Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ روز گذشته معاملات در بازار کومکس نیویورک با فشار شدید فروش بر روی هر دو فلز آغاز شد، معامله‌گران و سرمایه گذاران برای ورود به سرمایه‌گذاری‌های ریسک پذیر در طول هفته اشتیاق بیشتری نشان دادند که روند صعودی معاملات بازارهای جهانی سهام خود بیانگر این امر بوده است.

بر این اساس روز گذشته طلا با کاهش 30.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

40 دلاری به قیمت 1772.80 و نقره در بازار کومکس نیویورک با کاهش 0.937 دلاری به قیمت 22.425 دلار معامله شد. به نظر می‌رسد معاملات طلا در صبح روز جمعه با هدف حفظ کمترین سطح قیمت هفته یعنی 1797.10 دلار آغاز شد، مبنای معاملات آتی طلا در بازار کومکس نیویورک حفظ این سطح پشتیبانی برای توقف فشار فروش تحلیل شده بود. اما با شکسته شدن این سطح پشتیبانی فنی قیمت آتی طلا به کانال‌های پایین‌تر سقوط کرد. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا معاملات باثباتی به ثبت رساندند، اما در ایالات متحده با آغاز به کار بازارها، سه شاخص اصلی روند صعودی در پیش گرفتند. این در حالی است که عموما این باور ایجاد شده بود که پس از تعطیلات روز شکرگزاری، بازارهای مالی روندی کند خواهند داشت.

معامله گران فلزات در طول روز جمعه با توجه به اظهارات اخیر ترامپ و پذیرش نتیجه نهایی از سوی کالج انتخاباتی در روز چهاردهم دسامبر، مسیر معاملات آتی خود را انتخاب کردند، از همین رو بود که اقبال سرمایه گذاران و معامله گران به سمت بازارهای ریسک پذیر تمایل پیدا کرد؛ ترامپ همچنین اظهاراتی در مورد ریاست جمهوری بایدن عنوان کرده بود.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز گذشته روند نزولی داشت؛ در بازارهای مهم خارجی، قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با اندکی کاهش به 45.40 دلار در هر بشکه رسید و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در محدوده 0.86 درصد معامله شد.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارها در یک روند نزولی سه هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاتر از سطح مقاومت ثابت 1875 دلار است که بالاترین سطح قیمت معاملات هفته بوده است؛ هدف بعدی نزولی قیمت‌ها نیز رسیدن به کمتر از سطح پشتیبانی کامل 1700 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست طلا 1800 دلار و سطح مقاومت دوم 1817 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست 1750 و سطح پشتیبانی دوم 1725 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره دسامبر مزیت کلی کوتاه مدت خود را از دست داده‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها دستیابی به سطح مقاومت 24 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل 21.81 دلار است. بر اساس معاملات روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست نقره 23 دلار و سطح مقاومت دوم 23.505 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره 22 دلار و سطح پشتیبانی دوم 21.81 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۸ آذر ماه ۱۳۹۹ برگشت قیمت‌ها در بازار دلار و سکه طلا و سکه باز هم ارزان شد/ افت شدید تقاضای خرید و افزایش فروشنده‌ها افت هفتگی سکه و دلار ادامه یافت روند معکوس بازار طلا و سکه ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا طلای جهانی نقره فلزات گرانبها قیمت طلا 18 عیار قیمت طلا امروز فلزات گران بها قیمت طلا در حال حاضر سهام عدالت سطح پشتیبانی معاملات آتی روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۱۷ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا تا حدی در روز چهارشنبه افزایش یافته است. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه از قیمت طلا حمایت کرده، اما تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران بر کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۱۷ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۱ درصدی به ۲۳۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح در جنوب غزه را آغاز کرده که مذاکرات آتش بس با حماس را پیچیده‌تر می‌کند. بدین ترتیب تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش می‌یابد.

به گزارش رویترز، از طرف دیگر افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اشتغال در این کشور از قیمت طلا حمایت کرده است. این خبر ارزش دلار را هم پایین آورده که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

طلا بیش از ۱۰۰ دلار پایین‌تر از اوج ماه آوریل معامله می‌شود یعنی زمانی که تهدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و ایران تقاضا برای این فلز گرانبها را به شدت افزایش داده بود.

ارزش دلار تقریباً ثابت مانده و مانع بالا رفتن بیشتر قیمت طلا شده است. بازار‌ها منتظر سرنخ‌های بیشتری نسبت به سیاست نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

بسیاری از مقامات بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده‌اند این بانک در فکر پایین آوردن نرخ بهره در سال جاری میلادی است، اما احتیاج به اطلاعات قانع‌کننده بیشتری در مورد کاهش تورم دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره بدون تغییر به ۲۷ دلار و ۵۵ سنت رسیده است و پلاتین با ۰.۰۹ درصد کاهش ۹۷۷ دلار و ۷۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • قیمت طلا به ۲۳۱۷ دلار رسید
  • راهکاری برای تشویق و انگیزه سرمایه‌گذاران تدوین شود
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹هزار
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۹/دلار تلگرامی خریدار ندارد