Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیف اصلاح طلب که پیش از این معیشت مردم را به برجام گره زده بود، حالا در اقدامی مغایر با منافع ملی، امنیت مردم را نیز به مذاکره و برجام و خشم و لبخند مقامات آمریکایی گره زده است.

سرویس سیاست مشرق - متاسفانه بخش قابل توجهی از فعالین سیاسی و رسانه های اصلاح طلب، در بزنگاه ها به راحتی منافع ملی و عزت مردم ایران را قربانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعدازظهر جمعه- ۷ آذر- دکتر «محسن فخری‌زاده» از دانشمندان برجسته کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید.

دکتر محسن فخری زاده تنها دانشمندی بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک برنامه از او نام برده و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی توسط موساد یک بار در سال‌های گذشته شکست خورده بود.

معرفی دکتر محسن فخری زاده توسط گروهک تروریستی منافقین و نتانیاهو

آمریکا و اسرائیل، متهم ردیف اول

همچنین «مارک فیتزپاتریک» پژوهشگر موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک تاکید کرده است: «اطمینان دارم ترور [شهید] فخری‌زاده کار اسرائیل بوده است».

علاوه بر این رأی الیوم در گزارشی نوشت: «مطمئناً رژیم صهیونیستی با مشارکت نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا تصمیم به ترور محسن فخری زاده جهت ضربه زدن به تلاش های ایران در زمینه دفاع موشکی وتوسعه تحقیقات علمی نظامی و برنامه هسته ای این کشور گرفته بود».

همچنین «هیلاری مان لورت» کارشناس مسائل خاورمیانه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «دلایل موجهی برای ظن به اسرائیل وجود دارد و شاید حتی ایالات متحده در این ماجرا دخیل باشد».

لازم به ذکر است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که در فاصله چند ساعت به ترور شهید محسن فخری زاده انجام شده، تأکید کرده است که «آمریکا هر شخصی که برایش مشکل ایجاد کند را حذف خواهد کرد».

با توجه به نمونه های مشابه در گذشته و همچنین مستندات موجود از اقدام جنایتکارانه اخیر در ترور دکتر فخری زاده، این اقدامات جنایتکارانه با حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی-امنیتی و حتی عملیاتی آمریکا در مشارکت با رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

ایران باید خویشتن داری کند!

با اینحال برخی رسانه های اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز، حساب آمریکا را از اسرائیل جدا کرده و مدعی هستند که ایران باید خویشتن داری به خرج دهد تا دست «جو بایدن» برای مذاکره و بازگشت به برجام بسته نشود!

در همین رابطه، روزنامه آرمان در شماره ۸ آذر در گزارشی با عنوان «تله تنش» نوشت: «برخی از واکنش‌های مقامات کلیدواژه انتقام سخت را بر سر زبان‌ها انداخته است. انتقام سختی که یادآور ترور سردار سلیمانی و حوادث پس از آن است؛ به‌نحوی‌که ترور سردار سلیمانی به‌عنوان شخص اول نظامی اکنون با ترور فخری‌زاده به عنوان شخص اول دانشمند هسته‌ای ایران مقایسه می‌شود...نگاهی به اظهارات برخی از سران کشور کلید واژه انتقام را نشان می‌دهد و اینکه عده‌ای مسیر تقابل را برگزیده‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بسیاری از کارشناسان این نظریه را مطرح می‌کردند که آمریکا و حامیانشان بدشان نمی‌آید که در چنین شرایطی با تله‌گذاری، ایران را وارد مقوله تنش‌های نظامی کنند، به نحوی که این تنش‌ها عملا دست بایدن رئیس‌جمهور آینده آمریکا را نیز برای هرگونه مذاکره یا بازگشت به برجام ببندد، چراکه اگر عملا آمریکا یا اسرائیل وارد جنگی با ایران بشود، آن هنگام بایدن موظف به تداوم آن جنگ به نفع اسرائیل و آمریکا خواهد بود، وگرنه اعلام پایان آن جنگ به محض روی کار آمدن بایدن، یعنی قبول شکست که مطمئنا این موضوع چیزی نیست که مردم و سیستم آمریکا بربتابند و چنین چیزی علیه بایدن و حزبش تمام خواهد شد».

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: «به عبارتی، در این روزها ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان بیکار ننشسته و قصد دارند، راه رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و ایران را در آینده ناهموار سازند و تنها کافی است تا در چنین شرایطی ایران در زمین بازی ساخته شده این سه نفر وارد شده تا همه چیز با تحریک کشورمان وارد تنش‌های شدید و حتی نظامی بشود...به نظر می‌آید که ایران در چنین شرایطی باید بیش از همیشه هوشیارانه وارد عمل شود و با دقت و درایت اقدامات خود را عملیاتی کند تا در تله رفتارهای پرتنش گرفتار نشویم...شکیبایی استراتژیک و ارزیابی از وضعیت منطقه در این دو ماه باقیمانده باید مهم ترین محور سیاست ایران در نفی آتش افروزی نتانیاهو و ترامپ باشد».

مطهری:انتقام را به زمان مناسب موکول کنید!

«علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم نیز در توئیتی نوشت: «ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده علاوه بر ضربه زدن به صنعت هسته ای کشور، با هدف کشاندن ایران به درگیری در منطقه در زمان باقی مانده از ریاست ترامپ انجام شد تا راه تفاهم دولت آینده آمریکا با ایران بسته شود. انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم».

همچنین خبرگزاری دولتی ایسنا در مطلبی با عنوان «رئیس‌ پیشین سیا: ترور فخری‌زاده اقدامی مجرمانه است» نوشت: «جان برنان، رئیس پیشین سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) روز جمعه در توییتی با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده، نوشت: این اقدامی مجرمانه و به شدت بی‌پروایانه بوده است. این خطر تلافی‌جویی مرگبار و دور جدیدی از درگیری‌های منطقه‌ای را ایجاد می‌کند. این خرد سران ایرانی را نشان می‌دهد که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت‌پذیر به صحن جهانی بمانند و در برابر تمایل شدید برای پاسخ‌دهی به خطاکاران احتمالی مقاومت کنند».

بزک آمریکا!

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز در گزارشی با عنوان «واکنش آمریکایی ها به ترور شهید فخری زاده» نوشت: «شخصیت‌های سیاسی، علمی و پژوهشی آمریکا در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، آن را توطئه‌ای برای ممانعت از دیپلماسی با ایران دانستند که دولت بایدن باید تعهد واقعی را درباره آن نشان دهد».

در بخشی از این گزارش به نقل از «تریتا پارسی» موسس انجمن نایاک آمده است: «هدف واقعی ترور فخری‌زاده، جو بایدن و قصد او برای بازگرداندن دیپلماسی با ایران بود».

نکته قابل توجه اینجاست که تریتا پارسی علاقه شدیدی به رژیم صهیونیستی دارد.

خبرگزاری دولتی ایرنا در بخش دیگری از گزارش مذکور نوشته است: «گرِگوری میکس عضو مجلس نمایندگان آمریکا از نیویورک به این ترور واکنش نشان داد و گفت: ترور یک افزایش تنش است که تنها توانایی بایدن را برای بازگرداندن توافق با ایران تضعیف می‌کند».

 نکته قابل تأمل اینجاست که هفته گذشته روزنامه صهیونیستی اسرائیل‌تایمز در گزارشی نوشته بود: «آمریکا و اسرائیل برای یک رشته عملیات‌ پنهان علیه ایران در هفته‌های باقی مانده از دولت دونالد ترامپ برنامه‌ریزی کرده‌اند و بخش هسته‌ای ایران هدف اصلی است و ایران پاسخی نخواهد داد»!

سهل اندیشی یا خیانت!؟

در حقیقت برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب با رسانه های رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد آمریکایی همصدا شده اند. این همصدایی آشکار را نمی توان صرفا ساده لوحی و یا غفلت و سهل اندیشی نامید، بلکه این قبیل موضع گیری ها آشکارا بوی خیانت می دهد.

این طیف مدعی است که باید از انتقام خون شهید دکتر محسن فخری زاده چشمپوشی کرده تا مبادا مذاکره با آمریکا و برجام در خطر بیفتند.

علاوه بر این، این طیف مدعی است که حساب آمریکا از اسرائیل و گروهک های تروریستی و برخی حکام مرتجع منطقه در اقدامات ضدایرانی جداست.

این موضعگیری تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز در حالی است که اولا شواهد و مستندات متعدد از نقش ویژه آمریکا در اقدامات جنایتکارانه تروریستی و از جمله ترور دکتر فخری زاده حکایت دارد.

به عبارت دیگر، حساب آمریکا از اسرائیل جدا نیست و آمریکای تروریست شریک صهیونیست‌های قاتل است و جدا کردن اینها نه یک ساده لوحی بلکه مصداق خیانت است.

ثانیا، جو بایدن و دموکرات های آمریکایی خود کارنامه سیاهی در جنایت و جنگ و ترور دارند. برای نمونه، آغاز جنگ تحمیلی و همچنین ترور دانشمندان هسته ای ایران همگی در دولت های دموکرات آمریکا و از جمله دولت اوباما رخ داده است. نکته قابل توجه اینجاست که بایدن در دولت اوباما، نفر دوم و به عبارتی معاون اول رئیس جمهور بوده است.

پس از اقدام جنایتکارانه دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، جو بایدن از اقدام جنایتکارانه دفاع کرده و حاج قاسم را آماج توهین و فحاشی قرار داد.

طیف اصلاح طلب که پیش از این معیشت مردم را به برجام گره زده بودند، حالا در اقدامی مغایر با منافع ملی، امنیت مردم را نیز به مذاکره و برجام و خشم و لبخند مقامات آمریکایی گره زده اند.

ارتباط جنتلمن های پشت میز مذاکره و تروریست ها

جو بایدنِ دموکرات هیچ تفاوتی با دونالد ترامپِ جمهوری خواه ندارد. جو بایدن در اردیبهشت ۹۴ و دقیقا در در مقطعی که اصلاح طلبان در ایران مشغول جشن و پایکوبی برای مذاکرات هسته ای بودند و از ماه عسل دولت روحانی با آمریکا سخن می گفتند، در اظهارنظری خصمانه و از جایگاه معاون اول رئیس جمهور گفت: «لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب اعتماد با اذعان به رویکرد نادرست دولت در سیاست خارجی و ادعای همقطاران خود مبنی بر لزوم تنش زدایی با آمریکا در مطلبی نوشته بود: «دوستانی که پیشنهاد مذاکره می‌دادند و به آن اصرار داشتند، چرا ضمانت اجرای آن را مورد توجه خود قرار ندادند؟  اگر قرار بود که وارد برجام شویم، باید فرض می‌کردیم که چنانچه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد ما چه باید انجام دهیم تا از ترس عمل ما، طرف مقابل به تعهداتش ملتزم باشد؟ به نظرم بسیاری از افراد درک درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و سیاست واقع‌گرایانه ندارند و روابط بین‌الملل را به گفت‌وگو و صلح‌خواهی تقلیل می‌دهند، در حالی که روابط بین‌الملل در اصل متکی به قدرت است و بس».

اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول ترور دکتر محسن فخری زاده هستند. جو بایدن در کنار دونالد ترامپ و باراک اوباما و جورج بوش و کلینتون و...همگی مصداق همان جنتلمن های پشت میز مذاکره ای هستند که در حقیقت تروریست های فرودگاه بغداد می باشند.

اگر به دشمن هزینه تحمیل نکنیم و با انتقام، او را به عقب نکشانیم، دشمن در تکرار اقدامات جنایتکارانه خود گستاخ تر می شود. در حقیقت انتقام خون شهید بزرگوار دکتر محسن فخری زاده، عامل بازدارنده ای برای ممانعت از تکرار اقدامات مشابه است.

تجربه ثابت کرده است که آمریکا و نوچه هایش فقط زبان زور را می فهمند. پس بجای مماشات، باید با سیلی سخت، او را از تکرار اقدامات مشابه پشیمان کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید محسن فخری زاده محسن فخری زاده خاورمیانه سردار حاج قاسم سلیمانی مایک پمپئو سیا امریکا محسن فخری مجلس دهم ترامپ جان برنان جنگ تحمیلی سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایالات متحده رژیم صهیونیستی خبرگزاری دولتی ایرنا روزنامه اصلاح طلب بنیامین نتانیاهو دولت ترامپ باراک اوباما لیست امید دولت روحانی مجلس نمایندگان آمریکا دولت دونالد ترامپ فرودگاه بغداد روزنامه آرمان آمریکا برجام قاسم دولت اوباما تریتا پارسی محسن فخری زاده خبرگزاری دولتی ایسنا جو بایدن اسرائیل دونالد ترامپ مجلس یازدهم دولت بایدن دکتر محسن فخری زاده رژیم صهیونیستی رئیس جمهور اصلاح طلب رسانه ها جو بایدن گره زده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود از علمای بنام اهل سنت استان کرمانشاه چهارشنبه شب در سن 91 در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.
 
مرحوم ماموستا ملااحمد فخری از سال 58 تا سال گذشته امام جمعه جوانرود بود که به علت کهولت سن استعفا و به جای وی ماموستا سیدمحمد محمدی به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد.
 
طبق اطلاعیه بیت این عالم اهل سنت، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم ماموستا ملااحمد فخری امروز پنجشنبه در جوانرود برگزار می‌شود و قرار است در زادگاهش روستای «یاری» به خاک سپرده شود.
 
گفتنی است که مرحوم ماموستا فخری فرزند ملاعبدالله متولد سال ۱۳۱۲ در روستای «یاری» جوانرود است.
 
آن مرحوم با وجود علاقه شدید به تحصیل تا سال ۱۳۲۲ به دلیل مشکلات خانواده و منطقه ادامه تحصیل نداد و پس از آن تا سال ۴۴ در محضر اساتید شیخ محمد سعید و شیخ عطا از نقشبندی و حاج ملامحمد زاهد ضیائی علوم سطوح را به پایان رسانده و اجازه افتاء و تدریس را در خدمت استادان ملاعبدالمجید دولت آبادی و حاج ملا خالد مفتی زاده حاکم شرع کردستان به دست آورد و تا سال ۵۸ در روستای یاری و از آن تاریخ تا حال در شهر جوانرود سکونت گزیده و تدریس علوم دینی و امامت نماز جمعه این شهر را بر عهده داشت.
 
مرحوم ماموستا فخری نسخه کوچکی درباره طلاق ثلاثه دارد که در دست بعضی از روحانیون هست و حدود هزار خطبه عربی با ترجمه فارسی نیز نوشته است. همچنین دیوان شعری به زبان‌های کُردی ، فارسی و عربی سروده و تخلص شعری وی (مه ینه ت بار) است.
 
بسیاری از ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه با صدور پیام هایی درگذشت است عالم برجسته اهل سنت را تسلیت گفتند.
 
ماموستا ملامحمد محمدی؛ امام جمعه شهرستان جوانرود با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری آورده است:
 
ارتحال عالم ربانی، اسوه زهد و تقوی، جناب حاج ماموستا ملا احمد فخری امام جمعه فقید شهرستان جوانرود را خدمت جامعه اسلامی ، همشهریان گرامی ، مردم شریف اورامانات بویژه مردم محترم شهرستان جوانرود و جامعه روحانیت و شاگردان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
 
شخصیت علمی و عرفانی و خدمات شایان علمی و سیره عملی آن بزرگوار بیش از چندین دهه از عمر شریف و تولید علم که از ایشان به یادگار مانده است خود بیانگر منزلت این روحانی عزیز است ، ایشان در طول سالیان متمادی در سنگر امامت جمعه شهر جوانرود خدمات شایانی انجام داده و همواره در این راستا عمر شریف خود را صرف نمودند.
 
اینجانب و شورای روحانیت و اعزه علماء شهرستان جوانرود ، فوت ایشان را تسلیت گفته و برایشان اجر جزیل و برای بازماندگان صبر جمیل از درگاه ایزد منان خواستاریم.
 
ماموستا ملامحمد محمودی؛ امام جمعه شهرستان روانسر نیز با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری به بیت این عالم اهل سنت و مردم شهرستان جوانرود، آورده است:
 
خبر درگذشت استوانه دین، مجاهد عابد و ‌باتقوا، مرحوم‌حاج ماموستا ملا احمدفخری امام‌جمعه فقید شهرستان جوانرود ،موجب تالم و تاسف بسیار اینجانب گشت.
 
این عالم ربانی سراسر عمر با برکت خویش را صرف آموزه های الهی ، ترویج اسلام ناب محمدی و در مسیر آرمان های نظام، انقلاب و تقریب و وحدت بین امت اسلام قدم برداشت در طول سالهای متمادی منشا خدمات بسیاری در زمینه های فرهنگی، علمی و دینی برای مردم منطقه بودند.
 
اینجانب و شورای روحانیت وجامعه روحانیت شهرستان روانسر درگذشت آن شخصیت بزرگوار را به مردم شریف شهرستان جوانرود و منطقه اورامانات، و تمامی جامعه اهل سنت استان و به ویژه خانواده معزا تسلیت عرض نموده و برای آن عالم جلیل القدر علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل از خداوند متعال خواستاریم.
 
شایسته است مردم‌ اورامانات، این عالم ربانی را با بدرقه با شکوه به خانه ابدی و جوار ربوبی همراهی نموده و زحمات ایشان را بیش از پیش قدر بشناسند.
 
ماموستا ملاعادل غلامی؛ امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین و ماموستا ملارشید ثنایی؛ امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز همچنین با صدور پیام مشترکی درگذشت امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفتند.
 
در متن پیام تسلیت ماموستایان ثنایی و غلامی آمده است:
 
رحلت عالم فاضل و مجاهد مخلص مرحوم جنت مکان حاج ماموستا ملااحمد فخری رحمه الله؛ امام جمعه اسبق جوانرود به بیت مکرم آن مرحوم و شاگردان و مردم متدین آن شهرستان تسلیت عرض می نماییم.
 
خدمتگذاری صادقانه در بخشهای مختلف و امامت جمعه و تربیت شاگردان و اعمال خالصانه و حسن خلق و تواضع از ویژگیهای اخلاقی آن عالم فاضل و مجاهد مخلص بود.
 
رحمت واسعه و غفران الهی برای آن عالم فاضل از خداوند متعال مسئلت می نماییم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند