Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امیر جعفرزاده افزود: این کوهنوردان عصر روز پنج‌شنبه سه روز قبل با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس شهرستان تکاب صعود کردند که در ادامه، گرفتار کولاک شده و ارتباط آن‌ها قطع شده بود.

وی بیان کرد: ٢ تیم شامل امداد و نجات کوهستان هلال احمر و هیات کوهنوردی تکاب بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردها وارد عمل شده و از ساعت هشت صبح روز شنبه عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنورها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند که اوایل شامگاه شنبه موفق به پیدا کردن و نجات کوهنوردان شدند.

جعفرزاده با اشاره به خطرآفرین بودن صعودهای زمستانی در شرایط جوی نامناسب اضافه کرد: صعود بدون هماهنگی این تیم با واحد امداد و نجات هلال احمر و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی، عامل اصلی برای مفقودی کوهنوردان بوده است.

کوه بلقیس با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰ کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا دارد.

طی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، بارش سنگین برف در جنوب و مرکز آذربایجان غربی به ویژه شهرستان تکاب موجب بسته شدن بسیاری از راه های روستایی به ویژه مسیرهای کوهستانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کوهنورد کوهنوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود