Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  براساس گزارشی که ICN منتشر کرده است تا ماه آگوست، حدود ۱۵۰۰ نفر از پرستاران در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. ۱۰۹۷ نفر از این تعداد فقط مربوط به ۴۴ کشور از ۱۹۵ کشور جهان است.

مطالعات ICN نشان می‌دهند که ۱۰ درصد  همه‌ی مرگ و میر‌ها در جهان مربوط به کادر درمان و بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا هفته‌ی اول آبان بیش از ۴۳ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا شده اند که ۲.۶ درصد  میزان مرگ ومیر خواهد بود.

در صورتی که میزان مرگ و میر میان ۴ میلیون مبتلای کادر درمان فقط ۵% باشد، حدودا ۲۰۰۰۰ نفر جان خود را در اثر کووید ۱۹ از دست خواهند داد.

در طول کنفرانس مجازی نایتینگل ۲۰۲۰، هاوارد کاتن مدیر ارشد اجرائی شورای بین المللی پرستاران گفت: این واقعیت که تعداد پرستاران جان باخته در کرونا با تعداد پرستاران کشته شده در جنگ جهانی اول برابری می‌کند باعث تعجب است. از می ۲۰۲۰ ما بر جمع آوری استاندارد و سیستماتیک داده‌های مرتبط با ابتلا و مرگ تاکید کرده ایم و اینکه تا کنون به این امر مهم دست نیافته ایم یک مشکل اساسی است. 

او افزود: ۲۰۲۰ سال جهانی پرستاران و ماما‌ها و دویستمین سالگرد تولد فلورانس نایتینگل است. اگر خود نایتینگل زنده بود، مطمئنم که از کمبود‌های داده‌ها و اطلاعات مذکور، ناراحت و خشمگین می‌شد. 

این مقام مسئول گفت: در طول جنگ کریمه، نایتینگل نشان داد که چگونه می‌توان با استفاده از داده‌ها و تحلیل آن‌ها درک خودمان را از خطرات تهدید کننده‌ی سلامت، ارتقای امور بالینی و نجات جان‌ها افزایش دهیم. اگر او امروز زنده بود حتما درباره‌ی حفاظت از پرستاران به رهبران جهان گوشزد می‌کرد. تفاوت زیادی میان سخنرانی گرم و اقدامات قابل انجام است. 

کاتن پس از اجلاس بیان کرد که جهان هم اکنون بیش از گذشته به هم متصل است و دولت‌ها نیازمند درک این موضوع هستند.

او همچنین گفت:من به شدت معتقدم که چالش‌های پیش رو، درس‌های آموخته شده و راه حل‌های موجود هیچ وفت مانند امروز همگانی نشده است. برای مثال، تجهیزات محافظت فردی نیازمند کار دولت‌ها در کنار یکدیگر است و در صورت وجود واکسن، یک همکاری همه جانبه لازم است تا آن را به تمام افراد برسانیم. 

این مقام مسئول ادامه داد: پرستاران در رویداد‌های پس از کووید نیز سهم به سزایی ایفا خواهند کرد. داده‌ها و تجربه‌ی ما نشان می‌دهند که ما صدایی قدرتمند داریم که می‌توانیم از آن برای اثرگذاری در نظام سلامت آینده استفاده کنیم. 

کاتن بیان کرد: ما در حال با این پاندمی مواجه شدیم که ۶ میلیون پرستار کم داشتیم، سرمایه گذاری مناسب انجام نشده بود و پاسخ آهسته‌ی برخی دولت‌ها بر این موضوع افزود. این یک درس بسیار ارزنده است که ما هرگز نباید نظام بهداشت و درمان را دست کم بگیریم. پرستاران از عدم آمادگی مناسب و عدم حمایت رضایت ندارند؛ ما باید از بیانات گرم به سمت اقدامات واقعی برویم، زیرا هیچ یک ما سازگار نمی‌شویم و خسارات اقتصادی را جبران نمی‌کنیم مگر آنکه پرستاران و کادر درمان را تقویت کنیم تا از همه‌ی ما مراقبت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کادر درمان داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشوردر گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با مشکل کمبود پرستار اظهار کرد: اخیراً خبر‌هایی مبنی بر استخدام ۲۵ هزار نفر نیروی جدید در بدنه وزارت بهداشت منتشر شد که از این تعداد معمولاً ۴۰ تا ۵۰ درصد نیروی پرستارا است؛ یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار نفر پرستار استخدام می‌شوند. با این حال استخدام نیرو نمی‌تواند مشکل کمبود پرستار را حل کند باید فکری اساسی برای بهبود شرایط و معیشت پرستاران شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول باید وضعیت معیشت پرستاران را حل کرد که انگیزه کافی را برای ادامه کار در کشور داشته باشند؛ زیرا یکی از معضلات مهمی که اکنون با آن روبه روهستیم مهاجرت پرستاران است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: اگر بخواهیم مشکل پرستاری را حل کنیم باید بتوانیم سالانه حداقل ۱۵ هزار پرستار طی ده سال آینده جذب کنیم تا شرایط بدتر نشود. با این وجود اگر بخواهیم در یک شرایط مطلوب قرارگیریم باید این عدد افزایش یابد.

رحیمی به مشکلات پرستاران اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکل و دلیل مهاجرت پرستاران معیشت و امنیت شغلی است. اگر پرستاران در ایران شغل، امنیت شغلی و درآمدی خوب که از پس هزینه‌های زندگی برآیند داتشه باشند، قطعاً مهاجرت نمی‌کنند. بیشتر پرستارانی که از کشور خارج شده‌اند نیرو‌هایی بودند که موفق به استخدام نشدند. سن آنها افزایش یافته و به دنبال یک ثبات شغلی بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حقوق پرستاران بسیار متفاوت است. پرستاران وزارت بهداشت میانگین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری