Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:31:44 GMT

بارش برف و باران در البرز از امشب آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۳۳۷۹

بارش برف و باران در البرز از امشب آغاز می‌شود

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در وضعیت هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امشب تا صبح دوشنبه در استان است که به موجب آن رگبار شدید باران و در بعضی ساعات بارش برف، رعد و برق، تگرگ، ارتفاعات کولاک برف مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هوای امروز البرز نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود بوده و از عصر و شب با بارش خفیف و در ارتفاعات با برف خفیف و یخبندان همراه است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۹ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۵ متر بر ثانیه است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز ابری و مه‌آلود، با رگبار شدید باران و در بعضی ساعات با بارش برف، رعد و برق و تگرگ همراه بوده و در ارتفاعات شاهد کولاک برف خواهیم بود.

وی در پایان به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۴ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۱۰ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5082672

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی البرز شهرستان کرج ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی محسن فخری زاده هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه بارش برف آمار کرونا گرگان کمک مومنانه بوشهر بارش باران بسیج درجه سانتی گراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه گزارش مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق کشور مقادیر تجمعی بارش ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.
بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.
از میان استان‌های کشور، استان‌های شمال غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۱۰۰-۷۵ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6097395 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • بارندگی‌ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت