Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز(شنبه) در دیدار هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت،‌ اظهار داشت: باید قدردان زحمات تولید کنندگان بخش دارو در کشور بود که با دلسوزی و تحمل سختی ها پای کار ایستاده اند تا مردم به پشتوانه آنها و پزشکان و کادر درمان آرامش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت تلاش خواهد کرد تا ارز 4200 تومانی بخش بهداشت و درمان بطور کامل تخصیص یابد، گفت: به هیچ وجه نباید در روند تولید داروهای مورد نیاز کشور با قیمت مناسب برای مردم وقفه و خللی حاصل شود و دولت برای رفع مشکل تولید کنندگان آمادگی لازم را دارد.

معاون اول رییس جمهوردغدغه دولت را تامین داروی با قیمت مناسب و کافی برای مردم دانست و از شرکت های خصوصی خواست تا در ارتباط با بخش خصوصی سایر کشورها در زمینه تامین مواد اولیه برخی داروها اقدامات لازم را انجام دهند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: همواره به همه دستگاه ها تاکید کرده ام در سیاست گذاری ها نظر مشورتی نهادهای مدنی را لحاظ کنند زیرا این مجموعه ها با کمترین درخواست حاضر هستند پیشنهادها و راهکارهای موثری برای حل مشکلات ارایه کنند.

در این جلسه هریک از اعضای هیات مدیره سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی بطور جداگانه دیدگاه ها و مشکلات خود در زمینه تخصیص و تامین ارز کارخانجات داروسازی، کارآفرینی و بومی سازی فناوری های نوین، نیازهای دارویی کشور، قیمت گذاری دارو، تولید داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا ، میزان داخلی سازی دارو و توان ارزآوری این صنعت ارایه کردند.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم دارو تولید اسحاق جهانگیری تولید کنندگان مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی، در خصوص تأمین داروی بیماران تالاسمی، گفت: چند سالی است که با مشارکت انجمن تالاسمی و متخصصین خون و آنکولوژی روند تأمین داروی این بیماران با استفاده از دارو‌های تولید داخل بهبود یافته است.

وی افزود: بخش عمده داروی آنها از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی دارو‌های بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، گفت: با توجه به تقاضای برخی بیماران و تفاوت اثربخشی روی آنها، بخشی از سهمیه تأمین داروی این بیماران از مسیر واردات صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان دارو‌های وارداتی بیماران تالاسمی افزایش چشمگیری داشت که با تلاش بانک مرکزی و تأمین ارز تأمین دارو نیز انجام شد. امسال نیز امیدواریم که با کمک بانک مرکزی و تأمین ارز مورد نیاز داروی این بیماران را تأمین کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه میزان تولید و واردات داروی بیماران تالاسمی رشد خوبی داشته است، گفت: بخشی از هزینه‌های داروی این بیماران توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران صعب‌العلاج تقبل می‌شود تا بیماران دغدغه‌ای برای تأمین دارو نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود، افزود: برخی از شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو به ایران ممانعت می‌کنند، که دلیل برخی کمبود‌های مقطعی همین محدودیت‌های بین المللی است.

به گفته محمدی، در سازمان غذا و دارو به صورت مستمر هر مسیری را برای تأمین داروی بیماران سپری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در حد نیاز عزیزانی که نسبت به داروی داخلی حساسیت دارند به داروی وارداتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص تأمین داروی بیماران خاص اظهار کرد: داروی بیماران خاص به صورت مستمر تأمین می‌شود، اما داروی بیماران نادر دارو‌هایی هستند که بعضاً هزینه اثربخشی آنها به اثبات نرسیده و ممکن است خود کشور تولیدکننده نیز در حال بررسی هزینه اثربخشی آن باشد؛ بنابراین هزینه اثربخشی دارو قبل از ورود به کشور باید بررسی شود.

محمدی افزود: عمده داروی بیماران خاص در کشور تولید می‌شود، اما ممکن است در مورد برخی کمبود‌ها بحث تولید داخل و نمونه خارجی باشد که طبیعتاً مکلف هستیم دارو‌هایی که دارای مشابه تولید داخل هستند و اثربخشی آنها به اثبات رسیده را مورد حمایت قرار دهیم، اما در صورتی که اثبات شود نمونه داخلی روی بیمار اثرگذار نیست سهم کمی از بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد