Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@07:28:32 GMT

آبگرفتگی اساسی در شهر گزارش نشده است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۱۲۵

آبگرفتگی اساسی در شهر گزارش نشده است

خبرگزاری آریا - شهر: مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: همه کانال ها و نقاط به صورت مستمر پایش می شوند و هیچگونه آبگرفتگی اساسی که شهر را تحت تأثیر قرار بدهد وجود نداشته است و خوشبختانه هر چه جلوتر می رویم و بارش ها استمرار پیدا می کند تسلط و آمادگی نیروها و از سوی دیگر امکانات بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغر عطایی، مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر در توضیح وضع تهران پس از بارندگی های اخیر گفت: در بارش هایی که از 8 آذر ماه یعنی در واقع از روز گذشته آغاز شده و به صورت مستمر ادامه داشته است، همه نیروها و معاونان ستاد و مناطق و همچنین سازمان ها و ادارات کل مرتبط حضور دارند.
او ادامه داد: همه کانال ها و نقاط به صورت مستمر پایش می شوند و هیچگونه آبگرفتگی اساسی که شهر را تحت تأثیر قرار بدهد وجود نداشته است و خوشبختانه هر چه جلوتر می رویم و بارش ها استمرار پیدا می کند تسلط و آمادگی نیروها و از سوی دیگر امکانات بیشتر می شود.
به گفته عطایی، اگر آبگرفتگی جزئی هم ایجاد شود به موقع برطرف می شود و شرایط بسیاری خوبی وجود دارد. از شب گذشته تا کنون در همه گزارش ها مخصوصا در شریان ها و کانال های اصلی و مسیل ها هیچگونه خطری مشاهده نشده است.
او گفت: کماکان همه نیروها تا زمان پایان کار در آمادگی کامل به سر می برند.
عطایی گفت: در بلندی ها و کوه ها بارش برف وجود داشته است اما در سطح شهر بارش تنها باران بوده است.
اصغر عطایی پیش از این درباره نحوه پایش و فعالیت شهرداری در زمان بارش ها توضیح داده بود: شهرداری تهران از ابتدای سال 1399 تمهیدات گسترده ای در همه موارد در موضوع بارش باران و برف در نظر گرفته است و برنامه ریزی کامل و یکپارچه در سطح شهر تهران و مناطق 22 گانه با هماهنگی صورت داده است. نزدیک 530 کیلومتر کانال ها و مسیل ها در چند مرحله پاکسازی و لایروبی شده اند. این کانال ها به صورت مستمر هم کنترل می شوند و پیمانکاران در چند مرحله در این بخش ها نظارت و پاکسازی می کنند.
عطایی گفت: انهار مویرگی شهر تهران نیز به صورت کامل نظارت می شود و هر 24 ساعت یک بار پاکسازی می شوند. پیمانکاران خدمات شهری موظف هستند که نهرهای سطح شهر را پاکسازی کنند.
او ادامه داد: امسال تمهیدات دیگری نیز در موضوع بارش باران وجود داشت. 244 دستگاه پمپ آبکش در اختیار نواحی 122 گانه قرار گرفت که هر ناحیه دو دستگاه پمپ آبکش دراختیار دارد و آموزش های لازم را دیده است و در صورتی که در منطقه ای تجمع آب وجود داشته باشد می توانند استفاده کنند.
نزدیک به 30 هزار نفر کارگری که در بخش خدمات شهری و فضای سبز در سطح شهر تهران در روزهای عادی اقدامات مربوط به بوستان ها و رفت و روب را انجام می دهند کاملا بر بارش ها نظارت می کنند.
عطایی گفت: علاوه بر این افراد، عوامل دیگری نیز مانند کارگرهای مسیل های نواحی و ... به صورت ویژه در زمان بارش کار می کنند. همه گشت ها و کنترل ها چه در ستاد و چه در بخش های دیگر کاملا آماده هستند. در خود ستاد نیز در معاونت خدمات شهری شهرداری، شهر را پهنه بندی شده است مسئولیت هایی تعیین شده و به صورت مستمر کنترل می شود.
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: به وسیله دوربین های کنترل ترافیک نیز شهر و آبگرفتگی ها کنترل می شوند.
خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خدمات شهری شهرداری شهرداری تهران صورت مستمر کانال ها بارش ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای با ایالات متحده پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» رامروز (پنجشنبه) به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق چین از برگزاری جلسه بعدی خودداری کرده و پاسخی اساسی به گزینه‌های پیشنهادی ما ارائه نکرده است.»

این مقام افزود، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد کرده است که «گام‌های عاقلانه‌ای که خطرات اساسی درگیری و تشدید کنترل‌نشده در حوزه‌های هسته‌ای و فضایی را بررسی می‌کند، صورت پذیرد.»

بر اساس این گزارش، این امر مستلزم بهبود مکانیسم ارتباط بحران بین کشورها، ارائه اطلاعیه‌هایی پیش از آزمایش موشک‌های بالستیک استراتژیک و کاهش تنش در فضاست.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با اشاره به ۵۰۰۰ کلاهک هسته ای آمریکا به این وب‌سایت خبری گفت ایالات متحده باید «دیپلماسی مگافون» خود را متوقف کند.                              او  از کشورهایی که زرادخانه‌های هسته‌ای قابل توجهی دارند، خواست تا آن‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهر کرمانشاه به دنبال بارش باران
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا