Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور بیادار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ناظران سلامت همزمان با طرح محله محور مبارزه با کرونا که به طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" نامگذاری شده با همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش‌های عمومی به کسبه و ارائه گزارش روزانه نظارتی به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان‌ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هلال احمر بوکان اضافه کرد: این داوطلبان درصورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و مواد ضدعفونی و نبود فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی اصناف و مشاغل مجاز هستند که به آنها تذکر لسانی بدهند.

"بیادار" با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۶ نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر بوکان با شبکه بهداشت همکاری دارند، افزود: این افراد در قالب تیم‌های ۲ نفره نظارتی در محله های شهر و در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه اصناف و بازاریان فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مقاطع مختلف و براساس پیشرفت و شیوع بیماری تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز هدف دیگر جمعیت هلال احمر بوکان از اجرای این طرح میان اصناف است.

رییس هلال احمر بوکان در خصوص اقدامات هلال احمر از زمان شیوع کرونا تاکنون افزود: امدادگران، نجاتگران و داوطلبان این سازمان در نخستین گام‌های مقابله با کرونا با برپایی ایستگاه‌های‌ تب‌سنجی در مبادی شهر برای قطع زنجیره انتشار ویروس آستین همت بالا زدند و علاوه بر آن ۸۰۰ بسته بهداشتی ویژه بیماران خاص در راستای مقابله با شیوع بیشتر کرونا را نیز در این شهرستان توزیع کردند.

هلال احمر بوکان دارای بیش از ۱۰۰ امدادگر آموزش دیده تخصصی در حوزه امداد و نجات، جاده‌ای، کوهستان، سیلاب و اسکان اضطراری است؛ علاوه بر این ۵۰۰ نفر امدادگر، ۵۰۰ داوطلب و ۵۰۰ نفر عضو سازمان جوانان در هلال احمر فعالیت دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوکان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوکان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا بوکان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور هلال احمر بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر با شعار «با مشارکت شما سربلندیم» اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است، افزود: در این ایام ۲۲۸ برنامه در استان برگزار خواهیم کرد که از این تعداد ۳۰ برنامه به صورت متمرکز و استانی اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: غبارروبی مزار شهدا در امامزاده عبدالله گرگان، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در گلستان، مانور امداد و نجات ویژه تیم هوایی، نشست هم اندیشی با دبیران و نایب دبیران با باشگاه مربیان، اجرای مانور خدمات جهادی، شرکت در نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت و آموزش نمازگزاران، انتخابات مجمع کانون طلاب و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های هفته هلال‌احمر در استان است.

عضویت ۶۰ هزار نفر در سامانه هلال‌احمر گلستان

وی یادآور شد: ۳۰ خانه هلال به صورت متمرکز در استان افتتاح خواهد شد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۵ هزار نفر عضو جدید در استان جذب شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در سامانه هلال‌احمر استان عضو شدند که برای تمامی آنها دوره آموزشی برگزار کردیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر گلستان توانست به هزار و ۹۷۴ حادثه امداد رسانی کند که از این تعداد هزار و ۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه کوهستانی پوشش داده شد.

کد خبر 6098118

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت