Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، علی اکبر صالحی در گفت وگویی با اشاره به اقدامات شهید فخری زاده در صنعت دفاعی و هسته ای گفت: همکاری‌های خوبی را با شهید محسن فخری زاده در عرصه‌های مختلف بخصوص در امر پدافند هسته‌ای با هم داشتیم.

صالحی اظهار داشت: تخصص شهید فخری زاده فیزیک هسته‌ای و مهندسی هسته‌ای بود و دکترای خود را در یک طرح خیلی خوبی به نام تحت عنوان شناسایی نوترون‌ها با همکاری فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی نوشتند که به نظر من تز بسیار با ارزشی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده کارهای متنوع زیادی انجام دادند و به اعتبار مسئولیتی که داشتند نمی‌توانستند خیلی از کارهای علمی خود را منتشر بکنند. به همین اعتبار هم کارهای علمی که انجام می‌داد به صورت گزارش‌های تکنیکی در داخل سازمان خود بود.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: شهید فخری زاده در سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فعالیتهای گسترده ای در زمینه پدافند هسته‌ای داشتند. نیروهای مسلح هر کشوری دارای این بخش هستند که بتوانند برابر احتمالی حملات شیمیایی و هسته‌ای کشورهای دیگر پدافند انجام دهند. خود این کار نیازمند زیرساخت‌ها و یک مساله علمی جدی است که شهید فخری زاده در این زمینه گام‌های بلندی برداشت و زیرساخت‌های پدافند هسته‌ای را به نحو احسن ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مسلح عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی محسن فخری‌زاده پروندهٔ خبری ترور دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی محسن فخری زاده سازمان انرژی اتمی ایران علی اکبر صالحی محسن فخری زاده اخبار کنکور شهید فخری زاده پدافند هسته ای فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسلم فلاح زاده گفت: تامین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.   وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.    فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.   وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است