Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@08:21:18 GMT

اصلی‌ترین دلیل ناتوانی در کاهش وزن کشف شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۳۹۱۷

اصلی‌ترین دلیل ناتوانی در کاهش وزن کشف شد

به نقل از اکسپرس، با صنعتی شدن جوامع و کاهش فعالیت‌های روزانه افراد، داشتن وزن متناسب و کاهش وزن به یکی از دغدغه‌های انسان‌ها تبدیل شده است. با این حال، برخی افراد از ناتوانی در کاهش وزن خود گلایه دارند. متخصصان می‌گویند یکی از دلایل ناتوانی افراد در کاهش وزن، کمبود ویتامین ب ۱۲ است.

بر این اساس، تحقیقات نشان می‌دهد کمبود ویتامین ب ۱۲ می‌تواند باعث ناتوانی افراد در کاهش وزن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویتامین برای تکثیر سلولی و عملکرد سیستم عصبی ضروری است همچنین  به همراه فولیک اسید و دیگر ویتامین‌ها نقش مهمی در بارداری افراد دارد. ویتامین ب ۱۲ در عملکرد شماری از فعالیت‌های ضروری بدن و سنتز دی ان‌ای و ساخت گلبول‌های قرمز خون نقش دارد.

یکی از کارکرد‌های جالب ویتامین ب ۱۲، نقش آن در تبدیل چربی‌ها و پروتئین‌ها به انرژی و شکستن کربوهیدرات هاست. از این رو، کمبود این ویتامین باعث وقوع چندین رخداد غیرطبیعی در بدن از جمله ناتوانی در کاهش وزن می‌شود.

محققان آمریکایی در تحقیقات خود اقدام به بررسی کمبود ویتامین ب ۱۲ و تاثیر آن بر چاقی افراد کردند. دانشمندان در این پژوهش ۴۱۴ فرد چاق و ۲۱۲ فرد دارای اضافه وزن را مورد مطالعه قرار دادند همچنین ۳۵۱ فرد دارای وزن طبیعی به عنوان گروه شاهد مورد بررسی قرار گرفتند. شواهد نشان داد افراد چاق و کسانی که از اضافه وزن رنج می‌بردند به میزان قابل توجهی دارای سطح پایین تری از ویتامین ب ۱۲ نسبت به افرادی بودند که وزن طبیعی داشتند.

تحقیقاتی دیگری نیز که در ترکیه انجام شد حاکی از آن بود که چاقی و کمبود ویتامین ب ۱۲ رابطه مستقیمی با هم دارند.

با این حال، می‌توان با گنجاندن رژیم غذایی حاوی ویتامین ب ۱۲  یا مولتی ویتامین‌های حاوی آن، به بدن برای کاهش وزن کمک کرد. یک پژوهش در ایالت نیویورک آمریکا نشان داد افرادی که در بلند مدت از مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین ب ۱۲ استفاده کردند، این امر منجر به کاهش وزن آن‌ها شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کاهش وزن ویتامین ب ۱۲ اضافه وزن کاهش وزن ویتامین ب ۱۲ اضافه وزن سبک زندگی پارسی خبر کمبود ویتامین ب ۱۲ کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند

بر اساس یک تحلیل جدید گالوپ با عنوان «ایالات متحده: رهبر یا بازنده در جی ۷؟» مشخص شد از هر ۴ آمریکایی یک نفر (۲۶ درصد) در ۱۲ ماه گذشته مواقعی وجود داشته که پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیاز نداشته است.

در کانادا، نرخ افرادی که برای تهیه غذا در همان بازه زمانی با مشکل مواجه بودند ۱۷ درصد بود، در حالی که در فرانسه به ۱۵ درصد و در ایتالیا ۱۴ درصد کاهش یافت. حدود ۱۳ درصد از آلمانی‌ها در مقاطعی در سال گذشته قادر به تهیه غذای کافی نبودند، در مقابل ۹ درصد در انگلیس و ۸ درصد در ژاپن با مشکل ناتوانی برای تهیه غذا مواجه بوده اند.

ایالات متحده از سال ۲۰۰۹ هر سال به دلیل ناتوانی مردمش در تهیه غذا در مقاطعی از زمان‌ها در صدر کشور‌های گروه G۷ بوده است، داده‌های سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌های در حال مبارزه با بحران غذا در حال افزایش است. این روند در دولت جو بایدن بیش از هر زمانن دیگری است

بندیکت ویگرز، مشاور تحلیلی جهانی در گالوپ، به نیوزویک گفت: از زمانی که گالوپ این معیار را در سال ۲۰۰۶ پیگیری کرد ناتوانی در تهیه غذا در ایالات متحده هرگز بالاتر از سال ۲۰۲۳ نبوده است. تورم قیمت در ایالات متحده که در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافت و در سال گذشته همچنان بالا بود.

نتایج نظرسنجی گالوپ مبتنی بر مصاحبه‌های تلفنی و اینترنتی است که در طول سال ۲۰۲۳ با نمونه‌های تصادفی از ۱۰۰۰ بزرگسال ۱۵ ساله و بالاتر ساکن هر یک از هفت کشور G۷ انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • آمریکایی‌ها در دوران بایدن گرسنه شدند