Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:48:41 GMT

کودکان و یوتیوپ

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۲۳۶

کودکان و یوتیوپ

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: کودکان خردسال معتقدند که ویدئوهای یوتیوپ برای یادگیری بهتر از برنامه های تلویزیونی یا ویدئوهایی هستند که با گوشی هوشمند یکی از پژوهشگران گرفته شده بود. آنها همچنین افراد حاضر در ویدئوهای یوتیوپ را واقعی تر از افراد حاضر در برنامه های تلویزیونی می دانستند و افراد حاضر در ویدئوی تهیه شده با گوشی هوشمند را بیشتر از فیلم های تلویزیونی واقعی می دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ها یافته های مهم مطالعه ای است که پیش از کووید19 و در سال 2019 در موزه های کودکان آمریکا انجام شده بود.
ما از کودکان 3 تا 8 ساله خواستیم به تصاویری نگاه کنند که به آنها گفته بودیم از یوتیوپ، تلویزیون یا گوشی هوشمند گرفته شده اند. بعد از آنها خواستیم به ما بگویند که آیا معتقدند کسی که در ویدئو حاضر است واقعی هست یا نه و همچنین از آنها پرسیدیم تماشای کدام ویدئوها را ترجیح می دهند و فکر می کنند کدام یک برای یادگیری بهتر از بقیه است.
کودکان در تمام سنین حاضر در این مطالعه، فکر می کردند کسانی که در ویدئوهای گرفته شده با یک گوشی هوشمند دیده می شدند، بیشتر احتمال دارد واقعی باشند. البته آنها افراد حاضر در ویدئوهای یوتیوپ را بیشتر از بقیه واقعی می دیدند و کسانی را که در فیلم های تلویزیونی می دیدند، کمتر از همه احتمال می دادند که واقعی باشند. این نشان می دهد که کودکان این نکته را به رسمیت می شناسند که یوتیوپ شکلی متمایز از سایر فرمت های رسانه ای است، شاید به این خاطر که در آن هم ویدئوهایی را می بینند که افراد واقعی در آنها حضور دارند و هم ویدئوهایی را با حضور شخصیت های خیالی مورد علاقه شان در آن می بینند. به نظر می رسد که کودکان این را به عنوان یک واقعیت به ذهن سپرده اند و قضاوت های خود درباره یوتیوپ را بر اساس آن انجام می دهند.
ما همچنین دریافتیم که کودکان ترجیح می دهند یوتیوپ را درست به اندازه تلویزیون و بیشتر از ویدئوهای گرفته شده با گوشی هوشمند تماشا کنند.
و سرانجام اینکه فارغ از سن کودکان، آنها احتمال بیشتری داشت محتوای یوتیوپ را به عنوان محتوای آموزشی نگاه کنند تا ویدئوهای پخش شده از تلویزیون یا گرفته شده با گوشی هوشمند. ما معتقدیم که این می تواند به آنها کمک کند تا از محتوای آموزشی موجود در این پلتفرم بیشتر یاد بگیرند، چون آنها قبلا این گزاره را در ذهن دارند که ویدئوهای این پلتفرم واجد ارزش یادگیری هستند.


چرا این موضوع اهمیت دارد؟
همه گیری کووید19 مقدار زمانی را که کودکان صرف استفاده از رسانه های دیجیتال می کنند به شدت افزایش داده است. یکی از محبوب ترین فعالیت های مرتبط با نمایشگرها برای کودکان، تماشای ویدئوهای یوتیوپ هم با هدف سرگرمی و هم آموزش است. تحقیق ما توانسته است اطلاعاتی را در این باره به دست بیاورد که کودکان آنچه را که در یوتیوپ می بینند و فهم ارزش آموزشی این پلتفرم را چگونه درک می کنند.
در نتیجه همه گیری کووید19 در ماه مارس و چند روزی بعد از اعلام این موضوع، تقریبا تمام مدارس به تعلیم آنلاین روی آوردند و بسیاری از مدارس در پاییز جاری نیز منحصرا به شکل مجازی به آموزش های خود ادامه داده اند. برخی مدارس به دلیل افزایش تعداد مبتلایان بعد از بازگشایی حضوری مدارس، مجبور شدند به سرعت  به آموزش مجازی روی بیاورند. کنفرانس از راه دور و ویدئوهای گرفته شده از کلاس های درس در یوتیوپ، دورنمای تحصیلی را به کلی تغییر داده است. درک پتانسیل یوتیوپ برای تشویق یادگیری می تواند به معلمان و والدین کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای را در ارتباط با  نحوه روی آوردن به تحصیل از راه دور اتخاذ کنند.
یافته های ما همچنین نشان می دهند که چگونه مدارس باید درباره سواد رسانه ای به کودکان خردسال آموزش دهند. با توجه به اینکه محبوبیت یوتیوپ در میان کودکان به شدت افزایش داشته، این مهم است که کودکان تفکر انتقادی را یاد بگیرند و پیام ها و محتوایی را که از طریق یوتیوپ و دیگر پلتفرم های تماشای ویدئو تجربه می کنند مورد سئوال قرار دهند.

آنچه که هنوز نامعلوم است
هرچند تحقیق ما نشان می دهد که کودکان معتقدند یوتیوپ برای یادگیری بهتر از ویدئوهای تلویزیونی یا گوشی هوشمند است، ولی ما هنوز نمی دانیم که آیا کودکان وقتی یوتیوپ تماشا می کنند واقعا بیشتر یاد می گیرند یا نه. ما در آینده تلاش خواهیم کرد تا از این مسئله آگاه شویم. با این حال امکان دارد که  کودکان با این باور که یوتیوپ ارزش یادگیری آموزشی بیشتری دارد، بیشتر با آن درگیر شوند و در نتیجه به نسبت وقتی که با ویدئوهای آموزشی در سایر پلتفرم ها مواجه می شوند، از تماشای ویدئوهای یوتیوپ بیشتر بیاموزند.
نویسنده: برنا هسینگر داس (Brenna Hassinger-Das) استادیار روانشناسی در دانشگاه پیس
منبع: https://b2n.ir/136218

انتهای پیام. 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان گوشی هوشمند تلویزیون آموزش گوشی هوشمند افراد حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این تماشاخانه سیار کانون با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» امروز میهمان کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.

این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • (ویدئو) کودکان پابرهنه سیستان دمپایی می‌خواهند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • حساسیت فصلی کودکان
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه