Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بنانژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۱۴ آبان ماه و زمان اجرای محدودیت برای فعالیت صنوف مبنی بر عدم فعالیت پس از ساعت ۱۸ تا پایان هفته نخست اجرای طرح ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار ( یکم تا هفتم آذر) ۱۰۸ هزار و ۳۹۰ فقره بازرسی توسط ۱۶ گروه از نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی در قالب انجام گشتهای مشترک در شهر مشهد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تعداد بازرسی منجر به صدور ۲ هزار و ۶۹۰ اخطار کتبی، ۴۶۲ فرم جریمه و پلمب ۲۱۰ واحد صنفی متخلف شد.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: صنوفی که از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت فعالیت بعد از ساعت ۱۸ یا ممنوعیت فعالیت از ابتدای آذر ماه پیروی کرده‌اند، نیازمند تسهیلات ویژه برای تامین هزینه‌های خود و جبران ضررهای ناشی از این تعطیلات هستند.

وی افزود: اصناف متکی به درآمدهای خود هستند و محل ارتزاق دیگری ندارند لذا با تعطیلی اجباری از یک سو درآمد آنها به صفر می‌رسد و از سوی دیگر هزینه‌های جاری آنان مبنی بر کرایه مغازه، قبوض برق، آب، گاز، بیمه تامین اجتماعی، چک و سایر بدهی‌های آنها همچنان پابرجا بوده و قادر به تامین آنها نیستند.

بنانژاد ادامه داد: اتاق اصناف ایران بسته پیشنهادی خود برای کمک به صنوف متضرر از شیوع کرونا را به دولت ارایه کرده که در آن بخشودگی مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به واحدها درخواست شده است.

وی گفت: تسهیلاتی که پیشتر با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل متضرر از کرونا اختصاص یافته بود سودی برای اصناف نداشت زیرا با این نرخ دریافت تسهیلات از صرفه اقتصادی برخوردار نبود.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران خواستار اجرای بسته پیشنهادی این اتاق برای کمک به اصناف متضرر از کرونا شد. 

وی افزود: وزارت بهداشت دوشنبه هفته جاری ارزیابی مجدد از وضعیت شهرها در خصوص شیوع کرونا خواهد داشت و در صورتی که مشهد از حالت قرمز خارج شده باشد، ممنوعیت فعالیت برای صنوف کمتر خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۳۹۱ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی مشهد اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی مشهد اتاق اصناف ایران تسهیلات بانکی مشهد اتاق اصناف ایران اخبار کنکور اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اتاق اصناف خلیل آباد گفت:از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

 علی مالداران افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحد‌ها فعال و ارائه خدمات دارند.

او گفت: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران افزود: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم گفت: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

 

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی