Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@05:37:30 GMT

واکنش‌ها در خراسان رضوی به ترور شهید فخری‌زاده

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۴۱۳۲

واکنش‌ها در خراسان رضوی به ترور شهید فخری‌زاده

ایسنا/خراسان رضوی ترور شهید محسن فخری‎زاده، دانشمند ایرانی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع با واکنش گسترده شخصیت‌ها در خراسان رضوی روبه‌رو شد.

در پی ترور روز گذشته شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند ایرانی و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی خراسان رضوی ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی خواستار شناسایی و محاکمه عوامل این حادثه و پاسخ متقدرانه و انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران از ایادی استکبار جهانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی در نخستین واکنش خود به ترور شهید محسن فخری‌زاده با انتشار ویدئو و تصاویری در صفحه متعلق به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

همچنین آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در اولین واکنش خود به این حادثه تروریستی با انتشار عکس‌نوشته‌ای از شهید محسن فخری‌زاده با نوشته «ما ملت شهادتیم» در صفحه منصوب به خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام این واقعه را محکوم کرد.

مروی: ترور شهید فخری‌زاده نشانه ضعف و استیصال مستکبران در برابر اقتدار ملت ایران است

تولیت آستان قدس رضوی نیز با صدور پیامی اقدام تروریستی نظام سلطه در ترور شهید محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و آن را نشانه‌ای دیگر از استیصال دشمنان در برابر موفقیت ها و عزت ملت بزرگ ایران دانست.

در پیام حجت‌الاسلام و المسلیمن احمد مروی آمده که «بدون شک توسل دشمنان ایران اسلامی به ترور و تروریسم که از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی آغاز شده و همچنان تداوم دارد، از سر ضعف و ناتوانی مستکبران عالم در برابر عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و بدون تردید این جنایت وحشیانه نیز با پاسخ قاطع و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد».

قاضی‌زاده هاشمی: هزاران «فخری‌زاده» داریم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در پیامی با تأکید بر ضرورت شناسایی و محاکمه عوامل ترور شهید محسن فخری‌زاده، گفت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باید بدانند و بارها تجربه هم کسب کرده باشند که با اقدامات تروریستی آن‌ها مسئولان کشور در راه خدمت به کشور و مردم از هیچ تلاش و کوششی عقب نشینی نخواهند کرد و اینگونه اقدامات مذبوحانه و وقیحانه تروریستی نه تنها اراده ملت بزرگ ایران را ضعیف‌تر نمی‌کند، بلکه اراده و تصمیم مردم و مسئولان را برای ادامه راه خود محکم‌تر خواهد کرد و قدم‌ها استوارتر می‌شود.

نایب رئیس اول مجلس با تاکید بر اینکه هزاران «فخری‌زاده» با اراده‌ای مستحکم‌تر برای گرفتن انتقام سخت از دشمنان این مرز و بوم به میدان خواهند، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور خواست عوامل این حادثه را هر چه زودتر شناسایی و محاکمه کنند. همچنین از وزارت امور خارجه  پیگیری‌های حقوقی در سطح بین‌الملل با سرعت و قاطعیت انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

پژمانفر: ملتی که از شهادت نمی‌ترسد را با ترور نمی‌توان از صحنه خارج کرد

نصرالله پژمانفر، ‌نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: «ملتی که از شهادت نمی‌ترسد را با ترور نمی‌توان از صحنه خارج کرد.»

وی در توئیت دیگری با اشاره به اینکه فردا بیانیه‌ای در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده در مجلس قرائت خواهد شد گفت که «در آن بیانیه ضمن انتقام از عاملان این عمل تروریستی، دولت را الزام به انتقام سریع از سران تروریستی آمریکا و اسرائیل و به صفر رساندن سطح بازرسی جاسوسان آژانس از تاسیسات هسته‌ای و نظامی خواهد کرد».

جهان‌آبادی: ایمان و علم را نمی‌توان با ترور نابود کرد

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که «رژیم صهیونیستی با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی نمی‌تواند مانع پژوهش و تحقیقات علمی فرزندان ایران شود».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود که «ایمان و علم را نمی‌توان با ترور نابود کرد».

محبی: وزیر اطلاعات باید پاسخگو باشد

بهروز محبی نجم‌آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده در توئیتی نوشت: «وزیر اطلاعات باید پاسخ دهد چرا تهدید مستقیم نتانیاهو را جدی نگرفته است؟»

محسن زنگنه، نماینده تربت ‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی خواستار قصاص این اقدام تروریستی شد و در توئیتی نوشت:«ترور دکتر محسن فخری‌زاده به دست سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل، امری عجیب و غیر منتظره نیست. عجیب، اعتمادی است که برخی در کشور به این حکومت‌ها داشته و انتظار گشایش اقتصادی است که از آمریکا دارند!»

جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن ‌و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت:«با ریختن خون عزیزان ما، تایید شد انقلاب ما. بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود».

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، ‎‎‎‎‎‎‎فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی گفت:«ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای توسط سرویس‌های جاسوسی وابسته به صهیونیسم و آمریکا اثبات‌کننده پایبندی همیشگی این رژیم‌ها به روش ترور و کشتار و نابودی است.»

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر احمدپور، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این اقدام تروریستی در توئینی نوشت:«گرچه ترور و شهادت دکتر فخری‌زاده یک ضایعه دردناک و تلخ برای کشور، صنایع دفاعی و موشکی و هم برنامه هسته‌ای بوده و هست، اما به طور یقین شهادت ایشان هیچ وقفه‌ای در برنامه دفاعی و هسته‌ای ایران ایجاد نمی‌کند».

محمد صفایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت: «ترور دانشمند ایرانی حاکی از عزم قطعی استکبار برای جلوگیری از پیشرفت کشور است. اعتماد به این خصم غدار چه ساده انگارانه است».

کافی: دانشمندان کشور مسیر شهید فخری‌زاده را ادامه خواهند داد

محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با انتشار پیامی شهادت دانشمند مجاهد، دکتر محسن فخری‌زاده را به ملت بزرگ و خانواده ایشان تسلیت گفت و افزود: امید دارم مسیری که توسط این رادمردان و وارستگان برای پیشرفت و سازندگی ایران هموار گشته، توسط جوانان و دانشمندان این کهن بوم ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام و المسلیمن سیدمهدی حسینی‌مطلق، رییس نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی مشهد نیز با انتشار پیامی ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی گفت: امروز شاهد این هستیم که سنگر شهادت در دانشگاه ها قرار گرفته است. پس باید در عرصه جهاد علمی بیشتر از گذشته بکوشیم و قله های علم را فتح کنیم. دشمنان کور دل انقلاب اسلامی امروز دانشمند بزرگ کشورمان شهید محسن فخری زاده را ترور و به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: خون این شهید باعث رشد و اتحاد بیشتر این انقلاب و نابودی و فروپاشی استکبار و اسراییل خواهد بود.

شورای شهر مشهد: لکه ننگ دیگری بر چهره مدعیان حقوق بشر نقش بست

شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده با صدور بیانیه‌ای این ترور را محکوم کرده، تأکید کرد که لکه ننگ و سیاه دیگری بر چهره مدعیان حقوق بشر نقش بست.

در این پیام همچنین آمده که همانطور که تاریخ نشان داده، استکبار و رژیم منحوس و پلید صهیونیستی باید بداند که با ترور و سوء قصد به جان چهره‌های مخلص و خدوم و دانشمندان ما نمی‌تواند مانع از پیشرفت کشور شود بلکه جوانان ما با انگیزه و عزم بیشتر، مجدانه در مسیر تحقق اهداف شهدا و امام‌ شهدا گام برخواهند داشت.

همچنین بسیاری دیگری از چهرها و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و دانشگاهی در خراسان رضوی به روش‌های مختلف این حادثه را محکوم کرده و خواستار دستگیری و محاکمه اوامر و عوامل آن شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهید محسن فخری زاده منطقه خراسان رضوی خراسان رضوي مجلس شورای اسلامی نیز ترور شهید محسن فخری زاده ترور شهید فخری زاده اقدام تروریستی خراسان رضوی جمهوری اسلامی نماینده مردم ملت بزرگ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!

علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت؛

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم ها نسبت به لاک غلیظ ناخن های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد (فیلم)
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر