Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه‌ای در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده که به امضای کل نمایندگان مجلس رسید را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجائی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 9 آذر) قوه مقننه بیانیه‌ای در محکومیت ترور شهید محسن فخری‌زاده که به امضای کل نمایندگان مجلس رسیده است را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًاپ
از میان مومنان مردانی هستند که به آنچه با خدا عهد بستند، صادقانه وفا کردند؛ برخی از آنها به شهادت رسیدند و برخی از آنها در انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند.»

فاجعه تلخ ترور دانشمند هسته ای و دفاعی کشورمان، شهید دکتر محسن فخری‌زاده که سالیانی دراز، عمر با برکت خود را در مسیر اعتلای فنی، دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در عرصه هسته‌ای صرف نمود، تمامی مردم ایران را داغدار کرد.

دست رژیم آدمکش صهیونیستی در این جنایت بزرگ کاملا آشکار است و اگرچه عوامل این رژیم سرطانی از درک آنکه دانش هسته‌ای مدت‌ها است بومی و در ذهن و دل هزاران جوان دانشمند ممتاز و نخبه تا ابد ماندگار شده است، اما قطعا تاوان این وقاحت خود را به نحو مقتضی پرداخت خواهند نمود.

آنچه در این مقطع، این جنایتکاران بشری را تا این حد گستاخ نموده سیطره تفکری خسارت بار در میان بعضی از دولتمردان است که فکر می‌کنند با گفت و گو و تعامل با اربابان این جنایت پیشگان، جمهوری اسلامی نزد آنها نرمال و بهنجار تلقی خواهد شد و لذا باید از هرگونه عملی که آنها را ناراحت کند پرهیز نمود.

اما تجارب ترور و خرابکاری‌های سالیان اخیر آمریکا، اسرائیل و سایر هم‌پیمانانشان در کشور ما که متأسفانه عمدتا هم بدون پاسخ متوازن باقی مانده است نشان داد که این تفکر تا چه حد غلط و خطرناک است. خطرناک از این بابت که بسط آن اتفاقا دشمن را بسیار جسورتر از هر زمان دیگر کرده و کشور را وارد تنش‌های بی‌سابقه نموده که حداقل از بعد جنگ تحمیلی تا کنون بی‌سابقه بوده است.

مجلس شورای اسلامی به عنوان صدای ملت، اعلام می‌دارد که این انفعال‌های پی در پی برای ایران اسلامی ارمغانی جز حوادث بیشتر، تنش‌های عمیق‌تر و ضربات دردناک‌تر نخواهد داشت و مقتضی چنین جنایتی پاسخ فوری و پشیمان‌کننده‌ای است که بهترین آنها احیای صنعت درخشان هسته‌ای کشورمان از طریق پایان اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه رژیم‌های بازرسی بی‌سابقه سازمان انرژی اتمی می‌باشد.

بررسی لغو اجرای پروتکل الحاقی در مجلسجزئیات جلسه غیرعلنی مجلس از زبان سخنگوی پارلماندوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تصویب شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه وزیر دفاع به قالیباف

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی از موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر محمدباقرقالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام؛

همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکترمحسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت» ، تصریح فرموده بودند، که به موازات اهتمام وزارت دفاع وحمایت های ستادکل نیروهای مسلح ودولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که باهمفکری این شهید اندیشمند تهیه شده  بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وهمراهی و رای قاطع  نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشوربه ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای  تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری»  و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم و ارتقای قدرت بازدارندگی می باشد، لازم است از حمایت های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت