Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت،اپل چندی پیش از کامپیوتر‌های مک‌ مبتنی‌ بر پردازنده‌ی اختصاصی M1 رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها پیش‌تر در مراسم توسعه‌دهندگان، مهاجرت از پردازنده‌های اینتل x86 به پردازنده‌های اپل سیلیکون را علنی کرده بودند و در جریان آخرین رویداد خود از پردازنده‌ی اختصاصی M1 رونمایی و ادعاهای بزرگی در رابطه با آن مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این رویداد، اپل عملکرد پردازشی M1 را چندین برابر بهتر از مدل قبلی در همان دستگاه‌ها عنوان می‌کرد. با عرضه ‌شدن کامپیوترهای جدید مک مجهز به این پردازنده، آزمون‌ها و بنچمارک‌های انجام‌شده روی این محصولات از عملکرد کم‌نظیر آن‌ها حکایت داشتند و به‌نوعی اکثر ادعاهای اپل را به حقیقت تبدیل کردند. اکنون اخبار منتشرشده از پردازنده‌ی قوی‌تر این خانواده برای استفاده در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی حکایت دارند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از اکانت توییتری LeaksApplePro، اپل در حال توسعه‌ی پردازنده‌ای جدیدی از خانواده‌ی M برای استفاده در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی است و ادعا می‌شود که پردازنده‌ی یادشده فعلا با اسم M1X شناخته می‌شود. طبق گفته‌های این افشاگر، پردازنده‌ی جدید از ۱۲ هسته‌ی پردازشی، شامل چهار هسته‌ی قدرتمند Ice Storm برای انجام وظایف و پردازش‌های سنگین و هشت هسته‌ی Fire Storm با عملکرد بهینه برای پردازش‌های روزمره تشکیل شده است.

طبق گفته‌های افشاگر مذکور، پردازنده‌ی M1X در کنفرانس مطبوعاتی معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی رونمایی خواهد شد. اپل مدتی پیش سه عضو جدید از خانواده‌ی مک را با پردازنده‌ی یکسان M1 رونمایی کرد و تنها تفاوت آن‌ها به استفاده از سیستم خنک‌سازی متفاوت مربوط می‌شود. یک هسته‌ی گرافیکی بیشتر در مک ‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی، تمامی تفاوت بین پردازنده‌ها‌ی سه محصول است؛ اما طبق گفته‌ی این افشاگر، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از پردازنده‌ای کاملا جدید و قوی‌تری از تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند.

اپل سال‌ها است که پردازنده‌های سری A را برای استفاده در آیپد پرو و آیفون‌ در دو نسخه‌ی استاندارد و ایکس عرضه می‌کند؛ اکنون انتظار می‌رود کامپیوترهای جدید مک همین رویه را دنبال کنند و در مدل‌های بالارده از پردازنده‌ی قدرتمندتری استفاده شود. شایعات قبلی از عرضه ‌شدن کامپیوترهای کلاس دسکتاپ اپل، در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی با پردازنده‌ای با نام احتمالی M2 حکایت داشتند و انتظار می‌رود اپل پردازنده‌ی سوم (M2) را که فعلا با اسم رمز «Jade» شناخته می‌شود، به‌طور ویژه‌ برای تأمین قدرت پردازشی آی‌مک‌ و مک پرو بهینه کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل مک بوک پرو 16 اینچی پردازندهM1X پردازنده ها پردازنده ی ی استفاده ی جدید هسته ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هواوی سری جدید تلویزیون‌های هوشمند خود را با نام Vision Smart Screen ۴ SE در سه اندازه‌ی ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی معرفی کرده است که ویژگی‌های جذابی را با قیمت منطقی ارائه می‌دهند.

تمام مدل‌های Vision Smart Screen ۴ SE دارای وضوح ۴K HDR، حاشیه‌ی بسیار باریک ۱٫۵ میلی‌متر و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۸ درصد هستند. این تلویزیون‌ها با فناوری کیفیت تصویر Honghu عرضه می‌شوند که نمایش ۱۰ میلیارد رنگ را با پوشش ۱۰۰ درصدی گستره‌ی فضای رنگی BT.۷۰۹ ارائه می‌کند.
تلویزیون‌های جدید هواوی به تراشه‌ای اختصاصی مجهز شده‌اند که قدرت نمایش تصاویر با وضوح ۴K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را دارد. این تلویزیون‌ها از درگاه HDMI ۲.۱ استفاده می‌کنند که برای تجربه‌ی گیمینگ ضروری است.

Vision Smart Screen ۴ SE دارای یک دوربین مبتنی‌بر هوش مصنوعی با وضوح ۱۰۸۰p است که امکانات جدیدی را در تماس تصویری و اجرای بازی‌های واقعیت افزوده فراهم می‌کند و می‌تواند تا هشت نفر را به‌طور همزمان شناسایی و حرکات آن‌ها را دنبال کند.

مدل ۷۵ اینچی تلویزیون Vision Smart Screen ۴ SE چهار اسپیکر دارد که دو مورد از آن‌ها طیف کامل فرکانسی و دو مورد دیگر فرکانس‌های پایین‌تر را شامل می‌شوند تا صدای محیطی قوی و جذابی ارائه دهند. مدل‌های کوچک‌تر هرکدام دارای دو اسپیکر طیف کامل هستند.

تلویزیون مورد بحث دارای فناوری محافظت از چشم است که توسط TÜV Rheinland برای نور آبی کم تأیید می‌شود و از خستگی چشم در تماشای طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند.

قیمت تلویزیون سری Vision Smart Screen ۴ SE هواوی برای مدل‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچی به‌ترتیب ۲٬۴۹۹ یوان (حدود ۳۵۲ دلار)، ۲٬۹۹۹ یوان (۴۲۲ دلار) و ۳٬۹۹۹ یوان (۵۶۳ دلار) تعیین شده‌ است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901049

دیگر خبرها

  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • قیمت پایین تلویزیون ۴K هواوی خبرساز شد/ عکس