Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴   معمولاً محدود کردن غذا‌هایی که کلسترول زیادی دارند – مانند تخم مرغ – ممکن است شما را از غذا‌های غنی از چربی اشباع و ترانس محروم کند.
تخم مرغ متمرکزترین منبع کلسترول غذایی در رژیم‌های غذایی ما است. در یک تخم مرغ حدود ۱۸۶ میلی گرم کلسترول وجود دارد – همه آن در زرده متمرکز شده است.بیشتر بخوانید: این ۱۰ ماده غذایی را هرگز برای صبحانه نخوریددر سال ۲۰۱۳، انجمن قلب آمریکا و کالج قلب و عروق آمریکا نتوانستند شواهد علمی قانع کننده‌ای در مورد تأثیر کلسترول در رژیم غذایی بر کلسترول “بد” در رگ‌ها پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دستورالعمل‌های رژیم غذایی برای آمریکایی‌ها حتی توصیه کلسترول ۳۰۰ میلی گرم در روز را در سال ۲۰۱۵ لغو کرد و گفت که اطلاعات کافی برای تعیین محدودیت ندارد.

در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ در مجله پزشکی انگلیس نشان داد آمارابتلا به بیماری عروق کرونر یا سکته مغزی در افرادی که روزانه حدود یک تخم مرغ می‌خورند نسبت به افرادی که تخم مرغ نمی‌خورند بالاتر نیست. در واقع تخم مرغ خطری برای سطح کلسترول خون ندارند.

آنچه که متخصصان کشف کرده اند این است که چربی‌های اشباع و ترانس در مقایسه با مقدار کلسترول شما ممکن است در افزایش سطح کلسترول نقش داشته باشد. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، این بدان دلیل است که بیشتر کلسترول شما – حدود ۸۰ ٪ – در بدن تولید می‌شود. کبد شما چربی‌های اشباع و ترانس را به کلسترول تبدیل می‌کند، که باعث شده است متخصصان تغذیه معتقد باشند که این چربی‌ها در واقع از کلسترول رژیم غذایی برای شما بدتر هستند.

حتی اگر کلسترول نخورید، اما رژیم غذایی شما سرشار از چربی اشباع یا چربی ترانس باشد، کلسترول همچنان می‌تواند افزایش یابد.

یک رژیم غذایی متعادل برای کنترل کلسترول بالا از اهمیت بیشتری برخوردار است

دستورالعمل‌های رژیم غذایی ایالات متحده شامل تخم مرغ‌های هم رده با گوشت و مرغ است که در مجموع ۲۶ اونس در هفته برای رژیم ۲۰۰۰ کالری در روز را توصیه می‌کند. برای مرجع، طبق تخمین وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک تخم بزرگ در حدود ۲ اونس اندازه گیری می‌شود.

تخم مرغ می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد و رعایت حدود ۴ عدد در هفته ایده خوبی است. در حقیقت، تخم مرغ یکی از مواد اصلی رژیم مدیترانه‌ای است که به اعتقاد برخی از متخصصان رژیم غذایی یکی از سالم‌ترین برنامه‌های غذایی است.

در حالی که سفیده می‌تواند یک گزینه عالی برای کلسترول پایین باشد، زرده تخم مرغ منبع خوبی از کولین است – یک ماده مغذی ضروری که در رژیم‌های غذایی ما کم است. اگر نگران کلسترول بالا هستید، باید با پزشک خود در مورد بهترین رژیم غذایی صحبت کنید.

به طور کلی، بقیه غذای مصرفی شما در نهایت باید شامل سبزیجات، میوه‌ها و حبوبات باشد – وهمزمان غذا‌های بیش از حد فرآوری شده، غلات تصفیه شده و شکر را محدود کنید. یک رژیم غذایی متعادل یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل کلسترول و جلوگیری از بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی است.

بیماری قلبی فقط به تعداد تخم مرغی که می‌خورید نیست. یک رژیم غذایی خوب باید شامل غذا‌های سالم باشد و غذا‌های ناسالم را محدود کند. منبع: شفقنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 صبحانه خواص خوراکی ها ویروس کرونا در ایران یک رژیم غذایی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود