Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@16:15:24 GMT

نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوسفند چند؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۵۳۵

نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوسفند چند؟

باشگاه خبرنگاران: منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه گوشت نداریم، اظهار کرد: با توجه به فراوانی گوشت منجمد و گرم و شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه نداریم.

او از ثبات قیمت دام در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر گوساله زنده ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و دام سبک ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بوده که با این وجود نرخ منطقی هر لاشه گوشت گوساله ۷۰ تا ۷۱ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۹۲ تا ۹۳ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان ادامه داد: علی رغم آنکه در مغازه‌های سطح شهر گوشت گرم گوسفندی و گوساله به میزان کافی موجود است، اما برخی مغازه داران حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند که هر یک دلایل متعددی از جمله نبود و گرانی نهاده‌های دامی را مطرح می‌کنند.

این مقام مسئول با انتقاد از نحوه برخورد سیستم مالیاتی با تولیدکنندگان بخش کشاورزی بیان کرد: سیستم مالیاتی کشور به حدی به تولیدکنندگان بخش دام و گوشت و قصابی‌ها فشار می‌آورد که این موضوع بر بازار نهایی کالا بی تاثیر نیست.


دلیلی برای گرانی گوشت در بازار وجود ندارد

او از انباشت ۱۴۰ هزار راس گوساله با اوزان ۷۵۰ تا ۸۰۰ کیلو در دامداری‌ها خبر داد و گفت: در بخش گوسفند ۲ میلیون تا ۲.۵ میلیون راس آماده کشتار در دامداری‌ها وجود دارد که نگهداری بیشتر این دام‌ها منجر به افزایش هزینه‌های دامداری و کاهش کیفیت گوشت می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام، قیمت گوشت را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: در مواقعی که تقاضا افزایش و عرضه کاهش می‌یابد، قیمت گوشت افزایش می‌یابد، اما در شرایط فعلی با تعطیلی رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی حجم زیادی دام روی دست دامدار باقی مانده که با این وجود دلیلی برای گرانی وجود ندارد.

پوریان در پایان با بیان اینکه ۴۰ درصد مصرف گوشت را رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی به خود اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به کاهش مصرف گوشت و انبوه دام در دامداری‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: گوشت گوسفند قیمت دام گرانی گوشت هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۲۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۸ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۵۶ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر ۲ هزار و ۳۰۱ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول