Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری چهار گروه حرفه ای و سابقه دار شکار پرندگان ارزشمند شکاری در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در تشریح خبر فوق افزود : در پی چندین روز رصد اطلاعاتی درخصوص فعالیت شبکه ای یک گروه صید و قاچاق پرندگان شکاری در شهرستان تربت جام ، مامورین یگان موضوع را در دستور کار خود قرار داده و طی دو عملیات ضربتی جداگانه در یک روز ، متخلفان را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از آنجا که عوامل این باند در دو نقطه از حوزه استحفاظی تربت جام در حال فعالیت مجرمانه بودند، با مدیریت یگان حفاظت و شناسایی متخلفان، مخفیگاه آنها رصد و سرانجام با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت در یک نقطه و فرماندهی پاسگاه انتظامی سمیع آباد در اقدامی غافلگیرانه هر دو گروه حرفه ای دستگیر شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: در بررسی محل اختفای متهمان، یک بهله بالابان و یک قبضه اسلحه وینچستر قاچاق و مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.
وی هم چنین با اشاره به کشف چندین قطعه انواع پرنده وحشی همچون قمری، چکاوک، کبوتر از محل و اینکه تمامی ابزار و ادوات شکار و صید پرندگان وحشی از محل جمع آوری شده است، همراهی پلیس اطلاعات و امنیت تربت جام و پاسگاه انتظامی بخش سمیع آباد برای دستگیری متخلفین را درخور تقدیر دانست و این هم افزایی در سراسر استان را برای حذف کانال ها و شبکه های قاچاق پرندگان وحشی بسیار ازشمند برشمرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه همزمان با این موضوع ، دوگروه حرفه ای شکار پرندگان وحشی نیز درشهرستان جغتای با لاشه 32 قطعه کبک و یک قطعه تیهو دستگیر شده اند تصریح کرد: سودجویان با سوء استفاده و اغفال و تطمیع برخی افراد را برای زنده گیری پرندگان شکاری با خود همراه می کنند و با قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حوزه خلیج فارس، موجب نابودی تنوع زیستی استان می شوند.
شایان ذکر است به لحاظ کیفری و حقوقی، شکار پرنده بالابان بیشترین مجازات را در بین پرندگان شکاری دارد و متخلفین علاوه بر تحمل سه سال حبس باید دو میلیارد ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرندگان شکاری خراسان رضوی محیط زیست حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: آبگیری این تالاب از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه سازی و جوجه آوری هستند، از اهمیت ویژه ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در هفت کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

کد خبر 6098003

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر