Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:19:54 GMT

افزایش 109 درصدی ترخیص کالا از گمرک اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۸۲۷۲

افزایش 109 درصدی ترخیص کالا از گمرک اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی‌پزوه در خصوص تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیان داشت: واحدهای تولیدی می‌توانندبیش از ۴ ردیف ماخذ تعرفه بدون دریافت کد رهگیری بانک تا ۹۰ درصد کالای خود را ترخیص کنند و همچنین امکان واردات در مقابل صادرات فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ادامه تصریح کرد : واحدها می‌توانند به صورت بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی نیز کالای خود را ترخیص کنند.

وی در خصوص آمار واردات کالا بیان داشت: در آبان ماه سال جاری ۷ هزار و ۳۹۲  تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار از طریق گمرک اصفهان ترخیص گردیده، که از لحاظ وزنی بیشترین مقدار در مقایسه با ماه های قبل از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بوده است.

رسول کوهستانی‌پزوه اظهار داشت: میزان واردات گمرک اصفهان از لحاظ وزنی در مقایسه با ماه قبل (مهرماه۹۹) بیش از ۵۰ درصد رشد و در مقایسه با آبان سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش داشته است . 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در زمینه تسهیلات گمرک  اذعان داشت: با شناسایی فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و افزایش آنها طی سال جاری  از ۴ شرکت(سال ۹۸)  به ۲۱ شرکت توانسته‌ایم تسهیلات متنوعی به آن‌ها ارائه می‌کنیم

وی تصریح کرد : در واحدهای تولیدی استان پهناور اصفهان، با  ایجاد  ۳۴ باب  انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرک (در سال ۹۸ ، هشت انبار اختصاصی داشتیم ) هزینه‌های تخلیه، بارگیری، انبارداری و همچنین زمان ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

کوهستانی‌پزوه عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی  برشمرد و بیان داشت: در ۸ ماهه ۱۳۹۹ چین ، آلمان ، ترکیه ایتالیا و هند مهمترین کشورهای صادر کننده کالا به مقصد گمرک اصفهان بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان گمرک واردات کالا واردات گمرکات استان اصفهان واحدهای تولیدی گمرک اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری

سرپرست گمرکات استان ایلام گفت: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان ایلام، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

سرپرست گمرکات استان ایلام ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی از مرز مهران از جمله انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

کمری اضافه کرد: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین گفت تشریفات گمرکی کالاهای به همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام در این بازه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 747715

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت