Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی: شهید محسن فخری زاده در زمینه ایجاد زیرساخت‌های پدافند هسته‌ای گام‌های بلندی را برای کشور برداشت و این موضوع را برای کشور به نحو احسن ایجاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده دانشمند برجسته کشور افزود: شهید فخری زاده از دوستان خوب ما بودند و حدود ۲۰ سال بود که ما توفیق آشنایی با ایشان را داشتیم و همکاری‌های خوبی را در عرصه‌های مختلف با هم انجام دادیم به خصوص در امر پدافند هسته ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شهید دکتر فخری زاده تخصص شان فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای بود و ایشان دکتری خود را در یک طرح خوبی به نام «شناسایی نیوترونی ها» نوشتند و با همکاری آقای دکتر عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی تز خود را ارائه دادند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایشان کار‌های متنوع زیادی را انجام دادند و به اقتضاء محدودیتی که داشتند نمی‌توانستند بسیاری از کار‌های علمی خود را منتشر کنند و حتی تا یکی دو سال گذشته عکس ایشان جایی منتشر نمی‌شد.
آقای دکتر صالحی افزود: کار‌های علمی ایشان به صورت گزارش‌های تکنیکی در خود سازمان شان بود و ایشان مسؤولیت عمده‌ای که داشتند در سازمان نوآوری و پژوهشی وزارت دفاع بیشتر در زمینه «ش -م-ه» یا همان پدافند هسته‌ای فعالیت می‌کردند.
وی گفت: به هر حال نیرو‌های مسلح هر کشوری دارای اینچنین بخشی هستند تا بتوانند در برابر حملات احتمالی شیمیایی و هسته‌ای کشور‌های دیگر پدافند انجام دهند و خود این کار نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی دارد که یک مسأله علمی جدی است که شهید فخری زاده در این زمینه گام‌های بلندی را برای کشور برداشت و زیرساخت‌های پدافند هسته‌ای را برای کشور به نحو احسن ایجاد کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: یک سری از همکاری‌های ما در این زمینه بود دانشجویان مشترکی داشتند و این ارتباط با هم بود و واقعاً جای ایشان را ما خالی می‌بینیم و دشمن ما فکر می‌کند با گرفتن این عزیزان از ما می‌تواند صنعت هسته‌ای یا صنایع دیگر را و پیشرفت‌های علمی کشور را متوقف کند، ولی اشتباه کردند، زیرا با کمک همین عزیزان فخری زاده‌ها و شهریاری ها، فناوری ایران در عرصه‌های مختلف سامان یافته و سازمان دهی و مدیریت شده است.
آقای دکتر صالحی گفت: ایشان در کنار فعالیت‌های علمی کار مدیریتی بسیار خوبی هم انجام داده اند و این شهید بزرگوار به گونه‌ای معاونت تحت نظارت خود را ایجاد کرده اند که با رفتنشان این سازمان کار خود را انجام خواهد داد البته هر عزیزی که می‌رود پر کردن جایش مشکل است و هر عالمی که از دست می‌دهیم نمی‌شود جایش را پر کرد.

وی افزود: سیستم به حدی قوی است که ما از نظر ادامه راه مشکلی نخواهیم داشت، اما از همراهی با شهید دکتر فخری زاده و شهریاری‌ها و احمدی روشنی‌ها و رضایی نژاد‌ها و علی محمدی‌ها واقعاً محروم شده ایم، زیرا این‌ها هر کدامشان گلی بودند که بوی خود را داشتند.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: شهید فخری زاده غیر از این که مدیری لایق بود و در عرصه‌های علمی خود که همان پدافند هسته‌ای باشد بسیار خوب کار کردند بسیار انسان خوش مشربی نیز بودند و ما در بسیاری از مسائل گاهی اختلاف نظر‌هایی هم داشتیم، ولی مباحث ادامه پیدا می‌کرد و خاطره خوبی از ایشان داریم.
آقای دکتر صالحی گفت: یاد ایشان را گرامی می‌داریم و ایشان به آرزوی خود رسیدند و همیشه می‌گفتند که دشمنان به سراغ ما می‌آیند.
وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید شهریاری افزود: شهید شهریاری فرزند من بود چرا که بسیاری از درس‌های خود را با من داشت و بنده استاد ایشان بودم وی تز خود را با من انجام داد که بسیار هم خوش درخشید.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: من از شهید شهریاری خواستم در خصوص کدی به نام کد «مونترو کارلو» کار کند که بعداً تبدیل به یک متخصص بزرگ در این زمینه شد و الان در این زمینه در کشور دانشمندان بزرگی تربیت شده است.
آقای دکتر صالحی گفت: شهید شهریاری دو بال علم و دین را با هم داشت و با این دو بال توانست اوج بگیرد و به ملکوت اعلی بپیوندد.
وی ادامه داد: جای این شهیدان میان ما خالی است، ولی حقشان شهادت است چرا که این‌ها درخت‌هایی بودند که ما از آن‌ها استفاده می‌کردیم و خوش به سعادتشان که اینگونه عزتمندانه رفتند و نامشان جاودانه خواهد شد. برچسب ها: صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ، شهید فخری زاده ، دانشمند برجسته

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شهید فخری زاده دانشمند برجسته رئیس سازمان انرژی اتمی آقای دکتر صالحی شهید فخری زاده پدافند هسته ای شهید شهریاری برای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن پدر شهید در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ،مرحوم نصرالله نعمت زاده پدر شهید جعفر نعمت زاده نخستین شهید ترور شهرستان تالش به علت کهولت سن به دیار باقی شتافت.
پیکر مرحوم نصرالله نعمت زاده در تالش تشییع و در مسجد فاروق اعظم بخش اسالم تالش به خاک سپرده شد.
شهید جعفر نعمت زاده از نیرو‌های داوطلب بسیجی بود که ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در تالش به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای اسالم تالش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه