Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مجید فراهانی» روز یکشنبه در جریان دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا با اشاره به لزوم اجرای مصوبات از سوی شهرداری تهران گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا، زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰  قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم «ارائه نظام‌نامه پایش برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران» بر اساس بند ۱ ماده ۹۵ مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران که شهرداری مکلف شده بود ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ برنامه به شورا ارائه کند، به شهرداری تهران تذکر می دهم.
 
فراهانی تاکید کرد: شهرداری مکلف بود تا خرداد ۱۳۹۸  این نظام‌نامه را تهیه و به شورا ارائه کند.  

وی افزود: اکنون پس از گذشت مدت ۵۲۷ روز از پایان مهلت قانونی اقدام تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت برای اجرای این تکلیف مقرر صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لازم به یادآوری است که اینجانب یک سال پیش در ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ در خصوص این مسئله به شهرداری تذکر دادم، همچنین به عنوان ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد با ارسال نامه هایی موضوع را از شهرداری تهران پیگیری کردم اما متاسفانه شهرداری تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی انجام نداده است.  

وی ادامه داد: عملیاتی شدن بیش از ۴۵۰ تکلیف مقرر در احکام برنامه و تحقق بخشیدن به شاخص های عملکردی مورد نظر شورا در سند برنامه امری است که نیازمند اقدام به موقع و دقیق شهرداری تهران را دارد نه اینکه در تدوین و ارائه نظام نامه پایش برنامه سوم شاهد تاخیر باشیم.

فراهانی تاکید کرد: بدیهی است برای تحقق برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند مسئولیت پذیری و اقدام به موقع معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری هستیم.

در نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران، طرح « نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل های غیر دولتی و مدیریت شهری» و قرائت گزارش کمیسیون اصلی ( فرهنگی،اجتماعی) در دستور کار قرار است.

همچنین در این جلسه پنج مورد پلاک ثبتی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سپس بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص « طرح بهره برداری از پیاده روها » و قرائت گزارش کمیسیون (برنامه و بودجه ) در دستور کار قرار است.

تداوم بررسی دیگر لوایح و طرح های شهرداری و شورای شهر تهران از دیگر دستورات جلسه امروز شورا است.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور سوی شهرداری ساله سوم توسعه شهرداری تهران شهر تهران توسعه شهر نظام نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورا هم در نشست امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ به اعضای شورا گزارش می‌دهد.

علیرضا نادعلی افزود: بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه ماده‌های ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب هم در دستور کار دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی لوایح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران و یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب هم از دیگر دستورکار‌های نشست امروز شورای شهر تهران است.

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران هم در نشست امروز شورا رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران | یک میلیون و ۲۵۰ موتورسوار گواهینامه ندارند