Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همدان از استان های کوهستانی، سردسیر و برف گیر کشور است، بنابراین برای تردد در جاده های این استان همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ و لوازم گرمایشی مناسب ضروری است.

وی با بیان اینکه افراد حتی المقدور از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، افزود: رانندگان پیش از انجام سفر  حتما از سلامت سامانه های برف پاک کن، گرمایشی، چراغ ها، فنی و همچنین لاستیک های خودرو اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به حرکت در جاده ها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: در صورت ریزش برف، محدودیت تردد در گردنه های استان برای خودروهای سنگین(تریلیرها) اعمال می‌شود چرا که این خودروها با ورود به محورهای سخت گذر(گردنه) قیچی کرده و موجب بروز انسداد و ترافیک سنگین در محور می شود.

سرهنگ عزیزی گفت: بنابراین رانندگان تریلی پیش از بارگیری کالا و حرکت به سمت مقصد، حتما وضعیت جوی و همچنین شرایط جاده ها را از طریق اطلاعات راهداری، هواشناسی و پلیس راه استان همدان جویا شوند.

به گفته وی، اکنون شاهد بارش باران در تمامی مناطق و محورهای مواصلاتی استان همدان هستیم و به همین دلیل سطح تمامی جاده های استان خیس و لغزنده است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش باران تا نیمه شب ادامه دارد و احتمال مه گرفتگی و بارش برف در مناطق کوهستانی استان وجود دارد.

بر اساس داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی و آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با بارندگی، گاهی رعد و برق و مه‌آلودگی  و در مناطق کوهستانی نیز ریزش برف پیش بینی می‌شود. 

برچسب‌ها راهداری زمستانی پلیس راهور ناجا حوادث رانندگی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری زمستانی پلیس راهور ناجا حوادث رانندگی همدان راهداری زمستانی پلیس راهور ناجا حوادث رانندگی همدان اخبار کنکور استان همدان پلیس راه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از لغزندگی معابر به سبب بارش باران و ممنوعیت تردد موتورسیکلت و دوچرخه سواران در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌حمدله رحمتی‌پور‌ اظهار داشت: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

وی افزود: اکنون تمام معابر شهری این استان لغزنده بوده و رانندگان ضمن رعایت جوانب احتیاط با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب حرکت کنند.

‌رحمتی پور اضافه کرد: برابر ماده 169 آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.

این مقام انتظامی  گفت‌: در این شرایط، سرعت خودرو می‌بایست کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده‌های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند.

توقیف 310 وسیله نقلیه حادثه‌ساز در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز بیان کرد: در شرایط بارش دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی است و با توجه به لغزنده بودن سطح معابر، طول مسافت توقف نسبت به شرایط عادی بیشتر است که می‌طلبد رانندگان ضمن توجه کافی به جلو با احتیاط حرکت کنند.

رحمتی‌پور یادآور شد: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم نمایند.

وی گفت: اکنون تیم‌های پلیس راهور به منظور تسهیل در عبور و مرور در معابر شهری استان البرز مستقر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است