Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: پلیس فتا در هشدار به شهروندان اعلام کرد: مجرمان و کلاهبرداران سایبری با شگرد‌ها و ترفند‌های مختلف سعی دارند اطلاعات کارت بانکی شهروندان را بدست آورده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها کنند که در یکی از این شگرد‌ها سودجویان اقدام به ارسال پیامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو کرده و در ادامه کاربر را به یک سایت جعلی یا فیشینگ هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این هشدار آمده است: در ادامه از کاربر خواسته می‌شود که برای استعلام این موضوع مبلغ بسیار اندکی را از طریق درگاه پرداخت واریز کنند و کاربر نیز با این تصور که مبلغ مذکور بسیار ناچیز است آن را واریز کرده و وارد درگاه می‌شود، غافل از اینکه اطلاعات کارت بانکی شهروندان از طریق این صفحه به سرقت خواهد رفت و افراد سودجو می‌توانند اقدام به برداشت از کارت بانکی کنند.

این هشدار می‌افزاید: برای شناسایی اینگونه پیام‌های جعلی لازم است کاربران توجه داشته باشند که در اینگونه پیام‌ها ازآنان درخواست می‌شود مبالغ اندکی را پرداخت کنند، برای پرداخت آنان را به یک لینک جعلی هدایت می‌کنند و اینکه معمولا مجرمان سایبری از دامنه‌های رایگان نظیر.tk و.ga برای ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کنند.

بر اساس اعلام پلیس فتا لازم است شهروندان توجه داشته باشند که لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه /shaparak.ir باشد و در صورت هرگونه مغایرت با آن باید به آن شک کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس فتا توقیف خودرو پیامک های جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی