Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوشنبه هفته گذشته یک کوهنورد جوان (تقریبا ۲۷ ساله) اهل استان اصفهان با یکی از دوستانش اقدام صعود به قله دماوند کرد. این کوهنورد همراه با دوستش به منطقه جنوبی دماوند وارد شده و دوست این کوهنورد اصفهانی او را تا گوسفندسرا همراهی کرده و پس از آن این کوهنورد به صورت انفرادی اقدام به ادامه مسیر تا رسیدن به بارگاه سوم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دو روز که از برگشت او خبری نشد، تیم‌های امداد و نجات به منطقه رفته و از روز پنج‌شنبه گروه‌های نجات مستقر شدند. متاسفانه تیم‌های امداد و نجات در روز پنج‌شنبه هیچ اثری خاصی از این کوهنورد یافت نمی‌کنند و فقط جای پای او را در قسمتی از مسیر می‌یابند، اما به دلیل بارش برف زیاد اثر جای پا از یک جایی به بعد قطع می‌شود.

امروز صبح (یکشنبه) بازهم تیم‌های امداد و نجات دست به کار شده و از ساعت پنج صبح از بارگاه سوم به سمت قله برای یافتن این کوهنورد مفقودی اقدام به صعود کردند. به دلیل شرایط بد آب و هوایی‌کار امدادگران بسیار سخت شده است و بارش برف و هوای مه آلود باعث شده جستجوی زمینی به سختی انجام شود و امکان امداد هوایی هم، همچنان وجود نداشته باشد.

از این حادثه هفت روز گذشته و امداد گران حتی با تلاش بسیار زیاد نتوانستند اثری از این کوهنورد مفقودی یافت کنند. روز گذشته (شنبه) تیم‌های نجات در ساعت ۱۶:۳۰ به بارگاه سوم رسیده و متاسفانه خبری از کوهنورد مفقودی یافت نکردند. برخی وسایل کوچک مانند کاور کرانپون، کاور هارنش، ظرف غذا و کلنگ کوهنوردی در این بارگاه پیدا شده، اما کوله سنگین، زیر اندار و چادر این کوهنورد موجود نبوده و جستجو گران گمانه زنی می‌کنند که این کوهنورد اصفهانی از پناهگاه به سمت قله به قصد کمپ زدن حرکت کرده است.

در جدیدترین اخبار کسب شده مشخص شد که تیم‌های اعزامی تا ارتفاع ۵ هزار متری جستجو را ادامه دادند، اما متاسفانه به دلیل شرایط آب و هوایی ادامه صعود برای تیم‌های امداد و نجات میسر نبوده و پایان عملیات اعلام شده و تیم‌های جستجو در حال بازگشت به بارگاه هستند.

تیم‌های نجات تلاش خود را ادامه خواهند داد و باید دید که چه زمانی هوا شرایط مساعدی پیدا خواهد کرد تا تیم‌های نجات دست به کار شوند.

عکس صبح امروز از وضعیت قله دماوند در ارتفاع ۳ هزار متری

منبع: فرارو

کلیدواژه: دماوند کوهنورد تیم های امداد و نجات کوهنورد مفقودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه، ١١ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت