه هویت ملی تایلند محسوب می‌شود و به همین دلیل، ارتش اعلام کرده که دفاع از پادشاهی جزو وظایف بسیار مهمش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران این اعتراضات بر این باورند که پادشاهی این کشور زیادتر از آنچه که در قانون پادشاهی آمده، قدرت را در دست دارد و همین مساله محوریت اصلی اعتراضات چند هفته اخیر در تایلند بوده است. با وجود اینکه هرگونه انتقاد به پادشاهی یک تابو است، اما در سخنرانی‌ها و راهپیمایی‌ها بیشتر شعارها و پلاکاردها علیه پادشاهی تایلند بوده است.

به همین دلیل، مقام‌های تایلند در یک هفته گذشته نبرد حقوقی خود را علیه رهبران اعتراضات تشدید کرده و ۱۲ تن از آنها را به نقض قوانین مربوط به بی‌اعتبار کردن مقام پادشاهی تایلند متهم کرده‌اند.

از نظر تاریخی، دفاع از پادشاهی به دلایل سیاسی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

نگرانی در این باره وجود دارد که اگر دولت احساس کند نمی‌تواند کنترل اعتراضات را به دست بگیرد، شاید منع آمد و شد وضع کند یا اینکه ارتش به واسطه یک کودتا آن را از سر راه بردارد.

به همین دلیل، برخی از سخنرانان در راهپیمایی عصر جمعه از مردم خواستند برای مقاومت در برابر هرگونه کودتایی، تدابیری اتخاذ کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تایلند کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم بارندگی در استان تا آخر هفته جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فصلی، احتمال وقوع پدیده سیل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه روز جمعه چهاردهم اردیبهشت اتفاق افتاد و بیشترین بارش استان در شهرستان مرند با ۱۸.۹ میلی متر ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه کمترین بارش روز جمعه از شهرهای جنوبی استان از جمله ملکان، مراغه و چاراویماق گزارش شده است، افزود: در شهر تبریز ۱۶.۶ میلی‌متر بارش داشتیم.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه دمای هوای تبریز در زمان حاضر ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است، خاطرنشان کرد: تا پایان هفته تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، طی سه روز گذشته به دنبال بارش‌های شدید، شاهد وقوع سیل در بعضی نقاط استان از جمله شبستر و مرند بودیم.

کد خبر 750787

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا