Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@07:42:00 GMT

زلزله بستک خسارتی نداشت

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۱۱۳

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی بستک در مرز استان‌های هرمزگان و فارس خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

خبرگزاری میزان- محمد باقر محمدی  با اعلام گزارش نهایی زلزله ۴.۶ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۷ و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز حوالی بستک افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان‌های هرمزگان و فارس، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد این زمین لرزه خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: خوشبختانه بررسی‌های اولیه حاکی از این است که به رغم احساس تکانه‌های زلزله مشکل خاصی در روستا‌های حسن آباد، فاریاب سنگویه، انوه، فتویه، مغدان و شهر کوهیج گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: امدادگران چگونه ارتقا درجه می گیرند؟


محمدی اضافه کرد: اکنون نیرو‌های ارزیاب در محل وقوع زمین لرزه حضور دارند و در حال مخابره آخرین ارزیابی‌های خود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم منطقه بستک از خانه‌های خود خارج شده اند، نیرو‌های امداد رسان به منظور انجام حمایت‌های اولیه پس از حادثه از مردم منطقه زلزله زده، در کنار آنان در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله امداد و نجات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله امداد و نجات عملیات سازمان امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه، ١١ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد