Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای به ترور شهید فخری زاده واکنش نشان داد و این اقدام را موجب پیچیده تر شدن وضعیت منطقه غرب آسیا توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه آلمان روز شنبه، ۸ آذر، به ترور شهید «محسن فخری زاده»، رییس مرکز پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورمان، واکنش نشان داد.

بیانیه وزارت خارجه آلمان می‎گوید «ترور محسن فخری زاده، دانشمند ایرانی، وضعیت خاورمیانه را بغرنج‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برلین همچنین خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها شده و می‌گوید «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم از هرگونه اقدامی که می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود، خودداری کنند.»

این بیانیه می‌افزاید «ایجاد چارچوب مذاکره برای حل مناقشات بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن ضروری است.»

شهید محسن فخری زاده، روز جمعه در نتیجه اقدامی تروریستی در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا ترور شهید فخری زاده را اقدامی جنایتکارانه خواند زنده| واکنش‌های جهانی به ترور شهید محسن فخری زاده

تاکنون بسیاری از گروه ها و مقامات کشورهای مختلف این اقدام تروریستی را محکوم کرده اند.

اتحادیه اروپا نیز پیشتر با انتشار بیانیه‌ای به ترور «محسن فخری زاده»، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورمان در عصر روز جمعه در تهران، واکنش نشان داد.

سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این اقدام را جنایتکارانه توصیف کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ترور شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن فخری زاده تحولات بین الملل ترور شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است