Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌نیوز، «عمیر بوحبوط» تحلیلگر و خبرنگار نظامی و امنیتی پایگاه اطلاع رسانی "واللا" در رشته توئیت هایی اعتراف کرد ایرانی ها به طور حتم توانمندی واکنش به ترور را خواهند داشت، اما پرسشی که در اینجا همچنان باقی است آن است که این کار را چه زمانی انجام خواهند داد؟.

در این بین روزنامه یدیعوت احارانوت به نقل از یوسی یهشوع خبرنگار نظامی ـ امنیتی خود خبر داد : آوی کوخاوی رئیس ستاد ارتش، تمام رؤسای سابق  ارتش را گردهم آورده و مشاوراتی را پشت درهای بسته با آنها در دفتر خود انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این خبرنگار، ایهود باراک ، شائول موفاز ، موشه یعلون ، دان حالتوتس ، گابی اشکنازی ، بنی گانتس و گادی ایزنکوت جلسه ای بسیار طولانی با رئیس ستاد فعلی داشتند .

به نوشته این روزنامه وقتی بدانیم که آنها درباره مسائل سیاسی با هم رایزنی نمی‌کنند ، در مورد چه چیزی این جلسه تشکیل شد؟این مسئله را بوحبوط هم در گزارشی که امروز در پایگاه اطلاع رسانی واللا منتشر شد نیز تایید کرد و خبر داد بعد از ترور دانشمند هسته ای ایران، ساختار نظامی اسرائیل به طور کامل سکوت اختیار کرده است.

این خبرنگار که مسئول پیگیری فعالیت های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و دیگر سرویس های امنیتی این رژیم است تاکید کرد، از بعد از ظهر جمعه که ترور محسن فخری زاده به وقوع پیوست آوی کوخاوی تنها در مورد دیدارش با رؤسای سابق ستاد ارتش سخن گفت و بس.

افراد نزدیک بنی گانتس (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) هم حاضر به اظهار نظر در مورد اخبار و گزارش های خارجی منتشر شده در مورد دست داشتن اسرائیل در این ترور ، نشدند.با این حال بنی گانتس ساعت 4 و 30 دقیقه یعنی حدود یک ساعت بعد از وقوع این حادثه از مقر وزارت جنگ در تل آویو خارج شد.

در ادامه این گزارش آمده است: وقتی یک مسئول ایرانی ترور می شود و مورد توجه گسترده رسانه ای قرار می گیرد ، ساختار اطلاعاتی ـ امنیتی هوشیاری خود را افزایش داده و دستور آماده باش در ارتش نیز به شکلی خودکار صادر می شود در حالی که انواع و اقسام سناریوهای تهدید مد نظر قرار می گیرند.‎

فقط چند هفته پیش بود که ارتش سامانه پدافند هوایی خود را در رزمایش تمرین کرد، سناریوی این رزمایش شلیک موشک از داخل خاک لبنان و سوریه بود.

به اعتقاد بحبوط، طی چند هفته اخیر رایزنی هایی بین بخش سیاسی و ساختار نظامی درباره نوع راهبردی که قرار است در قبال ایران اتخاذ شود صورت گرفت ، این رایزنی ها با توجه به ائتلاف جدید و غیررسمی انجام شده با عربستان سعودی در کنار توافقنامه هایی که با امارات متحده عربی و بحرین انجام شده و پیش از این با مصر صورت گرفته بود مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست تاکید شده است که هدف اصلی موساد و ارتش اسرائیل با توجه به دستورات بخش سیاسی، مجبور کردن ایران به خروج از برنامه هسته ای است، این استراتژی در حال حاضر با ائتلاف کشورهای سنی در خاورمیانه و نیز ایالات متحده همسویی دارد.‎

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحلیلگر صهیونیست تحلیلگر سیاسی تحلیلگر اسرائیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که یک اسرائیلی در حمله حزب الله بامداد جمعه با موشک ضدزره به مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که راننده یک کامیون نظامی در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه نظامی ارتش اشغالگر در مزارع اشغالی شبعا کشته شده است.

سخنگوی ارتش اشغالگر هم از وقوع «یک حادثه امنیتی سخت» در مرزهای لبنان و تبادل آتش بین نیروهای حزب الله و نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا و اعزام بالگرد به منطقه درگیری خبر داد.

ارتش اشغالگر مدعی شد که در پاسخ به این حمله مرگبار، انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک حزب الله را در مزارع اشغالی شبعا هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت حزب الله تأکید کرد زمانی که کاروان ارتش اشغالگر به نقطه کمین رسید، با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و راکت هدف قرار گرفت که طی آن دو خودرو نظامی منهدم شد و دشمن صهیونیستی برای خارج کردن تلفات خود مجبور به ایجاد ستون‌های دود شد.

منابع المیادین فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در میان کاروان مکانیزه این رژیم بود که در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

کد خبر 6088909

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • صدای کارشناس اسرائیلی نیز از جنایات صهیونیست‌ها در غزه در آمد
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟