Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هر چند به دنبال اعمال محدودیت‌های جدید، کاهش مختصری در موارد مثبت روزانه و موارد جدید بستری مبتلایان کرونا به وقوع پیوسته اما این موفقیّت‌های اندک نیز به شدت شکننده بوده و هنوز زمان مناسب برای ارزیابی نهائی نتایج این محدودیت‌ها فرا نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استمرار موفقیت‌های اندک فعلی و کاهش بیشتر موارد ابتلا و بستری همچنان نیازمند جدیت و مشارکت جمعی، هم از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و هم از سوی اقشار مختلف مردم و خانواده‌هاست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام کاهش۳۰ درصدی موارد بستری در مراکز درمانی استان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت‌های جدید گفت: این روند فقط در صورت جدیت کسبه، بازاریان و کارکنان ادارات و سازمان‌ها در استمرار این محدودیت‌ها و به موازات آن کاهش دورهمی‌های خانوادگی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت شناسایی و جداسازی افراد مثبت از دیگر افراد سالم جامعه گفت: طرح بیماریابی خانه و محله محور نیز با مشارکت جددی بسیج و تعداد دیگری از نهادهای مرتبط و با همکاری و محوریت استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در قالب طرح« شهید حاج قاسم سلیمانی» از ابتدای آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دکتر هاشمی شهری از مردم خواست تا همچنان از سامانه‌های تلفنی و اینترنتی ۴۰ ۳۰ برای ثبت اطلاعات خود و اعلام علائم بیماری استفاده کنند.
وی با بیان این مطلب که تعداد موارد مثبت شناسایی شده در سیستان‌وبلوچستان نیز به میزان ۲۰ درصد کاهش داشته است گفت: تا کنون بیش‌از ۵۵ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شده و روزانه افزون‌بر ۵۰۰ تست آزمایشگاهی کرونا هم از بیماران مشکوک اخذ می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تمامی هزینه‌های آزمایشاتی که در مراکز دولتی از بیماران مشکوک انجام می‌شود رایگان بوده و با تامین اعتبار از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان وجهی از مراجعان به مراکز غربالگری سرپائی بابت انجام آزمایش اخذ نمی‌شود.
وی بیان کرد: هر چند در چند روز اخیر شاهد کاهش خفیفی در تعداد موارد جدید بستری هستیم اما به دلیل اینکه در هفت تا ۱۰ روز اخیر با شیب تند افزایشی در تعداد موارد ابتلا و بستری مواجه بودیم شاهد افزایش موارد بستری و به تبع آن افزایش تعداد بیماران بدحال هستیم و به همین دلیل استمرار تعداد متوفیان فعلی و یا حتی افزایش در موارد فوت روزانه ناشی از کرونا در خلال هفت تا ۱۰ روز آینده محتمل است.
هاشمی افزود: با شناسایی ۱۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا، تعداد موارد قطعی آزمایشگاهی این ویروس در سیستان‌وبلوچستان به ۲۳ هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۹ نفر از هم استانی‌های عزیزمان را به دلیل این ویروس از دست دادهایم و بدین ترتیب تعداد موارد کل فوت با نتیجه قطعی آزمایشگاهی کرونا به ۹۴۸ نفر در این استان رسیده است.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان زاهدان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان زاهدان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان زاهدان اخبار کنکور تعداد موارد محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.85 درصد کاهش به 82 دلار و 96 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 84 سنت معادل 1.06 درصد کاهش، 78 دلار و 11 سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

پیش‌بینی قیمت 84 دلاری برای نفت در سال 2024کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد  اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزدها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه 2022 رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، 8 حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به 605 رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2023 را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/64

 

دیگر خبرها

  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد