Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@14:13:35 GMT

خطر بیخ گوش لیگ؛ داوران تست کرونا نمی‌دهند!

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۶۸۸۳

خطر بیخ گوش لیگ؛ داوران تست کرونا نمی‌دهند!

داوران قضاوت کننده در لیگ برتر فوتبال هیچ کدام زیر نظر فدراسیون یا هیات های فوتبال تست های کرونا نمی دهند!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که 3 هفته از رقابت های لیگ برتر بیستم گذشته اما پیگیری های ما نشان می دهد که داوران قضاوت کننده در مسابقات به غیر از چند نفر که قبل از شروع بازی ها تست کرونا دادند، دیگر هیچ تستی را پشت سر نگذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماجرای اصلی درباره تست کرونای داوران هزینه انجام آن است. با توجه به بالا بودن هزینه تست‌های کرونا، فدراسیون فوتبال که بدهی های مالی بسیار زیادی دارد، زیر بار پرداخت هزینه تست داوران نمی رود و این مساله را به عهده هیات های فوتبال گذاشته است. از طرف دیگر هیات ها نیز قبول نمی کنند که به صورت منظم و هفتگی از داوران تست بگیرند و نکته عجیب اینکه امسال به غیر از هیات فوتبال استان تهران، هیچ استان دیگری از داوران تست نگرفته است.


هیات فوتبال تهران نیز فقط یک بار قبل از شروع مسابقات از داوران پایتخت تست کرونا گرفت و دیگر این مساله تکرار نشد. سایر هیات های فوتبال هم به داوران اعلام کردند که با هزینه خودشان این تست را بدهند و بعد برای دریافت مبلغش از هیات اقدام کنند که این مساله حتی اگر اجرایی شود، به صورت هفتگی مبلغ انجام تست PCR به داوران داده نمی شود.


از این رو داوران و کمک داوران لیگ برتری بدون انجام تست های کرونا وارد مسابقات لیگ برتر می شوند که این مساله خطرات زیادی دارد. در شرایطی که فوتبالیست ها و اعضای تیم های لیگ برتری موظف هستند هر 10 روز یکبار تست کرونا بدهند، داوران مدت ها است تستی ندادند و ممکن است با وجود ناقل بودن وارد زمین شوند.


داوران که در طول مسابقه با اعضای تیم ها بسیار مراوده دارند، بی تردید اگر ناقل ویروس کرونا باشند، می توانند خطرات زیادی را به فوتبال تحمیل کنند. اتفاقی که جلوگیری از آنها برعهده فدراسیون فوتبال است.


نکته قابل توجه اینکه مسئولان مرکز پزشکی ایفمارک هم از این موضوع باخبر هستند اما هیچ فشاری برای انجام تست داوران وارد نمی آورند. ایفمارک که برای صدور کارت ورود به ورزشگاه همه اعضای تیم ها سخت گیری های زیادی می کند، حالا برای داوران هیچ اقدامی نمی کند و این موضوع نیز در نوع خود عجیب است.

کمیته داوران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران تست کرونا هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیأت فوتبال استان تهران، از ماه‌ها قبل استعدادیابی بازیکنان فوتبال را در رده‌های سنی مختلف در سطح استان تهران آغاز کرده است. در این راستا قریب به ۹ هزار بازیکن زیر نظر استعدادیاب‌های هیئت فوتبال استان تهران، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند. این طرح بزرگ قرار است با بررسی بازیکنان زیر ۱۵ سال در خردادماه سال جاری به مرحله نهایی برسد.

میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان درباره طرح‌های گسترده استعدادیابی در سطح استان تهران گفت: یکی از اهدافم توجه و تمرکز روی استعدادیابی بازیکنان جوان بود. در این راه ابتدا استعدادیابی بازیکنان زیر ۲۰ سال را کلید زدیم که طی چهار مرحله درون شهرستانی، منطقه‌ای، استانی و اردوی انتخابی تیم ملی با شرکت نزدیک به ۱۶۰۰ بازیکن از زمستان سال ۱۴۰۲ آغاز و در دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خاتمه یافت. استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۲ سال نیز طی سه مرحله در قالب برگزاری تورنمنتی با شرکت نزدیک به ۱۹۰۰ بازیکن از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و در تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه و در نهایت به تیم ۳۵ نفره منتخب استان تهران ختم شد. مقرر شده بازیکنان تیم منتخب زیر ۱۲ سال برای کسب تجربه بیشتر بازی‌های تدارکاتی با استان‌های همجوار برگزار نماید.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۷ سال نیز از اسفندماه سال ۱۴۰۲ با برنامه‌های درون شهرستانی و حضور حدود ۱۸۰۰ بازیکن آغاز شده و در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه مرحله منطقه‌ای و در تاریخ ۲۴ خردادماه سال جاری مرحله استانی آن انجام خواهد شد تا تیم منتخب زیر ۱۷ سال تشکیل گردد. استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۰ سال هم از فروردین‌ماه سال جاری با حضور نزدیک به ۲۰۰۰ بازیکن آغاز شده و مرحله منطقه‌ای آن در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری و مرحله استانی آن که منتج به انتخاب تیم منتخب زیر ۱۰ سال خواهد شد، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری در ورزشگاه مرغوبکار برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت فوتبال استان تهران در حالی از این پروژه‌های بزرگ رونمایی کرد که قرار است استعدادیابی بازیکنان زیر ۱۵ سال نیز در خردادماه آغاز شود. طبق برآورد هیئت فوتبال استان تهران بیش از ۱۷۰۰ هزار بازیکن در این عملیات بزرگ استعدادیابی خواهند شد.

کد خبر 6097837

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • برگزاری سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دو فوتبال سوت می‌زنند
  • برنامه و داوران هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد