Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما؛ بعدازظهر امروز و به منظور بررسی علل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ نشستی با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صمت و همچنین معاون رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل گمرک در کمیسیون کشاورزی برگزار شد.

کاظم خاوازی در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران، افزود: عوامل تأثیر گذار بر قیمت مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی در این نشست، مورد آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همه دستگاه‌های ذی ربط، تکالیفی داده شد تا همه همکاران در وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی، گمرک و سازمان بنادر دست به دست هم دهند و قیمت محصولات پروتئینی را کنترل کنند تا مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

خاوازی با اشاره به دستور رئیس جمهور به دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت برای کنترل بازار مرغ، تصریح کرد: از روز دوشنبه، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صمت به بازار ورود و مرغ گرم و منجمد سالم با کیفیت را وارد بازار کرد، تقریباً می‌توان گفت که بازار را از دست دلالان و واسطه‌ها در بخش عمده فروشی، درآوردیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت مرغ را که در بازار میدان بهمن حدود ۳۵ هزار تومان بود، طی امروز و پنجشنبه گذشته به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رساندیم، همچنین همکاران وزارت صمت نیز نظارت خود را بر خرده‌فروشی‌ها شروع کردند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تثبیت این بازار افزود: وضعیت کمبود نهاده‌ها را نیز به شدت پیگیری می‌کنیم تا همه واحدهای تولیدی، نهاده در اختیار داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی به ایجاد صف‌های طویل مردم در روزهای نخست فروش مرغ در میدان بهمن اشاره کرد و گفت: با توزیع مرغ در میادین میوه و تره بار، صف‌های خرید در خرده فروشی‌ها برداشته شد.

خاوازی ادامه داد: هم اکنون استارتاپ‌های بزرگ نیز به این موضوع ورود پیدا کردند تا مرغ و مواد پروتئینی را در درب منزل در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

وی اضافه کرد: از امروز مرغ گرم و منجمد در اختیار همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ قرار می‌گیرد تا صف خرید ایجاد نشود.

کد خبر 5082930

منبع: مهر

کلیدواژه: کاظم خاوازی مرغ گوشت مرغ توزیع گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا قیمت مرغ فولاد نهاده های دامی قیمت دلار قیمت نفت شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو صادرات غیرنفتی بازار سهام تولید نفت قیمت طلا جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید ۱۷ هزار تن انواع ارقام توت فرنگی در مازندران جایگاه دوم این استان سطح زیر کشت این محصول در کشور مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ، مازندران را یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی بیان و عنوان کرد: این استان با دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت توت فرنگی حدود ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی امسال برداشت داشته است.

وی افزود: با توجه به این میزان تولید مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند، گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش‌بنیان حفظ می‌کنند و ارتقا می‌دهند.

مؤمنی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم، اظهار داشت: در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

وی توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقا عملکرد محصول توت فرنگی را مؤثر دانست و گفت: در این امر جهاد کشاورزی استان حمایت جدی می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بازار عرضه محصول توت فرنگی در صدد تدوین راهبردهایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشورهای منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

کد خبر 747332

دیگر خبرها

  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی