Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:41:10 GMT

صادرات ۴۷۲ هزار تن کالا از مازندران به ۳۱ کشور جهان

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۴۸۰

صادرات ۴۷۲ هزار تن کالا از مازندران به ۳۱ کشور جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علی یوسفی منش پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رشد ارزشی ۷۶ درصدی ترانزیت خارجی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیان داشت: میزان ترانزیت انجام شده از گمرکات مازندران ۱۹ هزار و ۶۹۷ تن به ارزش ۲۳ میلیون و ۸۰۵ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی ۵۵ درصد و ارزشی بیش از ۷۶ درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ناظر گمرکات مازندران با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی، تخته نرادو… بودکه به امارات، عراق، پاکستان و مقصدمناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند.

علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران سهم صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات استان مازندران طی هشت ماهه سال جاری را ۴۷۲ هزار تن به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیون و ۳۸ هزار دلاربیان داشت و اظهار کرد: ۳۱ کشور مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات مازندران بودند و عمده ترین کشورهای طرف مبادله گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل) عراق، روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، سوریه و رومانی بوده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل گمرک نوشهر در خصوص کالاهای وارده شده به سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: در این مدت یک میلیون و ۷۹۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۸۶ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار از طریق این گمرکات وارد کشور شده است.

وی گفت: ۲۷ کشور جهان شامل کشورهای روسیه، امارت متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، هلند، سوئیس، عمان عمده ترین کشورهای صادر کننده کالا به گمرکات مازندران در ۸ ماهه سال ۱۳۹۹ بودند.

همچنین مدیرکل گمرک نوشهربا اشاره به درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندرن از تجارت خارجی طی ۸ ماهه سال ۹۹ گفت: درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از مرز ۲۴۳۲ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال گذشت.

کد خبر 5083377

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی گمرکات علی یوسفی ویروس کرونا محسن فخری زاده شیراز محدودیت های کرونایی بارش برف هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا کمک مومنانه گرگان بارش باران بوشهر عکس استانها گمرکات مازندران گمرک نوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: نمایشگاه امکان تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از غرفه و شرکت‌های مختلف مازندران در نمایشگاه اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نمایشگاه اکسپو نگاه فرابخشی و فراکشوری به موضوعات است، افزود: این نمایشگاه موجب می‌شود در زمینه‌های صادراتی یکپارچگی مناسبی ایجاد شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ایجاد زمینه‌های صادراتی و توسعه آن، ایجاد اطمینان در کشاورز برای تولید محصول بیشتر است، گفت: از اهداف این نمایشگاه توسعه در زمینه‌های ایجاد شده است و موانع موجود در راه صادرات انواع محصولات تولیدی کشور رفع شود.

نوری با بیان اینکه نمایشگاه تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند، عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی این نمایشگاه بر روی زنجیره‌های ارزش و به طور طبیعی بر روی زنجیره‌های تامین و ارزش‌آفرین تمرکز کرده است که به نظر دوره آموزشی بسیار خوبی است و فرصت کارآفرینی و توسعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از این نمایشگاه برای آموزش کارآفرینی بهره گرفته تا دانشجویان کارآفرین تربیت شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در مازندران زنجیره‌های مختلفی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد، گفت: ظرفیت این استان نشان می‌دهد که می‌توان بر روی زنجیره‌های دیگر ارزش در استان نیز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و آن را توسعه داد.

کد خبر 749149

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران