Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی، بر ضرورت بهره مندی از منابع طبیعی و ظرفیت های موجود برای حرکت به سمت رونق اقتصادی تأکید کرد و گفت: تکیه بر توان داخلی اقتصادی زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی با تکیه بر توان داخلی اقتصادی است که با تکانه‌های نظام سلطه و تحریم‌های بیگانگان خللی در آن وارد نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اقتصاد قوی اقتصاد مبتنی بر دانش و عدالت است، ادامه داد: در کنار این دو، وجود نیروی انسانی جوان، منابع طبیعی فراوان، معادن کمیاب سنگ‌های قیمتی و موقعیت مهم جغرافیایی مؤلفه هایی است که می‌تواند نردبان پیشرفت و توسعه باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی آسیب های اقتصادی را از جمله توطئه های دشمن خواند و گفت: راه مقابله با توطئه های دشمن در جنگ اقتصادی تقویت نگاه درونی و تبیین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان اینکه دشمنی نظام سلطه فقط در تحریم خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: جاسوسی، نفوذ فرهنگی، سست کردن اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی مردم، آسیب‌های اقتصادی و ده‌ها مورد دیگر از دیگر توطئه‌ها و دشمنی نظام سلطه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت مقابله با گرانفروشی و احتکار تأکید کرد و اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار و آشفتگی آن را غیرقابل قبول است و گرانی برای مردم سخت و غیرقابل توجیه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: صنعت معدن تجارت، اتحادیه‌‌های اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی که وظیفه رسیدگی به پرونده متخلفین را دارد و باید به فکر وضعیت اقتصادی مردم و جامعه بود.

 

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید به گران فروشی ورود پیدا کرده و وظیفه خود را انجام دهند، گفت: بازرسان سازمان صمت باید به طور جدی به تنظیم بازار ورود کنند.

 

امام جمعه خرم آباد تأکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و فشار اقتصادی بر مردم تمام دستگاه‌های امنیتی، خدمات رسان و نظارتی باید به وظیفه خویش عمل کنند.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد اقتصاد مقاومتی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد