Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد: نهاده‌های دامی، لبنیات، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی و سیمان پنج کالای اولویت‌دار برای بازرسی در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه قرار دارند.

به گزارش برنا به نقل از  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ،در راستای تعیین کالاهای اولویت‌دار به صورت هفتگی، برای هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه نیز کارگروه تنظیم بازار اقدام به تعیین کالاهای اولویت‌دار کرد که نهاده های‌دامی، لبنیات، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی و سیمان پنج کالای صدر لیست بازرسی تعیین شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال، موضوع اولویت های بازرسی بر کالاها و خدماتی متمرکز شده است که سهم بیشتری در سبد مصرفی خانوار پیدا می کنند.

سازمان های مسوول در کنار نظارت و بازرسی های معمول، باید تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاه های مرتبط به کالاها و خدمات اولویت‌دار تعیین شده معطوف کنند و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی قرار می دهند.

سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آماده دریافت هرگونه گزارش و شکایات مردمی از جمله حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیرصنفی در خصوص کالاهای اولویت دار اعلام شده مورد توجه قرار دارد. به همین منظور سامانه تلفن ۱۲۴ ستادهای خبری آماده دریافت گزارش های مردمی هستند.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود.

در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی اعمال می‌شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نظارت و بازرسی قیمت مرغ گوگل نیوز نهاده های دامی قیمت روغن بازرسی بر کالاها اولویت دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار

در دومین جلسه کمیته اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان اعضا بر لزوم کیفی سازی نظارت‌ها بر واحد‌های خرده فروشی و تشدید بازرسی‌ها بر واحد‌های تولیدی تاکید کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف گزارش‌های عملکرد بازرسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های خود را ارائه کردند.

نوراللهی افزود: بر اساس قانون انتزاع نظارت و بازرسی برواحد‌های خرده فروشی از سازمان جهاد کشاورزی به سازمان صمت انتقال یافت و امید است کیفی سازی بازرسی‌ها وتشدید نظارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر این جلسه نیز گفت: در حوزه تشکیل پرونده‌های بازرسی مهم ملی جایگاه خوبی در کشور نداریم و امید است با همکاری دستگاه‌های نظارتی بتوانیم علاوه بر نظارت بر واحد‌های خرده فروشی، بازرسی‌های ویژه از واحد‌های تولید و بنکداری‌های عرضه کننده کالا‌های اساسی مردم که نقش بازدارنده در بروز تخلفات دارد، داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • افزایش جابناختگان در سیل برزیل/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • شهاب همچنان می‎درخشد/ زاهدی زننده ترسناک‌ترین گل تاریخ آویسپا!