Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور با اشاره به گرانی قیمت جوجه یک روزه و نهاده های دامی گفت: تعزیرات حکومتی در کنار برخورد با مرغداران با افزایش قیمت جوجه یک روزه و نهاده های دامی نیز برخورد کند، در غیر این صورت قیمت مرغ گران تر می‌شود. - اخبار اقتصادی -

پرویز فروغی دبیرکانون مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه برخوردهاى دوگانه نهادهاى نظارتى درباره قیمت مرغ منجر به سقوط صنعت مرغداری کشور خواهد شد  اظهار کرد: در حالی که با  تولیدکنندگان مرغ گوشتی برخورد می شود، لازم است که با افزایش قیمت صورت گرفته در دیگر زنجیره های تولید، نظیر جوجه یک روزه و نهاده های دامی نیز برخورد شود زیرا برخورد یک جانبه صرفا منجر از بین رفتن تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعزیرات با گرانی جوجه یک روزه هم برخورد کند

وی افزود: هر عدد جوجه یک روزه امروز حداقل هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب به فروش میرسد اما هیچ گونه نظارتى بر آنها صورت نمی گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

توزیع مرغ 18500 تومانی از امروز در فروشگاه های زنجیره ای و تره بار معاون وزیر جهاد کشاورزی: یک میلیون تن کنجاله سویا برای تولید مرغ کم داریم/وزارت صمت باید پاسخگو باشد سازمان دامپزشکی: کشتار زیاد شد/ قیمت مرغ به زودی سقوط آزاد می‌کند!

برخورد های دوگانه در صنعت مرغداری منجر به گرانی بیشتر می‌شود

دبیر کانون مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: ازطرفى مرغداران قادر به تامین بیش از50 درصد نهاده ها به قیمت مصوب نیستند و به اجبار  مابقی نیاز خود را با قیمت مصوب و از بازار آزاد تهیه می کنند.

وی تصریح کرد: چندین ماه هست که قیمت مصوب ذرت از 1500 تومان به 1700 تومان و سویا از 2450 تومان به 3300 تومان ارتقاء پیدا کرده اما قیمت مرغ زنده کماکان براساس قیمت قدیم محاسبه و تعزیرات حکومتی بر اساس آن نرخ با تولید کننده برخورد می‌کند.

فروغی گفت: این نوع برخورد باعث می شود کمرمرغداران زیر بار این همه فشارهاى یک جانبه خم شود؛ برخوردهاى دوگانه باعث شده مرغداران گوشتى به تدریج از دور خارج و توانایى ادامه پرورش را نداشته باشند.

وی تاکید کرد : ادامه این روند نه تنها باعث کاهش قیمت مرغ برای مصرف کننده نمی شود بلکه افزایش هرچه بیشتر قیمت مرغ را به همراه دارد و کشور را در تامین پروتئین با چالش جدى روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پشتیبانی امور دام ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ پشتیبانی امور دام ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ جوجه یک روزه قیمت مصوب قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • جوجه یک روزه
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است