Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهروندان می‌گویند شورای شهر اردبیل می‌توانست در طول خدمت خود به مراتب مسنجم‌تر و اثرگذارتر عمل کند. گلایه‌ای که از سوی خود اعضا پذیرفته نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فعالیت دوره پنجم شورای شهر اردبیل با افت و خیزهای مکرر همراه بوده است. شورا مطالبات خود را گاهی به دفعات مکرر از شهرداری خواسته و در مقابل شهرداری به اعتقاد اعضای شورا بخش عمده ای را فعلا محقق نساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمکش شورا و شهرداری که به تعبیر برخی دو دستگی در بین اعضا و شکل گیری دو طیف موافق و مخالف را به دنبال داشته، آب گل آلودی هم برای عده‌ای دیگر فراهم ساخته است. هر نقدی از عملکرد طرفین از سوی طرف مقابل مورد سرزنش و اتهام قرار گرفته و هر مطالبه گری به موضوع سهم خواهی یا آغشته و یا متهم شده است.

اما واقعیت این است که بسیاری از مطالبات شهروندان همچنان پابرجاست که پیرو رسالتی که بر دوش داریم در طرح گوشه‌ای از سوالات به سراغ رئیس جدید شورای اسلامی شهر اردبیل رفتیم.

جواد انصاری که در مدت زمان اندک حضور خود نمی‌خواست کسی دست خالی از اتاقش برگردد، همزمان با مصاحبه به تلفن‌ها و ملاقت‌های پی در پی هم پاسخگو بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل اظهارات قابل توجهی در خصوص عملکرد شورای شهر در دوره پنجم دارد. معتقد است فعال ترین بخش عملکردی این دوره از شورا کمیسیونی است که خود حضور داشته و در سه سالی که کمیسیون حقوقی را مدیریت کرده توانسته 181 جلسه تشکیل دهد و بسیاری از پرونده‌های راکد چندین ساله را خاتمه دهد.

وی با بیان اینکه عمده پرونده‌ها مشکلات شهرداری با شهروندان در خصوص تعریض‌ها، بازگشایی‌ها و تملک اراضی بوده است، ادامه داد: دوره پنجم شورا بر خلاف برخی دیدگاه‌ها، دوره عقلانیت بود نه سکوت و ما بر محور عقلانیت رفتار کردیم.

انصاری با بیان اینکه در این دوره کمیسیون حقوقی با همکاری سایر اعضای شورا دستاوردهای قابل توجهی داشته در پاسخ به این سوال که بالاخره عملکرد شورا را در کدام حوزه ضعیف می‌دانید به یک لبخند بسنده کرد.

انتقادات پیرامون تقاطع‌های غیرهمسطح را قبول ندارم

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل همچنین در پاسخ به مطالبات روی زمین مانده مردم از جمله ساماندهی بالخلی چای و اتمام پل قدس با اشاره ضمنی به اینکه اینها مربوط به کمیسیون‌های دیگری است، اضافه کرد: المان وحدت و پل قدس به دلیل مشکلات مالی تاخیر داشت که خوشبختانه دوباره فعال شده است.

چراغ سبز شهروندان بهبهانی به کرونا+تصاویرسرگردانی مردم شیراز در تهیه روغن خوراکی/ سازمان صمت فارس: منکر مشکل شهروندان در خرید روغن نمی‌شویمخطر در بیخ گوش شهروندان رامهرمزی/وضعیت نامناسب یک کانال روباز فاضلاب در شهر + فیلم

انصاری به اجرای 4 تقاطع غیرهمسطح دیگر در اردبیل اشاره کرد و افزود: جای خالی مشارکت قرارگاه خاتم احساس می‌شد که خوشبختانه این مشکل رفع شد و هم اکنون شاهد حضور و مشارکت این مجموعه در احداث تقاطع های غیرهمسطح هستیم و تقاطع جام جم نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تقاطع‌های غیرهمسطح با هدف بهبود مبلمان شهری و کاهش ترافیک اجرا می شود، انتقادات وارده در خصوص اینکه چهار تقاطع غیرهمسطح فعلی تاثیری در کاهش ترافیک سطح شهر را نداشته را رد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا شورای شهر توانسته پاسخ مکتوب سوالات خود از روند اجرای پروژه پل قدس از شهرداری دریافت کند یا نه، افزود: فعلا پاسخی به ما وصول نشده است.

دودستگی،  طبیعت شورا است

انصاری در ادامه در خصوص فضای دو دسته شورای شهر که در بررسی عملکرد شهرداری و همچنین طرح‌ها و لوایح به عینه مشاهده می‌شود، گفت: طبیعت شورا دو دستگی است و نظری که طرح می‌شود حتما موافق و مخالف دارد.

وی افزود: ما در بررسی طرح‌ها همواره چنین شرایطی داریم اما بعد از انجام انتخابات رقابت به رفاقت تبدیل می‌شود. در انتخابات اخیر هیئت رئیسه شورای شهر نیز چنین شرایطی حاکم بود و در حال حاضر همه اعضا با رفاقت در راستای پیشبرد امور قدم بر می دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در پاسخ به این سوال که آیا گمان می‌کند اعضای فعلی در دور ششم شورا بتوانند تکرار شوند یا نه و آیا وجهه عمومی موثری از خود به یادگار گذاشته‌اند، گفت: این را باید از مردم پرسید.

انصاری اضافه کرد: البته گرانی و تورم موجب شده بخشی از مطالبات مردم روی زمین بماند و شاید بخشی از خواسته‌های مردم به دلیل شرایط فعلی محقق نشده باشد اما این دوره از شورا به اذعان بنده پاکدست ترین دوره شورا است.

وی همچنین در خصوص اظهارات برخی افراد که می‌گویند شورا و شهرداری خبرنگاران را به موافق و مخالف خود تبدیل کرده است، اضافه کرد: به اعتقاد بنده خبرنگاری که با یک تلفن نوشته خود را جابه‌جا می‌کند و تغییر می‌دهد، خبرنگار نیست.

در جذب سرمایه‌گذار ضعف داریم

وی در ارزیابی کلی عملکرد شهرداری اضافه کرد: در برخی حوزه ها شهرداری می توانست به مراتب بهتر و موثرتر عمل کند هر چند اقدامات خوبی در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در پاسخ به این سوال که چه لزومی دارد پروژه‌هایی خارج از توان مالی شهرداری تعریف شده و سپس برای دریافت پول به وام و کمک دولتی استمداد شود، اضافه کرد: بنده نه تنها مخالف نیستم بلکه به اعتقاد بنده حتی در این خصوص ضعیف عمل کردیم.

انصاری معتقد است شهرداری اردبیل 35 میلیارد تومان وام دارد که در مقایسه با وامشهرداری مشهد به مراتب رقم پایینی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مقایسه این دو شهر به لحاظ امکانات و جمعیت منطقی است، افزود: به اعتقاد بنده ما باید از کمک‌های دولتی و تسهیلاتی برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم و حتی در این خصوص دیر کرده‌ایم و عقب مانده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص اقدامات شورا و شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار نیز گفت: ما عملا در جذب سرمایه گذار موفق عمل نکرده‌ایم.

به گفته انصاری اینکه فکر و ذکر ما بشود که سرمایه‌گذار 100 تومان خود را خواهد کرد 300 تومان و بعد مانع تراشی کنیم به جایی نمی‌رسیم. گاهی حتی سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری پروژه‌های تیراژه و کارخانه زباله سوز نیز افزود: در خصوص تیراژه قرار شده شرایط جدیدی تعریف کنیم و دوباره فعال شود و خبرهای خوشی در راه است. زباله سوز هم به دلیل اینکه وام ارزان می خواست و استان تامین نکرد منصرف شد و حالا قرارگاه خاتم می‌خواهد طرحی درخصوص بازیافت زباله اجرا کند.

شعارانتخاباتیم توسعه متوازن بود

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل همچنین در خصوص گلایه مردم از عدم توازن امکانات در مناطق شهری گفت: بنده به هیچ عنوان موافق این موضوع نیستم. اعتبار عمرانی مناطق شهری حتی با وجود درآمد متفاوت یکسان دیده شده است.

انصاری با تاکید به اینکه شعار انتخاباتی خود را توسعه متوازن و یکسان بودن متن و حاشیه قرار داده بود، افزود: هم اکنون نیز در تمامی مناطق شهری اقدامات قابل توجهی در حال اجرا است اما در برخی مناطق نمود بیشتری دارد.

گفتگو: ونوس بهنود

انتهای پیام/136
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل پاسخ به این سوال شهر اردبیل سرمایه گذار شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد