Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ساسان افضلی کیا قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : با توجه به لزوم اطلاع رسانی فراگیر در سطح جامعه در خصوص راه‌های پیشگیری و مراقبت از ابتلا نشدن به بیماری کرونا، طرح غربالگری این بیماری در شرکت آبفای استان با همکاری بسیج جامعه پزشکی و هماهنگی دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) این شرکت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در این طرح بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت آبفا به صورت رایگان با انجام سنجش سطح اکسیژن، فشار خون و تب سنجی درخصوص علائم ویروس کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند و خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه هدف از اجرای طرح غربالگری را حفظ سلامت کارکنان، کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس و شناسایی موارد مشکوک و یا مبتلا به بیماری در جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این شرکت عنوان کرد و افزود: این طرح به صورت دوره‌ای انجام خواهد شد.

افضلی کیا افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی شامل گندزدایی و ضدعفونی مستمر سطوح و اجبار استفاده از ماسک برای کارکنان و ارباب رجوع در این شرکت به خوبی اجرا می‌شود.

او افزود: نصب دستگاه ضد عفونی کننده پدالی دست، نصب پوستر‌های مخصوص در تمامی واحد‌های این اداره کل برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اهدا بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، محلول ضدعفونی کننده و... به صورت مستمر به پرسنل از جمله دیگر اقدامات شرکت آبفای استان برای مقابله با بیماری کرونا است.

افضلی کیا از تولید محلول ضدعفونی کننده سطوح یا محلول گندزدا هیپوکلریت سدیم توسط شرکت آبفای استان خبر داد و گفت: این محلول به صورت رایگان در اختیار تمام پرسنل این شرکت و نیز ادارات و سازمان‌های دیگر قرار می‌گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و فاضلاب دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۳۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون