Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@11:33:08 GMT

کنایه محمد دادگان به محمد حسن انصاریفرد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۴۴۲۶

کنایه محمد دادگان به محمد حسن انصاریفرد

محمد دادگان، مردی که محبوبیت زیادی در بین اهالی ورزش دارد سال ها است که هیچ پست مدیریتی را در فوتبال ایران نگرفته است.

به گزارش"ورزش سه" همانطور که خود دادگان می گوید در سال های اخیر و بعد از پایان کار او در فدراسیون فوتبال ، در هر دوره که وزارت ورزش ، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در صدد انتخاب وزیر و رئیس و مدیرعامل بوده اند نام او مطرح شده اما در نهایت پست ها به افراد دیگری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


دادگان در 4 سالی که ریاست فدراسیون فوتبال را به عهده داشت هرچند توانست در جامعه فوتبال به یک رضایت و اجماع نسبی درمورد خودش برسد اما اختلافات جدی او با رئیس وقت سازمان تربیت بدنی محمد علی آبادی در نهایت منجر به پایان کار او و تعلیق چندماهه فوتبال ایران شد.


رئیس سابق فدراسیون و بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران امروز میهمان تلفنی برنامه "انتهای الوند" در شبکه دو سیما بود و درباره مسائل مختلف صحبت کرد:


اساسنامه


اساسنامه رکن اصلی فوتبال هر کشور است و فیفا براساس مقرراتی که خودش در این اساسنامه ها گنجانده فدراسیون های تحت پوشش را حمایت می کند. موضوع مهم این است که چرا رسیدن به اساسنامه ای مطابق با آنچه فیفا می خواهد باید پنج شش سال طول بکشد؟ چرا آن نکاتی که فیفا گفته بود را از اول انجام ندادیم و می توانستیم در این زمان مشکلات فوتبالمان را به حداقل برسانیم.


چرا فوتبالی ها مدیر نمی شوند؟


انشالله که این اتفاق بیفتد. اصولا آدم های موفق کسانی هستند که از موفقیت دیگران لذت می برند. اما در کشور ما این حالت وجود ندارد و تا کسی موفق می شود او را می زنند و برایش مشکل به وجود می آورند. اگر ایرانی هستید باید از موفقیت دوستان و هموطنانتان خوشحال شوید. از طرفی در کشور ما این موضوع باب نیست که آدم های ورزشی بیایند ورزش را بچرخانند. نه فقط ورزش که در خیلی جاهای دیگرهم همینطور است. وقتی کسی در کشور مسئولیت می گیرد به جای افراد متخصص دوستانش را سرکار می آورد. کسی دنبال این نیست که ورزش پیشرفت کند. من نه قصد توهین دارم و نه چیز دیگری اما در این چند سال چقدر ورزش کشور مشکل داشته است. چقدر از جوانان ورزش حرفه ای و قهرمانی این کشور تابعیت کشورهای دیگر را گرفته اند. چقدر مشکلات دوپینگ و فسادهای مالی که از همه مهمتر است در ورزش ما وجود دارد. آیا کسی هست به اینها رسیدگی کند؟ یا تمام حواس مسئولین به آن چند تا مدالی است که از قبل از انقلاب و در تمام ادوار گذشته هم می گرفتیم.
من هم می گویم باید آدم های ورزشی بیایند اما کی گوش می دهد.


مشخصات یک رئیس فدراسیون


آینده مال جوانان است. در دنیای مدیریت شاخصه های اصلی مشخص شده است: تخصص، تجربه، دانش و مقبولیت اجتماعی. در همه دنیا همین است و هرکسی این شاخصه ها را داشته باشد می تواند انتخاب شود. 

 


عدم حق رای و لابی وزارت


قطعا وزارت ورزش برای اینکه کاندیدای مورد نظرش انتخاب شود لابی می کند. از ابتدا هم می شد شرایط به گونه ای باشد که مسئولان وزارت ورزش حق رای نداشته و به عنوان ناظر حضو داشته باشند. اما این اتفاقی است که چند سالی طول کشید و یکی از ایرادات اساسی بود که فیفا می گرفت. به عنوان وزارت ورزش نظارت قابل بول است اما اعمال نظر به هیچ وجه...


قرارداد با خارجی ها


بروید ببینید این قراردادهای مشکل دار خارجی ها را چه مدیرانی بسته اند. این مدیران مقصر هستند و در نهایت به این نتیجه می رسند که نباید مربی و بازیکن خارجی بیاوریم در حالی مدیران بلد نیستند قرارداد ببندند. 


استقلال و پرسپولیس


در این سال ها باشگاه های استقلال و پرسپولیس مشکلات اساسی مالی دارند. این دو باشگاه زیر نظر کیستند؟ مگر مدیرانش را وزارت ورزش تعیین نمی کند؟ 


مدیرعاملی پرسپولیس


جالب است که همیشه اسم من را مطرح می کنند اما در نهایت شخص دیگری مدیرعامل می شود. پیشکسوتان پرسپولیس با من صحبت کردند اما واقعیت این است که مسئولین از اسم و فامیلی من خوششان نمی آید و به ان حساسیت دارند. من همیشه گفته ام که گرداندن پرسپولیس خیلی کار راحتی است.  شما باید 30 بازیکن و یک مجموعه کوچک را اداره کنید اما شاهد هستیم که هرسال چقدر این باشگاه مشکل دارد. در این سال ها هفت مدیر و 5 هیات رئیسه آمده و رفته اند و تنها چیزی که مانده مقدار زیادی بدهی است و هواداری که تحت فشار قراردارد.


دلیلش این است که مدیران با تعمق انتخاب نمی شوند. پول های باشگاه پرسپولیس کجاست؟ اینهمه فساد اتفاق افتاده چه کسی پیگیری کرده است. فقط دنبال ویترین هستند. الان پرسپولیس رتبه اول غرب در لیگ قهرمانان را کسب کرده که باعث افتخار همه ایرانیان است اما مشکلات پشت این اتفاق پنهان شده است.

این باشگاه باید مدیرعاملی داشته باشد که قراردادها و بازیکنان را بشناسد و البته سلامت کار کند. از مدیری که اولین اقدامش خرید لباس برای خودش و حل مشکلات مالی شخصی اش از طریق باشگاه است  چه توقعی می توان داشت؟ نه فقط در فوتبال بروید وزارتخانه های دیگر را هم ببینید تا متوجه شوید انتخاب ها به بیراهه است. مدیرانی انتخاب می شوند که تعهد، تجربه ،دانش و مقبولیت اجتماعی ندارند و اینهمه قراردادهای اشتباه و مضر را بسته اند. ما زمانی در فیفا بیش از 280 پرونده داشتیم که همه را هم محکوم شدیم.

محمد حسن انصاری فرد محمد دادکان پرسپولیس تهران فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: محمد حسن انصاری فرد محمد دادکان پرسپولیس تهران فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال وزارت ورزش سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی

در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنما‌ها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بار‌ها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود. 

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • واکنش مهم به توهین پیرمرد سپاهانی به زنان پرسپولیسی