Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:51:39 GMT

میل به زیبایی، کرونا نمی‌فهمد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۱۹۴۵

پرس‌وجو از مراکز زیبایی نشان می‌دهد خطر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ باعث کاهش آمار اقدامات زیبایی نشده و حتی کسب‌وکارشان بیش از پیش رونق دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «این روزها، زیر ماسک بسیاری از مردم عمل‌هایی نهفته است که نشان از زیبایی دارند. تعدادی از کلینیک‌های تهران و استان‌های دیگر از افزایش جراحی‌ها در دوران کرونا خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع رفت‌وآمد بیش از پیش افراد در مراکز زیبایی، این موضوع را ثابت می‌کند که عده‌ای از دوران کرونا برای انجام عمل‌ها و اقدامات زیبایی استفاده کرده‌اند. جراحی‌های زیبایی در دوران کرونا در جریان ۲ موج شیوع که این بیماری داشت به‌ صورت دوره‌ای محدود شد و بعد با رعایت شرایط و دستورالعمل‌ها به‌ صورت حساب‌شده مجاز شد. در روزهای آغازین شیوع کرونا ابلاغیه و دستورالعمل‌هایی به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها صادر شد که هر گونه جراحی اِلکتیو، جراحی‌ای که اورژانسی نباشد، ممنوع است. اما واقعیت گویای چیز دیگری است و حتی شکایت‌های ناشی از نارضایتی افراد از عمل‌های زیبایی در دادسراهای پزشکی نشان از انجام چنین جراحی‌هایی دارد. با این که ویروس کرونا کسب‌وکارها را نشانه گرفته و حول محور خود می‌چرخاند اما تعداد زیادی کلینیک و مراکز زیبایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، مورد استقبال مردم واقع می‌شوند و کسب‌وکارشان سکه است. این مراکز با انجام اقدامات سختگیرانه، پیشگیرانه و نظافت برای پیشگیری از انتقال ویروس کووید-۱۹ سعی بر حفظ آرامش و ایمنی مشتریان خود دارند تا بتوانند نظر متقاضیان را جلب‌ کنند. بسیاری از مردم اقداماتی نظیر بوتاکس، پرکردن لب و تزریق ژل، لیفت صورت، جراحی بینی، جراحی چشم، پلاسماتراپی، پلکسرپلک و صورت، لیپوساکشن و اعمال دیگری نظیر اینها را انجام می‌دهند. مسئله‌ای که بسیار باعث شگفتی می‌شود استقبال مردان برای انجام عمل‌های زیبایی است.

اقدامات جوان‌سازی‌ افزایش یافته است

مریم طلایی، مسئول یک مرکز زیبایی که اغلب به جوان‌سازی، زیبایی و لیزر روی پوست، پلک و لب می‌پردازد، معتقد است اقدامات جوان‌سازی افزایش یافته و بعضی از اقدامات زیبایی به‌ دلیل نبود انگیزه و برگزار نشدن مهمانی‌ها کاهش پیدا کرده‌ است. او می‌گوید: برای این که آماری از میزان کاهش یا افزایش این گونه اقدامات داده‌ شود، باید به درخواست و توجه افراد به‌ خود دقت کرد. اکنون می‌توان گفت بعضی از اقدامات کاهش و تعدادی دیگر افزایش داشته‌ است. بعضی اقدامات نظیر پلکسر به ریکاوری نیاز دارد و افراد باید ۴ تا ۵ روز در خانه بمانند. بنابراین فرصت مناسبی برای انجام این گونه اقدامات است؛ چرا که بسیاری در خانه کار می‌کنند و این امکان برایشان فراهم می‌شود.

طلایی ادامه می‌دهد: با توجه به این که اقدام برای عمل‌های زیبایی اصولا انگیزشی است، اکنون با وجود فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت کردن مردم و فاصله گرفتن از تجمعات خانوادگی و دوستانه، بعضی از عمل‌های زیبایی نظیر تزریق ژل لب، صورت و گونه کاهش یافته‌ است. همچنین اقدامات جوان‌سازی افزایش داشته و افراد تمایل زیادی برای انجام آن دارند.

عمل بینی در شرایط کرونایی انجام می‌شود

عمل بینی جزو عمل‌هایی است که همچنان مورد استقبال مردم قرار دارد؛ حتی در وضعیت کرونایی. مینا شمس، مسئول هماهنگ‌کننده یکی از کلینیک‌های زیبایی می‌گوید: متقاضیان جراحی زیبایی بینی همچنان به‌ دنبال انجام این عمل هستند و پزشکان زیبایی در دوران کرونا بسیار بیشتر از حد معمول بیمار ویزیت کرده‌اند. البته یکی از دلایل آن، کاهش هزینه عمل جراحی است. پزشکان برای این که بتوانند به فعالیت خود حتی در این دوره ادامه بدهند این راهکار را در پیش گرفته‌اند.

او وضعیت این روزها در کلینیک زیبایی را این طور توصیف می‌کند: هر روز هفته تماس و مراجعه داریم و این مسئله بسیار شگفت‌انگیز است. در ابتدای همه‌گیری کرونا مردم هراس داشتند اما افراد کم‌کم شروع به مراجعه به کلینیک‌های زیبایی کردند و هم‌اکنون با وجود کرونا بیماران به‌ تدریج احساس امنیت و راحتی کرده و تعدادشان به‌ طور مداوم افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افراد نیز به‌ دلیل این که در خانه و به دور از چشم دیگران هستند بیشتر به ظاهر خود می‌رسند و این را فرصت مناسبی برای جوان‌سازی‌ به دور از حواشی می‌دانند. مراجعه مردان نیز این روزها زیادشده و اغلب به‌ دنبال جراحی غبغب، بینی، پلک و چربی سینه هستند.

ازدحام بیش از پیش

میل به زیبا شدن زمان و مکان و محدودیت نمی‌شناسد. این جمله را یک کادر کلینیک زیبایی می‌گوید. او معتقد است میل به زیبا شدن همه‌گیر است و نمی‌توان برایش محدودیت قائل شد. افراد بسته به موقعیت‌هایی که به‌ دست می‌آورند همواره برای انجام عمل‌های زیبایی پیشقدم می‌شوند.

محمد سائدی توضیح می‌دهد: شاید تصور این که افراد در دوره یک بیماری همه‌گیر بدون هراس از مبتلا شدن به راحتی راهی مراکز زیبایی می‌شوند، سخت باشد اما ممکن و واقعی است. افراد زیادی با توجه به شرایط کاری و ماندن در خانه و حتی پوشیده‌شدن صورت خود، میل بیشتری برای انجام هرگونه عمل و اقدام زیبایی دارند. زن و مرد هم ندارد. این روزها در کلینیک‌های زیبایی با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی جمعیت زیادی مراجعه می‌کنند و البته افرادی هم وجود دارند که توجهی به کرونا ندارند.

او ادامه می‌دهد: در کلینیکی که من در آن مشغول کار هستم، انواع جراحی‌ها انجام می‌شود؛ جراحی بینی، پلک، شکم و موارد دیگر. اوایل همه‌گیری کرونا با توجه به وحشتی که در بین مردم ایجاد شد، عمل‌ها متوقف شد و مراجعه صورت نگرفت اما رفته‌رفته با عادی شدن شرایط کرونایی برای مردم و همین طور کاهش دستمزد پزشکان، دوباره جراحی‌های زیبایی رونق‌ گرفت.

کلینیک‌های خصوصی؛ مقصد انجام اعمال زیبایی

در کلینیک‌ها و مراکز مختلف زیبایی اقدامات مختلفی انجام‌ می‌شود که همگی میل به جوانی و زیبایی را نشان می‌دهد. پرستار یک مرکز جراحی زیبایی می‌گوید: در این دوران جراحی بینی و لیپوساکشن بسیار افزایش یافته‌ است. تزریق ژل، بوتاکس و لاغری موضعی با دستگاه نیز بسیار افزایش‌یافته و حتی با هزینه کمتری انجام می‌شود.

سیما علیزاده ادامه می‌دهد: البته مردم ترجیح می‌دهند برای انجام این گونه اقدامات در شرایط کاملا بهداشتی و به کلینیک‌های خصوصی مراجعه کنند. درمانگاه‌هایی که در گذشته اقدامات زیبایی نیز انجام می‌دادند اکنون به‌ دلیل هراس مردم از مراکز عمومی و دولتی خیلی مورد استقبال واقع نمی‌شوند.

او نیز مانند سایرین، موقعیت خانه‌نشینی افراد در دوران کرونا را دلیل افزایش این گونه عمل‌ها می‌داند و می‌گوید: ماسک‌زدن و در خانه ماندن یکی از انگیزه‌های بسیار مهم برای انجام عمل‌های زیبایی مردم است. زنان شاغل و خانه‌دار به دلایل مختلفی که دیگر در تجمعات نیستند، فرصت را غنیمت شمرده و تن به این اقدامات می‌دهند.

نترسید، تمام پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم

یکی از کلینیک‌های زیبایی که در فضای مجازی نیز همچنان فعالیت دارد و دست به تبلیغات بی‌شمار زده و تزریق فیلر، بوتاکس، هایفوتراپی، لیزر و لیفت انجام می‌دهد، برای جذب مشتریان خود دست به انتشار هشدارهای عجیب می‌زند و به هر قیمتی می‌خواهد مشتری را جذب کند. در یکی از هشدارنامه‌ها نوشته شده‌است: «ویروس کرونا ضعیف‌تر از سایر ویروس‌هاست و کرونا برای ارتقای روح و روان انسان‌ها و طبیعت خلق شده تا کسانی که روان ضعیف و ترسو دارند حذف شوند و به‌ طور قاطع بدانید اگر روان‌تان را قوی کنید و فقط نترسید هرگز به‌ علت کرونا فوت نخواهید کرد و گول اخبار و تبلیغات منفی سودجویان را نخورید.»

و بعد از این نوشته به تبلیغ درباره اقداماتی که در کلینیک انجام می‌شود پرداخته‌ است. یکی از اعضای آکادمی طب زیبایی این کلینیک معتقد است: «ما برای مراجعان تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا مراجعان با خیال راحت و امنیت کامل از خدمات این مرکز استفاده کنند. اگر افراد ترس و هراس از بیماری نداشته باشند هرگز به آن مبتلا نخواهند شد. زمانی که به مراجعان و متقاضیان زیبایی امنیت را عرضه می‌کنیم، در هر شرایطی اطمینان می‌کنند و خود را به پزشک می‌سپارند و در دوران کرونا با داشتن مجوز فعالیت به راحتی کار می‌کنیم و مراجعان زیادی داریم حتی در برخی از اعمال زیبایی بیش از گذشته متقاضی و مراجعه‌کننده داریم.»

افزایش قطعی گرایش به انجام عمل‌های زیبایی

با توجه به گفته‌های افرادی که در مراکز زیبایی فعالیت دارند و روزانه میزبان مراجعان بسیاری هستند، نه‌تنها در دوران کرونا میل به زیبایی و انجام عمل‌ها و اقدامات زیبایی کم نشده‌ است، بلکه با به‌ وجود آمدن موقعیت مناسب برای ریکاوری و مراقبت‌های پس از عمل و ماندن در خانه و استفاده از ماسک در بیرون از خانه، با افزایش عمل‌های زیبایی مواجه هستیم و کلینیک‌های خصوصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کردن، سعی در حفظ آرامش و ایمنی افراد دارند تا بتوانند رضایت مراجعان را حتی برای مراجعات بعدی جلب کنند!»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس جراحي زيبايي انجام عمل های زیبایی کلینیک های زیبایی برای انجام عمل ها اقدامات زیبایی دوران کرونا مراکز زیبایی افزایش یافته انجام می شود جوان سازی پروتکل ها کلینیک ها جراحی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور

به گزارش خبرآنلاین، سنگ‌ها بیشترین بار بیماری مرتبط با دستگاه ادراری را دارند و سنگ کلیه همراه با سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی در کشور هستند.

امیر محسن ضیایی، رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره اورولوژی ایران گفت: این همایش هر سال در همین بازه زمانی برگزار می‌شود و فرصت مناسبی است که همه رشته‌های مرتبط با ارولوژی دور هم جمع شوند و در طی این همایش پیشرفت علمی این تازه‌های این رشته آشنا شوند. نکته مهم‌تر این که تجربیات خودشان را هم به اشتراک می‌گذارند و فرصت مناسبی است که با آخرین فناوری‌ها، تجهیزات و امکانات این رشته آشنا شوند.

ضیایی با بیان این که برای مراقبت از کلیه و دستگاه ادراری دو رشته مهم وجود دارد، ادامه داد: نفرولوژی مربوط به بخش داخلی کلیه و اورولوژی هم برای بیماری‌های مرتبط با دستگاه‌ ادراری در بخش سلامت، پیشگیری، پیش‌بینی، کاهش خطرپذیری، همچنین درمان دخالت دارد. در این حوزه بیماری‌های مختلفی وجود دارد که بسیار مهم هستند، از جمله کاهش فعالیت کلیه و نارسایی این عضو، بیماری‌های مادرزای، عفونت‌ها و سرطان‌های دستگاه ادراری مثل مثانه، پروستات و...

به گفته این مسئول نکته مهم اینجاست که جراحی کلیه همه طیف‌های جامعه را دربرمی‌گیرد از کودکان تا سالمندی و بیماران و از همه گروه‌های سنی به متخصصان مراجعه می‌کنند.

او درباره جایگاه این رشته هم بیان کرد: این رشته پیش‌رو است و بسیاری از فعالیت‌های جدید جراحی در مجاری ادرار شروع شده و بسیار وابسته به دستگاه‌های پیشرفته است. در حال حاضر هم بسیاری از اقدامات به صورت کارهای غیر تهاجمی انجام می‌شود. در سطح منطقه هم ایران جزو بهترین ارائه کننده خدمات درمانی دراین رشته هستند. بسیاری از افراد، از کشورهای دیگر به همکاران ما مراجعه و درمان‌های مناسب دریافت می‌کنند. در سطح بین المللی هم با وجود مشکلات در تامین تجهیزات به دلیل منابع و تحریم‌ها، در طراز جهانی قرار داریم. البته باید تلاش زیادی کنیم که خودمان را در این سطح نگه داریم اما نیاز است که منابع کافی داشته باشیم و آموزش‌های لازم هم ارائه شود.

به گفته ضیایی در حال حاضر به طور کلی یک سوم جراحی‌ها برای سنگ است، یک سوم مرتبط با سرطان و یک سوم هم سایر اعمال جراحی که بخشی از آنها به صورت کمتر تهاجمی انجام می‌شود.

این پزشک در پاسخ به سؤال همشهری آنلاین درباره میزان شیوع سنگ کلیه در ایران هم بیان کرد: این بیماری در ایران شایع است که یکی از دلایل آن بر اساس شرایط جغرافیایی و درجه حرارت است، ایران در منطقه نیمه خشک قرار دارد و بروز بیماری هم در مناطقی که گرمتر هستند، شیوع بیشتری دارند.

او درباره شیوع پروستات هم عنوان کرد: در کشورهای شرق و جنوب غرب آسیا شیوع این بیماری کم است اما ایران وضعیتی شبیه کشورهای غربی دارد و شیوع بیشتر است. البته در شیوع بیماری تفاوت چندانی با جهان نداریم اما در کشورهایی که وضعیت بهداشتی قوی‌تری دارند، این بیماری‌ها کمتر است.

ربات جراح نداریم، اما درمان نوین انجام می‌دهیم

دکتر محمدعلی زرگر، عضو هیئت علمی جامعه اورولوژی ایران هم این نهاد را یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های تاسیس شده در کشور عنوان کرد و گفت: انجمن ارولوژی ایران قبل از انقلاب و در سال ۳۸ تاسیس شده و قدیمی‌ترین انجمن است. در سال ۷۳ در وزارت بهداشت ثبت شد و مجددا فعالیت آن شروع شد. در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ متخصص و ۲۰۰ دستیار اورولوژی در کشور داریم.

وی افزود: از نیمه دوم سال قبل به دلیل وسعت کارها و جمعیت تحت پوشش نام انجمن به جامعه تبدیل شد. جامعه اورولوژی ایران هر سال در اردیبهشت ماه کنگره ۴ روزه برگزار می‌کند و هدف از برگزاری آن به روز رساندن علم اورولوژیست‌های کشور است.

زرگر با بیان این که اکنون پای ربات‌های جراحی به این حوزه باز شده، بیان کرد: یکی از رشته‌هایی که این ربات‌ها شروع به جراحی کردند اورولوژی بود. در حال حاضر کشورهای منطقه از این تجهیزات بهره‌مند هستند و امیدواریم که ما هم این ربات‌ها را در کشور خود داشته باشیم. در حال حاضر ما هیچ ربات جراحی وارداتی نداریم اما نکته مهم این است که ما از نظر علم سرآمد منطقه هستیم.

او تاکید کرد: البته تمام جراحی‌هایی که در کشورهای دیگر به صورت رباتیک صورت می‌گیرد، در ایران به شیوه لاپاراسکوپی انجام می‌شود که البته برای جراح سخت‌تر است، چون درباره ربات‌ها، جراح دخالت مستقیم در عمل ندارد.

این پزشک درباره بیماری‌های این حوزه هم عنوان کرد: شیوع بیماری‌ها بسته به نوع بیماری است و در حال حاضر دو نوع بیماری در همه دنیا شایع‌تر است؛ پروستات و سنگ. پروستات چه در نوع خوش‌خیم و بدخیم اگر به موقع مراجعه باشد و تشخیص درست صورت بگیرد، قطعا عمر طبیعی برای بیمار وجود خواهد داشت و مرگ ناشی از این مساله وجود ندارد. در گذشته بیشترین جراحی‌های ما هم در حوزه سنگ‌ها بود و در حال حاضر تقریبا تمام این جراحی‌ها با روش‌های درمانی جدید و به صورت بسته یا کمتر تهاجمی انجام می‌شود.

سنگ کلیه بیماری خانوادگی است

زرگر تاکید کرد: بیماری‌ها یا خانوادگی هستند یا ژنتیکی، سنگ‌های کلیه خانوادگی هستند اما پروستات به ژن مرتبط است. اگر کسی در اعضای درجه یک خانواده خود فرد مبتلا به پروستات را داشته باشد، احتمال ابتلا در او ۴ برابر است اما اگر این عدد به ۲ برسد، شانس بیماری ۹ برابر می‌شود. افراد معمولی بعد از ۵۰ سالگی باید اقدام به بررسی این بیماری کنند اما در افرادی که بیماری در خانواده خود دارند، این عدد برای ۴۰ سال به بالا پیشنهاد می‌شود. تشخیص هم از طریق پی‌اس‌آ و معاینه صورت می‌گیرد.

این متخصص اورولوژی در پاسخ به سوالی درباره افزایش ابتلا به پروستات بیان می‌کند: ما افزایش ابتلا نداریم بلکه آگاهی مردم بیشتر شده است و اطلاعات بیشتری به آنها داده می‌شود. از جمله این که آنها بدانند، یک فرد معمولی برای رفتن به سرویس بهداشتی یکبار در شب بیدار می‌شود و اگر این دفعات بیدار شدن افزایش پیدا کند و تداوم داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کند. هوشیار شدن مردم باعث می‌شود بیماری زودتر تشخیص داده شود.

ضیایی، رئیس جامعه اورولوژی ایران هم در توضیح این نکته افزود: سطح سواد سلامت مردم افزایش پیدا کرده است. نکته دوم هم دسترسی به خدمات درمانی است که فرد شانس بیشتری برای درمان پیدا کرده. امکانات برای تشخیص هم بیشتر شده. در گذشته افراد با پیشرفت بیماری به ما مراجعه می‌کردند اما اکنون تشخیص زودهنگام داریم و به وسیله تستی به نام پی‌اس‌ای بیماری در مراحل اولیه قابل شناسایی است و نوعی غربالگری به شمار می‌رود. قیمت آن هم گران نیست.

او بر افزایش سطح سواد سلامت جامعه هم تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها با غربالگری قابل پیشگیری و حتی درمان در همان مراحل اولیه هستند. این مساله درباره کنترل بیماری‌های مرتبط با دستگاه ادراری هم اهمیت دارد چون ۲ بیماری‌ مهم وجود دارد که می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود؛ دیابت و فشار خون. اگر غربالگری به موقع درباره آنها انجام شود بار مهمی از بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند. حتی در صورت ابتلا هم اگر شرایط بیماران کنترل شود، منجر به نارسایی کلیه نخواهد بود. بیماری های کلیوی بار عظیمی برای دولت و نظام سلامت دارند، به ویژه در بحث دیالیز یا احتمال پیوند. سرمایه‌گذاری یک دلار در بخش پیشگیری، معادل ۵ دلار در بخش درمان و ۱۵ دلار در زمان توانبخشی است.

یک پیشرفت خوب درباره بیماری شایع زنانه

دکتر رباب مقصودی، عضو هیات مدیریت جامعه اورولوژی ایران هم با اشاره به پیشرفت درمان‌های مرتبط با اورولوژی بیان کرد: عمل‌های جراحی کمتر تهاجمی، در ایران از اورولوژیست‌ها آغاز شده و به نوعی پایه‌گذار آن بوده‌اند و اکنون به انواع پیشرفته عمل‌های جراحی رسیده است. در حال حاضر اکثر عمل‌های جراحی که پیشتر به صورت باز انجام می‌شد به صورت کمتر تهاجمی در حال ارائه هستند. حتی درباره سنگ‌ها هم پیش از این که دستگاه سنگ‌شکن نداشتیم و با ابزارهای اولیه سنگ را جراحی می کردیم، بیمار مجبور بود به دلیل جراحی دو تا سه هفته بستری شود اما باتوجه به پیشرفت جراحی‌های کمتر تهاجمی این زمان به شدت کاهش پیدا کرده و بیماران به سرعت به روند عادی زندگی برمی‌گردند.

مقصودی افزود: ایران از نظر عملی در سطح منطقه چیزی از تکنیک‌های به روز دنیا کم ندارد و تمام جراحی‌هایی که در دنیا با تکنولوژی‌های پشیرفته انجام می‌شود را ارائه می‌دهیم. این خدمات حتی در مراکز شهرستان‌ها هم انجام می‌شود. البته درباره ربات‌ها به دلیل تحریم یا نبود منابع اقصادی دسترسی وجود ندارد، اما این فقدان خللی در کارهای کمترتهاجمی نداشته است و این مهارتی که در دوران آموزش، متخصصان کسب می‌کنند ، می‌تواند جایگزین ربات‌ها باشد.

این پزشک به پیشرفت درمان‌ها درباره زنان هم اشاره کرد و گفت: بی اختیاری ادرار در زنان یکی از معضلاتی است که درصد زیادی از زنان به آن مبتلا هستند و در بسیاری از موارد سرگردان مطب‌های مختلف می‌شوند. در حال حاضر با وجود انجمن اورولوژی زنان این مشکلات زنان رفع شده و درمان‌های به روز ارائه می‌شود.

او درباره آمار جراحی کمتر تهاجمی هم بیان کرد: بخش زیادی از سنگ‌ها و سرطان‌های سیستم ادراری با این روش درمان می‌شوند، چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد.

باور اشتباه بیماران

دکتر هادی رادفر، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران هم با بیان این که فعالیت درمانی در تمام نقاط کشور در حال انجام است ، عنوان کرد: در حال حاضر پیشرفته‌ترین جراحی‌ها حتی در شهرهای محروم هم ارائه می‌شود و بالاترین سطح خدمات پزشکی را داریم.

به گفته او سنگ‌ها بیشترین بار بیماری در بخش اورولوژی کشور و شیوع حدود ۵ درصدی در زنان و مردان دارد که شبیه سایر کشورهاست. سرطان‌های پروستات، مثانه، کلیه و بیضه هم شایع‌ترین سرطان‌های اورولوژی هستند.

رادفر به یک باور اشتباه در بیماران هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر جراحی‌های سنگ، در بحث سرطان‌ها هم اکثر جراحی‌ها بسته و کمترتهاجمی انجام می‌شود. البته گاهی بیماران فکر می کنند که اگر جراحی بسته انجام شود، جراحی کامل نیست اما این تصور درستی نیست و اگر پزشک تشخیص به درمان بسته داشته باشد، درمان کامل است.

ضرورت تامین وسایل برای آموزش‌های با کیفیت

دکتر عرفان امینی، عضو عیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم با بیان این رشته‌ها به شدت به وسیله وابسته هستند، بیان کرد: اگر این موارد تامین نشود، می‌تواند آموزش دستیاران را تحت تاثیر قرار دهد. تکنولوژی‌ها به سرعت در حال به ‌روزرسانی هستند و بهتر است که در اختیار کلیه مراکز درمانی قرار بگیرد. در شرایط آموزشی احتمال آسیب به دستگاه‌ها وجود دارد و گاهی شاهد هستیم که آنها برای یک بازه زمانی در دسترس نیستند و فرصت ایده‌آل برای دستیاران برای آموزش از دست می‌رود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898978

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • شرم از بدن
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • لیست مرکز کاشت دندان در تهران
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟