Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-09@02:19:14 GMT

آقای بازیگر: جانمان را کف دستمان گذاشته‌ایم

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۲۲۶۷

آقای بازیگر: جانمان را کف دستمان گذاشته‌ایم

وقتی سینما نزدیک به یکسال تعطیل شده با چه منطقی باید به برگزاری جشنواره‌های سینمایی فکر کرد، آیا سینما تولیدی هم داشته که بخواهیم به برگزاری جشنواره فکر کنیم، در هر صورت هر جشنواره‌ای برای برگزاری به تعدادی اثر نیاز دارد، وقتی هیچ تولیدی وجود ندارد با چه پشتوانه‌ای باید جشنواره‌ها را برگزار کنیم.

به گزارش شریان نیوز،حبیب دهقان نسب در گفتگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «گیل دخت» هستم، فیلمبرداری اثر همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم شخصا تا پایان پاییز مشغول این پروژه تلویزیونی باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

    وی در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه تا حد امکان پروتکل‌های بهداشتی در پشت صحنه سریال «گیل دخت» رعایت می‌شود، اما به هر صورت بازیگران نمی‌توانند به هیچ وجه جلوی دوربین ماسک بزنند، به همین دلیل ما علنا با جانمان بازی می‌کنیم و جلوی دوربین می‌رویم.     این بازیگر سینما و تلویزیون تعطیلی تولیدات در ایام کرونا را فرار مشکل اصلی خواند و اظهار کرد: در شرایط فعلی اگر می‌خواهیم تولیدات را متوقف کنیم باید از هنرمندان و عوامل پشت صحنه تولیدات تصویری حمایت کنیم، وقتی هیچ حمایتی از ما نمی‌شود با چه پشتوانه‌ای حرف از تعطیلی تولیدات زده می‌شود.     وی در همین رابطه تاکید کرد: آنچه مشخص است اینکه ما می‌دانیم کرونا خطرناک است، می‌دانیم که این بیماری با جان ما سر و کار دارد، اما اگر کار نکنیم چه کسی هزینه معیشت و زندگی ما را می‌دهد، هنرمندان همواره مظلوم هستند و به همین دلیل برای زندگی خود با کار کنند، طبیعتا اگر حمایتی از ما میشد، ما هم ترجیح می‌دادیم که همه چیز تعطیل شود.     بازیگر فیلم «ملک سلیمان» در ادامه تصریح کرد: اتفاقی که امروز بیش از همه ما را آزار می‌دهد بی توجهی به هنرمندان است، همه مشاغل جدی گرفته می‌شوند، اما بازیگری همچنان به عنوان یک شغل تلقی نشده و نخواهد شد.     وی آینده سینما در سال ۹۹ را آینده‌ای نه چندان روشن دانست و افزود: با وضعیت فعلی بیماری کرونا و شیوع دوباره این بیماری بعید می‌دانم که تغییر بزرگی را در سینمای سال جاری ببینیم. متاسفانه شرایط هر روز بدتر می‌شود و این خود ما هستیم که باید برای بهبود وضعیت تلاش کنیم، رعایت نکات بهداشتی کمترین کار و یا بهتر بگویم وظیفه‌ای است که بر دوش همه ما قرار دارد.     این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون برگزاری جشنواره‌های سینمایی در شرایط کرونا را نادرست خواند و اظهار کرد: وقتی سینما نزدیک به یکسال تعطیل شده با چه منطقی باید به برگزاری جشنواره‌های سینمایی فکر کرد، آیا سینما تولیدی هم داشته که بخواهیم به برگزاری جشنواره فکر کنیم، در هر صورت هر جشنواره‌ای برای برگزاری به تعدادی اثر نیاز دارد، وقتی هیچ تولیدی وجود ندارد با چه پشتوانه‌ای باید جشنواره‌ها را برگزار کنیم.     دهقان نسب خاطرنشان کرد: از نظر من اگر بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره‌ها در نظر گرفته شده بهتر است تا آن را برای حمایت از هنرمندان در نظر بگیریم، این حمایت باعث می‌شود تا بدنه سینما از بین نرود، قطعا هنرمندان هستند که یک هنر را شکل می‌دهند وقتی هنرمندان به دلیل مشکلات مالی زمین گیر شوند بدون شک به آینده آن هنر هم امیدی نخواهد بود. 

منبع: شریان

کلیدواژه: برگزاری جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه شهرت و پایانش رنگ کهنه‌گی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانه ای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگی‌های نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلم‌های مختلف و طرح روایت‌های متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش می‌رفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربه‌های خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت می‌کرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایش‌های «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیده‌اند، او را به خاطر می‌آورند. بازیگر هم‌نسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را می‌داد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلی‌شان بود اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.

افشاری، به خاطر ویژگی‌های ظاهری‌اش اغلب در نقش‌های کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه می‌رفت، صدای خوب، قدرتش در بداهه‌گویی و انعطاف بدنی‌اش کمک می‌کرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدی‌اش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد می‌تواند سیمای جوان بذله‌گو و طناز را تغییر دهد.

موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه ساده‌اش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط می‌شد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی می‌کرد، از تماشاگر خنده می‌گرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر می‌کرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و ساده‌دل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.

طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسه‌کننده عمر بازیگری افشاری را تضمین می‌کند. نکته‌ای که به نظر می‌رسد، یکی از دغدغه‌های شکل‌گیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار می‌دهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان می‌دهد که فردای حرفه‌اش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمی‌بیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی می‌کند که دوره طلایی حرفه‌اش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاری‌های فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملال‌آور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازی‌اش تینو صالحی قرار داده است.

تعامل و بده بستان‌های آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشت‌های قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی ...» متلک‌های سیاسی و تکه‌پراکنی‌های اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی ...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، می‌تواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی ...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکه‌های اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسایلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی می‌کند.

برای افشاری به شهادتِ «چه کسی ...»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان می‌گیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس می‌کند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوع‌الکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با ماموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواسته‌ای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترس‌ها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.

«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستاره‌هاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» می‌تواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی ...» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنه‌گی نمی‌گیرد.

کد خبر 6097465 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • لحظه بازداشت عامل مرگ زهره فکور بازیگر سینما
  • اشک‌های بازیگر مطرح برای پرونده سنگین اتهامات اخلاقی + ویدئو | برای کاری که نکرده‌ام عذرخواهی نمی‌کنم!
  • جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • روایت بازیگر زن سینما از کامنت زشت یکی از آشناهای خود (فیلم)
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنه‌گی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • ببینید | روایت بازیگر زن سینما از کامنت زشت یکی از آشناهای خود
  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت