Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  «شاهرخ بیانی» یکی از بهترین و جنجالی‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال محسوب می‌شود. او سال‌ها پیراهن آبی را پوشید، اما به یکباره و در تصمیم جنجالی به پرسپولیس رفت.

او از معدود فوتبالیست‌هایی است که در شهرآورد بزرگ پایتخت با پیراهن سرخآبی موفق به گل‌زنی شده است.

بیانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره حضور در استقلال و پرسپولیس حرف زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این گفتگو در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

خیلی جوان بودید که پیراهن استقلال را پوشیدید.

جوانی ۱۶ ساله بودم که به استقلال آمدم. آن زمان جکیچ سرمربی استقلال بود و به من علاقه زیادی داشت. بعد از او هدایت رایکوف هدایت استقلال را بر عهده گرفت. او نقش زیادی در پیشرفت من داشت و با جرات می‌توانم بگویم تحت هدایت این مربی بزرگ پله‌های ترقی را طی کردم.

سال‌ها بازیکن استقلال بودید، اما به یکباره با تصمیم جنجالی راهی پرسپولیس شدید؟

من با مدیران باشگاه استقلال به مشکل خوردم و برای همین راهی تیم پرسپولیس شدم.

به خاطر پول این انتقال صورت نگرفت؟

به خاطر پول! من به خاطر پول به پرسپولیس نرفتم. اختلاف و مشکلاتی که پیش آمد قابل هضم نبود و برای همین لجبازی کردم و به پرسپولیس می‌رفتم.

شما برای رفتن به پرسپولیس، زمین و مبلغ ۱۶۰ هزار تومان دریافت نکردید؟

این حرف‌هایی که زده می‌شود به دور از واقعیت است. من در استقلال به دنبال زمینی بودم که حقم بود و باید به من تعلق می‌گرفت، اما این اتفاق رخ نداد. «علی پروین» متوجه این داستان شد و پیگیر کارهایم شد تا زمین بگیرم. برای همین به پرسپولیس رفتم و ۲ سال برای این تیم بازی کردم، اما فهمیدم این اتفاق رخ نخواهد داد، برای همین به استقلال برگشتم.
بیشتر بخوانید: پیشنهادات خوبی داشتم و می‌توانستم از پرسپولیس بروم/ به ما به عنوان فینالیست آسیا بی توجهی می‌شودبا پیراهن پرسپولیس به استقلال گل زدید و پنالتی هم زدید؟

وقتی به آن روز‌ها فکر می‌کنم متوجه می‌شوم گل زدن من با پیراهن پرسپولیس در شهرآور موجب ناراحتی هواداران استقلال شد و از آن‌ها بابت این کار عذرخواهی کردم. درباره پنالتی هم مجبور شدم این کار را انجام دهم.

چرا مجبور شدید؟

به یاد دارم وقتی داور به سود پرسپولیس پنالتی گرفت بازیکنان قرمزپوش همگی به من گفتند تو باید پشت توپ بایستی و پنالتی بزنی. برای همین مجبور شدم این کار را انجام دهم. اما این گل را جبران کردم.

سال بعد در شهرآورد برای استقلال گل زدی؟

برای آن بازی انگیزه‌های زیادی داشتم. می‌خواستم آن گل‌هایی را که برای پرسپولیس به استقلال زده بودم جبران کنیم. شاید باور نکنید، اما بیشتر از همیشه و توانم در زمین دویدم و در نهایت موفق شدم به پرسپولیس گل بزنم. آن گل را خیلی دوست دارم و همیشه از بهترین‌گل‌هایی که در دوران فوتبال زده‌ام یاد می‌کنم.

بهترین خاطره‌تان از روز‌هایی که در استقلال بودید.

بازی در شهرآورد، استقلال یک بر صفر از رقیب سنتی خود عقب بود، اما در ادامه ۲ گل زدیم و توانستیم بازی را با پیروزی به پایان برسانیم. همین برد باعث شد تا عنوان قهرمانی را به دست آوریم.

بدترین خاطره؟

بازهم به شهرآورد برمی‌گردد. در روزی که باید با گل‌های زیاد پرسپولیس را شکست می‌دادیم با یک گل مغلوب شدیم. توپ‌هایمان به طرز عجیبی به گل تبدیل نمی‌شد و روی یک ضد حمله «رضا عابدیان» به استقلال گل زد. حتی یادم هست من ضربه‌ای زدم که همه فکر می‌کردند درون دروازه قرار گرفته، اما متاسفانه «مرتضی فنونی‌زاده» دقیقاً از روی خط، توپ را درآورد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

با استقلال قهرمان و نایب قهرمان آسیا شدید.

حق من و استقلال بود این بود که ۲ سال پیاپی عنوان قهرمان در این رقابت‌ها را به دست آوریم. تیم سال ۹۰ یک تیم رویایی بود که چیزی به جز قهرمانی لیاقتش نبود. به آنچه لیاقت و استحقاقش را داشتیم رسیدیم. در سال بعد نیز باید این عنوان را به دست می‌آوردیم. نیمه نهایی در دقیقه ۸۹ گل زدم و رفتم سمت تماشاگران عربستانی و شادی کردم که داور به من کارت زرد داد و از فینال محروم شدم. اگر در فینال بودم می‌توانستیم ستاره سوم را برای استقلال بگیریم، اما متاسفانه باختیم و یک فرصت خوب را از دست دادیم؛ و خداحافظی شما از فوتبال در اوج رخ داد؟

«علی پروین» به من گفت حالا که در اوج هستی خداحافظی کن. من هم خداحافظی کردم. فکر کنم تا ۲ سال دیگر هم می‌توانستم بازی کنم، چون در اوج آمادگی بودم. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فوتبال فوتبال ایران برای همین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال الوحده امارات شب گذشته در حالی که احمد نوراللهی را در ترکیب داشت و مثل تمام مسابقات این فصل از فهرست نفرات این بازیکن بهره می‌برد، موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل العین شد تا قهرمان جام بانک اسلامی ابوظبی شود، اما اسماعیل مطر پس از بالا بردن جام تصمیم سختی در سن 41 سالگی و پس از نزدیک به دو دهه بازی گرفت.

اسماعیل مطر پس از سوت پایان مسابقه با همراهی احمد نوراللهی و دیگر هم‌تیمی‌هایش به سمت هواداران‌شان در ورزشگاه رفت و با چشمانی گریان جام قهرمانی را بالای سر برد و برای آخرین بار این اتفاق را تجربه کرد.

مطر از طریق بلندگوهای ورزشگاه محمد بن زاید در باشگاه الجزیره، از همه هواداران اماراتی تشکر کرد و به آنها وعده داد که کسب این قهرمانی مقابل العین، آغازی برای موفقیت‌های بعدی برای این نسل از بازیکنان جدید و جوان در الوحده است و فصل آینده به افتخارات بیشتری دست پیدا می‌کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی امارات در ادامه اظهارات خود گفت: من بدون استثنا از همه تشکر کرده و خدا را شکر می‌کنم که در دوران حرفه‌ای‌ام با الوحده به افتخارات زیادی رسیدم و احساساتم درهم آمیخته است، چراکه این آخرین قهرمانی است که توانستم آن را به دست بیاورم.

مطر یادآور شد: امیدوارم این قهرمانی موجب خوشحالی هواداران شود و از همه می‌خواهم اگر کوتاهی کردم، من را ببخشند و مطمئنا قصد عقب نشینی از تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی در فوتبال را ندارم.

اسماعیل مطر در سال 2001 کارش را در تیم اصلی باشگاه الوحده آغاز کرد و پس از آن فقط یکبار ای نیتم اماراتی را در مقطع کوتاهی به طور قرضی ترک کرد و در سال 2009 به السد قطر رفت، اما خیلی زود به امارات برگشت و همراه با تیم ملی این کشور در سال 2003 نیز توپ طلا را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به دست آورد.

او اولین کاپیتان تیم ملی در تاریخ فوتبال امارات محسوب می‌شود که در سال 2007 در جام خلیج فارس به قهرمانی رسید و در آن رقابت‌ها پنج گل در پنج بازی به ثمر رساند و بهترین بازیکن و بهترین گلزن شد و نقش مهمی در چهار قهرمانی برای تیمش در طول یک دهه ابتدایی دوران بازی داشت.

اسماعیل مطردر سال‌های 2002، 2011 و 2019 به قهرمانی در سوپرجام امارات رسید و در جام فدراسیون‌ها در سال 2001، جام بانک اسلامی در فصل‌های 16-2015 ، 18-2017  و 24-2023 و جام ریاست جمهوری در سال 2016 جام را بالا برد.

دیگر خبرها

  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • حجازی: امیدوارم نام استقلال همان استقلال بماند/ به خاطر پیشنهاد سرپرستی بی درنگ به تهران آمدم+ فیلم
  • بیانی: پرسپولیس و استقلال برای ما فرقی نمی‌کنند/ ذوب آهن شرافت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند
  • پیام خداحافظی «علی خطیر» از مدیرعاملی باشگاه استقلال
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • برنامه ۵ بازی استقلال و پرسپولیس تا آخر فصل
  • کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم