Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:45:22 GMT

ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۵۹۹۶

ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

براساس معاملات امروز بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۰ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹ هزار و ۳۰۳ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۸۳۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶ هزار و ۹۲ واحد رشد به ۲۶۹ هزار و ۲۱ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۸۸۴ واحد و شاخص بازار دوم ۹۱ هزار و ۳۷ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۵۴۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۷۱۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۴۵۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۵۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۳۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۷۵ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۷۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۳۴ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۱۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه (وسکرشا) با ۸۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان آذربایجان غربی (وساغربی) با ۴۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان سیستان و بلوچستان (وسیستا) هم با ۴۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایران خودرو، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران و پالایش نفت تهران درگروه نمادهای پربیننده قرار گرفتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه پنج میلیارد و ۶۴ هزار برگه سهم به ارزش ۲۶ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۵۱۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۲۰ هزار برگه سهم به ارزش ۵۸ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، پاکدیس (غدیس)، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس از ابتدای سال جاری وارد مدار صعود شد و تا نیمه مرداد به بالای دو میلیون واحد رسید. از آن زمان شاخص بورس وارد اصلاح شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمد.

با توجه به فاکتورهای مثبت داخلی و بین المللی از هفته گذشته بورس صعودی شد و انتظار می رود این روند صعودی ادامه‌دار باشد.

برچسب‌ها بازار سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه ETF

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه بازار سهام سهام عدالت بورس بازار سرمایه اخبار کنکور شرکت سرمایه گذاری یک هزار سهام عدالت شاخص بورس بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی

به گزارش همشهری آنلاین، اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی رئیس ایرانی این کمیسیون است و در مقابل بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، رئیس اماراتی کمیسیون است.

- نشست کمیسیون اقتصادی ایران و امارات با هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی برگزار شد. از نکات جالب این نشست، استقبال امارات از سرمایه‌گذاری در ایران بود. مذاکره برای توسعه مناسبات دو کشور در کریدور شمال - جنوب برای ترانزیت کالاهای اماراتی به آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه، دیگر محور مهم این نشست محسوب می‌شود که منفعت دوجانبه به دنبال دارد.

- مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در حوزه پتروشیمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حل مشکل بنزین با مشارکت پتروشیمی‌ها، گفت: قطعاً بیشتر از ۵۰ درصد پتروشیمی‌های متانولی به سمت تبدیل متانول به بنزین خواهند آمد. به گفته او، برای تولید بنزین از متانول، قرار شده هلدینگ‌ها برنامه خود را ارائه دهند و در حال برنامه‌ریزی در این حوزه هستند.

- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدف‌گذاری کرده‌ایم که طرح طبقه‌بندی در آن‌ها عملیاتی شود. علی حسین رعیتی فرد ادامه داد: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم که به‌موجب آن هزار واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه‌بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

- محمد آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را در بافت‌های فرسوده اجرا می‌کنند؛ به‌طوری‌که آمار صدور پروانه در سال‌های پس از انقلاب نشان می‌دهد سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی‌ها و گروه‌های جهادی شکسته شد.

- داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به‌عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد. گودرزی دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس بوده و کارشناسی ارشد پیوسته را در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه امام صادق تحصیل کرده است.

- محمد رضوانی فر و حسن حمود حسانی، روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت گفت‌وگو کردند. مهم‌ترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود و طرف عراقی برای رسیدگی به این موارد قول مساعد داد.

- بر اساس مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، نرخ دلار که در روزهای اخیر و پس نوسانات هیجانی، وارد روند نزولی شده بود، همچنان با شیبی ملایم‌تر در محدوده ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان است. مشاهدات میدانی حاکی از این است که تمایل بازار غیررسمی به فروش ارز بیشتر از خرید است و فعالان بازار خرید در بازار فعلی را پرریسک ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 848821 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مرکز آمار پتروشیمی سوخت - بنزین امارات

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد