Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، مقام سابق کاخ سفید با تاکید بر این که نتانیاهو در پی سخت کردن شرایط برای بازگشت بایدن به برجام است، گفت: توجیه اسرائیل و آمریکا درباره شخصیت فخری‌زاده عین ریاکاری است چرا که هر دوی آنها خودشان سلاح هسته‌ای دارند.

فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد ترور دانشمند ایرانی بیان کرد

اسرائیل سال‌ها در پی فخری‌زاده بوده است

فرانک هیپل در ابتدا عنوان کرد: رسانه‌ها در اینجا (آمریکا) ترور فخری‌زاره را به اسرائیل نسبت می‌دهند. ممکن است زمان آن تصادفی بوده باشد. بر اساس سابقه ترور سایر دانشمندان هسته‌ای ایران، اسرائیل احتمالا سال‌ها در پی فخری‌زاده بوده است.

نتانیاهو می‌خواهد بازگشت به برجام را سخت کند هدف اسرائیل تحریک ایران است

وی افزود: تردیدی نیست که نخست وزیر  اسرائیل نتانیاهو دوست دارد برای پیوستن مجدد بایدن به برجام شرایط دشوارتر شود و می خواهد تهران را به اقداماتی تحریک کند که این کار را دشوارتر کند.

هیپل اظهار کرد: من با ترور هر شخصی مخالفم، جز افرادی که مرتکب جنایت قتل شده‌اند.  برخی ادعا می‌کنند که فخری‌زاده در حال کار روی طراحی سلاح‌های هسته‌ای بوده، درحالی که رهبری ایران بارها آن را حرام توصیف کرده است.

توجیه اسرائیل و آمریکا درباره شخصیت فخری‌زاده عین ریاکاری است آمریکا و اسرائیل خودشان سلاح هسته‌ای دارند

وی اظهار کرد: اسرائیل مانند ایالات متحده در توجیه خود برای محکوم کردن شخصیت فخری‌زاده ریاکاری می‌کند، زیرا هر دو کشور خودشان طراحان سلاح هسته‌ای دارند که پروژه‌های خود را به اتمام رسانده‌اند. در ایالات متحده من و همکارانم در تلاش هستیم که  احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را کاهش دهیم و در نهایت آنها از بین ببریم و در این بین حداقل سیاست ایالات متحده را در مورد عدم استفاده  از سلاح‌های هسته‌ای تثبیت کنیم.

امیدوارم ایران دست به اقدامات تحریک‌آمیز نزند

این مقام سابق کاخ سفید در ادامه گفت: امیدوارم ایران با این اقدامات تحریک نشود چرا  که ورود مجدد هر دو کشور را  به برجام از نظر سیاسی دشوارتر می‌کند. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، امیدوارم بتوانیم بر اساس برجام به سمت آینده‌ای صلح‌آمیز و مرفهتر برای هر دو کشورهایمان و یک خاورمیانه با آرامش بیشتر تلاش کنیم.

اخبار مرتبط آیت‌الله موسوی ‌تبریزی: ترور کردن یعنی دشمن نمی‌خواهد مذاکره‌ای باشد/ بدون نفوذی‌ها، ترور شهید فخری‌‌زاده امکان نداشت سازمان ملل: هرگونه تروری را محکوم می‌کنیم واکنش روزنامه کیهان به ترور شهید فخری زاده: وقت آن رسیده که به بندر حیفا حمله کنیم برنی سندرز: ترور فخری‌زاده برای تضعیف دیپلماسی آمریکا-ایران انجام شد سخنگوی دولت: نباید در دام ربط دادن ترور به مذاکرات یا برجام افتاد روزنامه جوان: فخری‌زاده در لیست ترور موساد بود/ بار دیگر حفره‌های اطلاعاتی و امنیتی نمایان شد روایت یک مستندساز از ترور شهید فخری ‌زاده و محافظی که به شهادت رسید سوریه، بلژیک، قطر، کوبا و حماس ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند افزایش سطح آماده‌باش صهیونیست ها و آمریکایی ها در پی ترور شهید فخری‌زاده درخواست قالیباف در خصوص حادثه ترور شهید فخری زاده انتقاد الیاس نادران از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور در پی ترور شهید فخری زاده پاسخ عجیب صداوسیما به ارسال بیانیه سپاه در خصوص حمله به عین الاسد!/ چرا واکنش رسانه ملی به ترور شهید فخری زاده این گونه بود؟ انتقاد ظریف از سکوت اروپایی ها در قبال تروریسم علیه ایران: شرم‌آور است! عوامل ترور شهید فخری‌ زاده و حادثه نطنز یکی است؟/ پاسخ سخنگوی سازمان انرژی اتمی اتحادیه اروپا: ترور فخری‌زاده اقدامی جنایتکارانه است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 بنیامین نتانیاهو سلاح هسته ای برجام توافق هسته ای توافق هسته ای ایران جو بایدن سلاح هسته ای اسرائیل سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لیگ برتر 99 ترور شهید فخری زاده سلاح هسته ای کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • دیدار استاندار ایلام با خانواده شهید فیضی زاده
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد