Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اگر وزنه‌برداری از المپیک کنار گذاشته شود، هم خسارت بدی به این رشته وارد می‌کند و هم سال‌ها طول خواهد کشید تا بار دیگر بتواند به المپیک‌ برگردد.

محسن بیرانوند در گفت‌و‌گو‌ با میزان، ضمن تسلیت بابت ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: اتفاقی که رخ داد دل هر ایرانی را به رنج آورد؛ متاثر و ناراحت شدیم و جا دارد این اتفاق را به خانواده فهیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته راه این دانشمند عزیز همچنان ادامه خواهد داشت و جوانانی داریم که محکم‌تر از قبل قدم بر خواهند داشت تا همچنان پرچم کشورمان سرافراز و سربلند باشد.

وی در مورد شرایط اردویی ملی‌پوشان توضیح داد: شرایط اردویی تیم ملی همانطور که ملی‌پوشان و خود کادرفنی اذعان کرده‌اند از هر جهت خوب است؛ ما هم سعی کرده‌ایم از لحاظ بحث امکانات و تغذیه و... بهترین شرایط را برای پولادمردان ایجاد کنیم. خوشبختانه در بحث قرنطینه هم خیلی خوب وزنه‌برداران مسائل بهداشتی را رعایت کرده‌اند و خداراشکر از این بابت تاکنون کوچکترین مشکلی برای هیچ کدام از آنها پیش نیامده است.

*در صورت مهیا بودن شرایط اواخر ماه جاری استارت شروع لیگ را می‌زنیم 

دبیر فدراسیون وزنه برداری با اشاره به در پیش بودن رکوردگیری از ملی‌پوشان گفت: قرار شده روز ۱۵ آذر در کمپ تیم‌های ملی از ملی‌پوشانی که در اردو هستند یک رکوردگیری انجام شود تا هم آمادگی آنها مورد ارزیابی کادرفنی قرار گیرد و هم این رکوردها در هفته اول لیگ برای آنها محاسبه شود.

بیرانوند در خصوص شروع فصل جاری لیگ وزنه‌برداری عنوان کرد: تصمیم گرفته‌ایم در صورت مهیا بودن شرایط آخر ماه جاری استارت شروع لیگ را بزنیم هر چند که با توجه به شرایط فعلی کشور از لحاظ گسترده تر شدن ویروس کرونا فعلاً چیزی مشخص نیست. برنامه‌ریزی ما این است طی سه روز دو هفته نخست لیگ را به صورت متمرکز در اهواز و مرحله نهایی هم بهمن ماه در تهران برگزار کنیم. تاکنون بین ۹ تا ده تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند.

*بدهی‌های قبلی را تسویه کردیم

وی با ابراز رضایت حمایت مسئولان از فدراسیون وزنه‌برداری در این شرایط سخت گفت: خوشبختانه تاکنون‌ حمایت‌ها از سمت مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خوب بوده به نحوی که توانستیم با این منابع مالی که به ما اختصاص داده شد بدهی‌هایی را که از قبل داشتیم تسویه کنیم.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که در المپیک توقع چه نتیجه‌ای از ملی‌پوشان می‌رود، اظهار داشت: در بحث المپیک تمام انرژی خودمان را می‌گذاریم تا بهترین نتیجه را بگیریم. تمام سعی و تلاش ما این است تا در این‌ فرصت‌ باقیمانده تا شروع المپیک‌ بهترین حمایت را از ملی‌پوشان داشته باشیم و از سوی دیگر هم کادرفنی تیم ملی شبانه‌روزی تلاس می‌کنند تا در توکیو همانند ریو بهترین‌ نتیجه را کسب کنیم. با توجه به پتانسیل بالایی که در بین پولاد مردان‌ ما وجود دارد تلاش خواهیم کرد تا دل مردم را در این شرایط سخت خوشحال کنیم.

*حذف وزنه‌برداری از المپیک خسارت بدی به این رشته وارد می‌کند

بیرانوند در پایان در مورد حذف احتمالی وزنه‌برداری از بازی‌های المپیک گفت: قطعا وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود، اما برای المپیک ۲۰۲۸ حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اگر وزنه‌برداری از بین رشته‌های ورزشی بازی‌های المپیک کنار گذاشته شود، هم خسارت بدی به این رشته وارد می‌کند و هم سال‌ها طول خواهد کشید تا بار دیگر بتواند به المپیک‌ برگردد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: این اتفاق می‌تواند از لحاظ جامعه آماری تاثیر بدی برای وزنه‌برداری داشته باشد. بدون شک هم دروازه این مسیر ماندن در المپیک مبارزه‌ گسترده با دوپینگ خواهد بود. ان شاءالله بهترین‌اتفاقات برای این رشته در آینده ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: سلیمی: امسال ملی‌پوشان بین چند تیم پخش شده‌اند/ حذف وزنه‌برداری از المپیک لطمه بدی به ورزش ایران می‌زند

انتهای پیام/

برچسب ها: محسن بیرانوند وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فدراسیون وزنه برداری محسن بیرانوند وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری دبیر فدراسیون وزنه برداری وزنه برداری از المپیک ملی پوشان خسارت بدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است

امیرحسین حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر در دو بخش پسران و دختران است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره محل برگزاری مسابقات گفت: با توجه به امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی همدان و کنار هم بودن سالن مسابقات، خوابگاه و سلف سرویس، مسابقات در این مکان برگزار خواهد شد.

حسنی خاطرنشان کرد: از همکاری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همدان جهت میزبانی این رقابت‌ها هم تقدیر می‌کنیم که باعث رونق ورزش استان به واسطه میزبانی‌های متعدد ورزشی شده‌اند.

وی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان در این مسابقات بیان کرد: شورای فنی هیئت وزنه‌برداری همدان انتخاب دختران و پسران اقدام به رأی‌گیری کرد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: بر این اساس عسل کدخدایی در دسته ۷۶ کیلوگرم (نوجوانان)، کیانا قیاسی در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم (جوانان)، مهسا قیاسی در ۵۵ کیلوگرم (نوجوانان)، فاطمه مالمیر در ۵۵ کیلوگرم (جوانان)، پریسا زرینی در ۴۹ کیلوگرم (جوانان)، نازنین زهرا ملکی در ۸۱ کیلوگرم (نوجوانان)، تارا درویشی ۶۴ کیلوگرم (نوجوانان)، نرگس زرینی ۵۹ کیلوگرم (نوجوانان) و زینب پرتوی فر در دسته ۷۱ کیلوگرم (نوجوانان) با حداکثر آرای کسب شده به قهرمانی کشور راه یافتند.

وی افزود: همچنین مریم می‌آبادی به عنوان سرمربی، سمیه ابوالفتحی مربی و خدیجه محبی راد سرپرست تیم وزنه برداری دختران همدان در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

حسنی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری پسران همدان بیان کرد: سینا هدایتی در وزن ۸۶ کیلوگرم (جوانان)، امیرعباس تیموری در ۹۲ کیلوگرم (جوانان)، امیررضا حاتمی در وزن به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (جوانان)، امیرعلی قره خان باز در ۸۰ کیلوگرم (نوجوانان)، امیرحسین خزایی در ۷۳ کیلوگرم (نوجوانان) و طاها نعمتی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (نوجوانان) برای حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزیده شدند.

وی افزود: همچنین بر اساس رأی‌گیری انجام شده، محمدرضا شیرزادی به عنوان سرمربی و محسن گودرزی مربی تیم وزنه برداری پسران همدان انتخاب شدند.

کد خبر 6089953

دیگر خبرها

  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید