Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:46:07 GMT

مراقبت پیک جدید کرونا در زمستان باشید

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۳۸۶۱۱

مراقبت پیک جدید کرونا در زمستان باشید

ایسنا/کردستان چند ماهی می‌شد که وضعیت استان کردستان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت وخیمی قرار داشت و علی رغم همه هشدارها مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان و فوتی‌ها روزبه‌روز در حال افزایش بود.

قرار گرفتن استان کردستان در وضعیت قرمز و حاد کرونایی مسئولان را بر آن واداشت تا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و قطع زنجیره کرونا محدودیت‌هایی در داخل و خارج شهرها اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس با تصمیم ستاد ملی کرونا، از ابتدای آذر ماه به مدت 2 هفته اعمال محدودیت‌های کرونایی آغاز شد و بر اساس همین محدودیت‌ها به‌جز مشاغل گروه یک همچون "مراکز درمانی، داروخانه‌ها، مراکز امدادی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های تامین کننده مایحتاج مردم و مراکز ارائه خدمات عمومی به مردم" همه مشاغل در شهرستان‌های قرمز استان تعطیل و پیرو همین محدودیت‌ها، تمامی آموزش‌ها در شهرستان‌های نارنجی و قرمز به‌صورت غیرحضوری و مجازی در حال برگزاری است.

در راستای پیشگیری از شیوع بیش از حد کرونا در استان و قطع زنجیره ابتلای کرونا منع محدودیت‌های تردد در جاده‌های استان نیز تصویب و خودروهایی با پلاک بومی به هیچ‌وجه اجازه عبور و مرور در شهرهای دیگر را ندارند و از سوی دیگر حق ورود خودروهای غیربومی به استان‌هایی با وضعیت قرمز را نیز از آن‌ها سلب کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در حال حاضر آمار بستری شدگان در استان به 580 نفر رسیده که همین میزان در تاریخ 22 آبان 841 نفر بوده است.

فرزین رضاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون ابتلای 25هزار و 943 نفر به کووید 19 مثبت اعلام شده است؛ اظهار کرد: در حال حاضر 103 نفر از مبتلایان به کرونا تحت مراقبت‌های ویژه هستند و آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در استان نیز به 900 نفر رسیده است.

وی کاهش آمار مبتلایان به کرونا در دو هفته اخیر و افزایش ترخیصی‌ها را حامل دو پیام مهم دانست و عنوان کرد: کاهش 160 نفری میزان بستری‌های استان نسبت به دو هفته قبل به هیچ‌وجه به معنی روبه‌راه شدن و خروج استان از وضعیت قرمز و بی‌توجهی نسبت به رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست.

رضاعی با تاکید براین موضوع که کاهش آمار بستری‌های استان ماحصل اعمال محدودیت‌ها از ابتدای آذر است ادامه داد: اینکه گفته می‌شود که مردم نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند شعار نیست و براساس داده‌های علمی است زیرا زمانی می‌توان گفت که وضعیت کرونا در استان در حال بهتر شدن است که آمار مثبتی‌ها از درصد افراد سرپایی کم‌تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: کم شدن بیماری در استان نتیجه پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح شهید سلیمانی و اعمال محدودیت‌های اخیر است.

رضاعی با صراحت تاکید کرد: گرچه در آذر ماه شاهد کاهش آمار مبتلایان خواهیم بود اما در صورت عدم رعایت شهروندان و عدم توجه به نکات بهداشتی باید منتظر پیک جدید کرونا در بهمن ماه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا